مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شامپوی خارجی یا ایرانی؟!

به گزارش جام جم آنلاین ، این در حالی است که دبیر انجمن صنایع شوینده ضمن واکنش به این خبر اعلام کرد قاچاقچیان با درج اطلاعات غلط روی محصولات و حتی پرکردن بطری‌ شامپوها در داخل کشور اقدام به فروش آنها می‌کنند. حالا این سوال مطرح می‌شود که واقعا خرید و استفاده از شامپوهای خارجی مارکدار و گران قیمت در حفظ سلامت موها موثر است یا باید با این باور غلط خداحافظی کنیم؟

باید بدانید بسیاری از مردم شامپوهای گران‌قیمت را برای جلوگیری از ریزش مو می‌خرند، در حالی که استفاده از شامپوها و ماسک‌های موی حاوی ویتامین‌ها اصولا تاثیری در جلوگیری از ریزش مو ندارند و پس از شست‌وشو با آب نیز تقریبا از دست می‌روند، بنابراین افزودن آنها به مواد شوینده ارزش چندانی ندارد.

از طرفی ویتامین‌ها بویژه ویتامین‌های C و E خاصیت ضد رادیکال‌های آزاد را دارند و در سطح پوست اگر به حالت ثابت باقی بمانند، می‌توانند تا اندازه‌ای در پیشگیری از آسیب‌های پوستی در مقابل نور آفتاب موثر باشند، ولی روی موهایی که فاقد خواص پوست زنده هستند، چنین اثراتی ندارند. با این حساب بیشتر شامپوهایی که با عنوان جلوگیری از ریزش مو با قیمت‌های گزاف فروخته می‌شوند، در واقع شامپوهای بسیار ملایمی‌ هستند که به ساقه مو آسیب نمی‌رسانند و به نوعی ساقه موهای باقیمانده را محافظت می‌کنند. نکته جالب این که میان برندهای معتبر ایرانی براحتی می‌توان این نوع شامپو را پیدا کرد.

در این صورت ناخواسته گول محصولات تقلبی به ظاهر مارکدار و خارجی را نمی‌خورید و مجبور به صرف هزینه‌های بالا برای خرید شامپو و سایر محصولات مو نیستید. در عین حال براساس میزان چربی پوست سر، نوع شغل و فعالیت فرد، آلودگی محیط، مدل انتخابی مو، استفاده از مواد آرایشی، وجود بیماری‌های پوستی خاص و... باید دفعات شست‌وشوی موها را تعیین کرد. مهم‌ترین ماده پاک‌کننده موها شامپوست و معمولا توصیه می‌شود در هر بار شست و شوی موها دو مرتبه موها را شامپو کنید.

شامپو زدن اول باعث برطرف شدن آلودگی‌ها و چربی‌ها می‌شود و شامپو زدن دوم باقیمانده چربی و سلول‌های مرده را برطرف می‌کند. البته این مساله تا حدودی بستگی به‌شدت آلودگی موها، کیفیت و مقدار شامپوی مصرفی و میزان دمای آب دارد. مثلا در افرادی که هر روز دوش می‌گیرند شاید همان یک دفعه شامپو زدن کافی باشد.



لینک منبع :شامپوی خارجی یا ایرانی؟!

شامپوی خارجی یا ایرانی؟! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شامپوی-خارجی-یا-ایرانی؟‎Cached1 ا کتبر 2016 ... تصویر شامپوی خارجی یا ایرانی؟! به گزارش جام جم آنلاین ، این در حالی است که دبیر انجمن صنایع شوینده ضمن واکنش به این خبر اعلام کرد قاچاقچیان ... شامپوی ایرانی بهتر است یا خارجی - نمناک namnak.com/شامپو-ایرانی.p37897‎Cachedشامپو و شامپو ی ایرانی یا خارجی و بهترین شامپو و هزینه‌ برای خرید شامپو و شامپوهای ریزش مو را در نمناک بخوانید. شامپوی خارجی یا ایرانی؛ کدام بهتر است؟! - قدس آنلاین - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147532842004584‎Cached1 ا کتبر 2016 ... شامپوی خارجی یا ایرانی؛ کدام بهتر است؟! 635767928135588423.jpg. یکی از خبرهای داغ این هفته که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد نه‌تنها رنگ ... شامپوی خارجی یا ایرانی؟! - مو - زیبایی - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/194142/شامپوی-خارجی-یا-ایرانی-!‎Cached1 ا کتبر 2016 ... شامپوی خارجی یا ایرانی؟! سلامت نیوز: یکی از خبرهای داغ این هفته که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد نه‌تنها رنگ و بوی بهداشتی داشت، بلکه ... شامپوی ایرانی استفاده کنیم یا خارجی؟ | Hendevaneh hendevaneh.com/شامپوی-ایرانی-استفاده-کنیم-یا-خارجی؟/‎Cached16 مه 2017 ... چیزی به عنوان بهترین شامپوی ایرانی یا خارجی وجود ندارد. اغلب شامپوها اثر پاک‌کنندگی رضایت‌بخشی دارند و قیمتی که شما برای شامپو پرداخت ... شست وشوی سر ایرانی با شامپوی خارجی - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/538824‎Cached4 دسامبر 2007 ... خانه / خبر / شست‌وشوی سر ایرانی با شامپوی خارجی ... مشخصات کف مانند سرعت تولید کف، حجم کف، حالت کف (رقیق یا کرمی بودن آن)، پایداری کف، ... برای محافظت بهتر از موها شامپوی خارجی بهتر است یا ایرانی؟ | بهداشت ... behdashtnews.ir/.../برای-محافظت-بهتر-از-موها-شامپوی-خارجی-بهتر-است-یا-ایرانی؟-/‎Cached20 فوریه 2017 ... حتما برای شما هم اتفاق افتاده که برای خرید شامپو به فروشگاه بزرگی رفتید تا به قول معروف جنس جور داشته باشه و به راحتی بتونید در بین قفسه ... شامپوی ایرانی بهتره یا خارجی - پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی www.payamsalam.ir/tag/شامپوی-ایرانی-بهتره-یا-خارجی/‎Cached23 فوریه 2016 ... آیا شما هم فکر میکنید با عوض کردن شامپوی خود یا خرید یک شامپوی گران قیمت کمک زیادی به درمان ریزش موها کرده اید؟ تقریباً بیشتر مردم مثل شما ... شامپو های داخلی یا خارجی؟ | انجمنهای پرشین تولز https://forum.persiantools.com/.../شامپو-های-داخلی-یا-خارجی؟.165858/‎Cachedشامپو های داخلی که زیاد به درد نمیخوره و بدتر مو ها رو خراب میکنه و از طرفی هم شنیدم شامپوهای خارجی هم که در بازار موجود هستن تقلبی یا تاریخ مصرف... ... به نظرتون اگه روی شامپو های ایرانی تحقیق کنن چه نتیجه ای میگیرن !؟ بهترین ... شامپوی خارجی یا ایرانی؟! - کلوب www.cloob.com/c/jamejamcpi/124742566/شامپوی_خارجی_یا_ایرانی؟! 1 ا کتبر 2016 ... شامپوی خارجی یا ایرانی؟! موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم. activity_63953_124742566. ♢♢ جزئیات خبر در لینک زیر....♢♢.