مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیوه جدید برای درمان وز وز گوش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، پزشکان برزیلی دریافتند افرادی که دچار عارضه وز وز گوش‌ هستند می‌توانند با اسپری کردن هورمون اکسی‌توسین معروف به هورمون "عشق" در داخل بینی این مشکل را کنترل کنند.

اکسی‌توسین به دلیل اینکه ارتباط‌های اجتماعی را تقویت می‌کند به هورمون عشق شناخته شده است و همچنین می‌تواند در رفع صداهای آزاردهنده در گوش‌ها موثر باشد.

دکتر "آندریا آزودو" محقق ارشد این مطالعه گفت: هورمون اکسی توسین در مغز و گوش کنش‌هایی دارد که به درمان وز وز گوش کمک می‌کند. هرچند هنوز مشخص نیست که چگونه این هورمون به درمان وز وز گوش کمک می‌کند اما به نظر می‌رسد اکسی توسین در تنظیم مایع موجود در گوش داخلی تاثیر گذار است و بخشی از مغز را که مسئول تولید دوپامین است تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، همچنین اگرچه هورمون اکسی توسین خطری برای فرد ندارد اما تاثیرات طولانی مدتی که ممکن است داشته باشد هنوز مشخص نیست. هر چند به گفته آزودو در طول انجام مطالعه عوارض جانبی ناشی از آن روی افراد مشاهده نشد. با این حال لازم است مطالعات بیشتری برای مشخص شدن نقش هورمون اکسی توسین در درمان وز وز گوش انجام شود.



لینک منبع :شیوه جدید برای درمان وز وز گوش

شیوه جدید برای درمان وز وز گوش - ایسنا www.isna.ir/news/95070603633/شیوه-جدید-برای-درمان-وز-وز-گوش‎Cached27 سپتامبر 2016 ... پزشکان برزیلی به شیوه‌ای جدید برای درمان وز وز کردن گوش دست پیدا کردند. شیوه جدید برای درمان وز وز گوش www.fardanews.com/fa/news/.../شیوه-جدید-برای-درمان-وز-وز-گوش‎Cached30 سپتامبر 2016 ... پزشکان برزیلی به شیوه‌ای جدید برای درمان وز وز کردن گوش دست پیدا کردند. راه حلی برای درمان وزوز گوش - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/11540_راه-حلی-برای-درمان-وزوز-گوش.html/‎Cached Similarیکی از عذاب آور ترین اتفاقاتی که طی روز میتواند اتفاق بیافتد وزوز گوش است. وزوز نوعی صدا است که در گوش و گاهی در سر حس میشود بدون اینکه این صدا منبعی ... شیوه جدید برای درمان وز وز گوش - فردا نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/147520068004941‎Cached30 سپتامبر 2016 ... پزشکان برزیلی به شیوه‌ای جدید برای درمان وز وز کردن گوش دست پیدا کردند. - فردا نیوز. بهترین درمان وزوز گوش در طب سنتی - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/health/153014-وزوز-گوش؛-علل-و-درمان-آن‎Cached12 فوریه 2017 ... بهترین درمان وزوز گوش در طب سنتی:وزوز گوش یکی از اختلالات شنوایی است که فرد را هم از نظر روحی و روانی و هم جسمی درگیر می‌کند و در واقع اسم آن را ... وزوز گوش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/وزوز_گوش‎Cached Similarدرمان علل ذهنی تزریق لیدوکائین به گوش داخلی، تجویز ... روی می‌باشد و همچنین از درمان‌های جدید نیز می‌توان بیوفیدبک و نوروفیدبک را نام برد. ارزش درمانی تحریک الکتریکی از راه پوست در بیماران مبتلا به وزوز گوش jims.mui.ac.ir/index.php/jims/article/view/796‎Cached Similarدر این تحقیق، ما درصدد برآمدیم تا با استفاده از تحریک الکتریکی از راه پوست، روش جدیدی در درمان وزوز گوش ارایه کنیم. روش‌ها: این مطالعه در بروجرد در پاییز 1378 به ... نوید پژوهشگران برای درمان جدید بیماری وزوز گوش - آفتاب aftabnews.ir/vdcbg0b80rhbs0p.uiur.html‎Cached Similarبرپایه این گزارش، ممکن است بزودی به اولین درمان دارویی برای پیشگیری از شروع وزوز گوش پس از پی بردن پزشکان به راه چگونگی تعدیل نورونهای بیش فعال موجود ... با وزوز گوش چه کنیم؟ (+راه درمان) - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_9440.html‎Cached Similarمجموعه : پزشکی و سلامتی. با وزوز گوش چه کنیم؟ (+راه درمان). بیمار بهتر است از مصرف زیاد ... اصوات جدیدی می‌توانند ظاهر شده و شنیده شوند یا اصوات قبلی تغییر کند. نوید پژوهشگران برای درمان جدید بیماری وزوز گوش - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910229000046‎Cached Similar18 مه 2012 ... برپایه این گزارش، ممکن است بزودی به اولین درمان دارویی برای پیشگیری از شروع وزوز گوش پس از پی بردن پزشکان به راه چگونگی تعدیل نورونهای ...