مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علل شایعی که سبب ریزش مو می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، ریزش 100 تار مو در روز طبیعی است اما وقتی از این اندازه تجاوزکند، احتمال دارد نشانه بیماری جدی باشد که نیاز به بررسی پزشک و درمان دارد؛ با این حال برخی از شایع ترین دلایل ریزش مو به شرح زیر است:

**استرس

استرس روانی و جسمی می تواند سبب ریزش مو شود، استرس شدید جسمی مانند زایمان یا جراحی می تواند تا چند ماه به ریزش مو منجر شود. همچنین فشارهای روانی شدید و اضطراب می تواند ریزش مو را در پی داشته باشد.

**تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی هنگامی که به دلیل شرایط مختلف همچون بارداری، زایمان یا شروع یائسگی اتفاق می افتد، سبب ریزش موقت مو در زنان می شود؛ به علاوه ترکیبات هورمونی با افزایش سن نیز تغییر می کند که همین امر مردان را نیز دچار ریزش مو می کند.

**اختلالات تیروئید

ریزش مو می تواند یک عارضه جانبی شایع اختلالات تیروئیدی باشد؛ کم کاری تیروئید(کمبود بیش از حد هورمون تیروئید ) و پرکاری تیروئید ( هورمون بیش از حد) می تواند منجر به ریزش مو شود.

**لوپوس

نازک شدن مو اولین نشانه بیماری لوپوس است که یک بیماری خود ایمنی است؛ این بیماری عمدتا موی سر را نازک می کند، اما احتمال دارد در برخی افراد به نازک شدن موی ریش، ابروها و یا مژه ها منجر شود.

**شرایط پزشکی

بیماری های طولانی مدت همچون سرطان، بیماری کبد، یا بیماری التهابی روده می تواند موجب نازک شدن مو شود و نیز بیماری پوستی همچون پسوریازیس و اماس پوست یا درماتیت هم می تواند اختلال در رشد مو را در پی داشته باشد.

**مصرف داروها

داروهایی که برای درمان سرطان، ورم مفاصل، افسردگی، مشکلات قلبی، فشار خون بالا و کنترل بارداری مصرف می شود، می تواند سبب ریزش مو شود.

**ژنتیکی

طاسی موروثی که یک وضعیت طبیعی ناشی از ترکیب ژنتیک، سطح هورمون و روند پیری است، شایع ترین علت ریزش مو می باشد. گرچه این وضعیت ارثی معمولا در هر دو جنس مذکر و مونث اتفاق می افتد، اما ریزش مو اغلب در مردان شایع تر است و می تواند ابتدای سن بلوغ شروع شود.



لینک منبع :علل شایعی که سبب ریزش مو می شود

ایرنا - علل شایعی که سبب ریزش مو می شود www.irna.ir/fa/News/82242718/‎Cached25 سپتامبر 2016 ... تهران– ایرنا- تقریبا تمامی افراد با افزایش سن مبتلا به نوعی ریزش مو می شوند، اما ریزش مو می تواند به دلایل مختلف از جمله تغییرات هورمونی، ... علل شایعی که سبب ریزش مو می شود - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/495974/علل-شایعی-که-سبب-ریزش-مو-می-شود استرس روانی و جسمی می تواند سبب ریزش مو شود، استرس شدید جسمی مانند زایمان یا جراحی می تواند تا چند ماه به ریزش مو منجر شود. همچنین فشارهای روانی شدید و اضطراب ... عللی که سبب ریزش مو می‌شود - onvansho onvansho.ir/result/عللی-که-سبب-ریزش-مو-می‌شود.html علل شایعی که سبب ریزش مو می شود کنترل بارداری مصرف می شود می تواند سبب ریزش مو . پوست زیبا چرا موها میریزند بعضی از عللی که سبب ریزش مو شدید ریزش مو ... علل شایعی که سبب ریزش مو می شود - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147486618031290‎Cachedاسترس روانی و جسمی می تواند سبب ریزش مو شود، استرس شدید جسمی مانند زایمان یا جراحی می تواند تا چند ماه به ریزش مو منجر شود. همچنین فشارهای روانی شدید و اضطراب ... 10 علت اصلی ریزش مو - بیتوته www.beytoote.com/attire/hair/main1-cause-hair-loss.html‎Cached Similarعلت اصلی ریزش مو بیماری های مو,نازک شدن موها ,انواع ریزش موها,مراقبت زیاد مو,مدل مو , از ... ویتامین ها و عناصر معدنی و رژیم متعادل داشتن باعث می شود که تمام بدن و اعضای ... ریزش مو ( علل ، راه های پیشگیری ، درمان ) – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=14854‎Cached Similarطاسی معمولی مو یا آلوپسی آندروژنتیک (AGA) شایعترین علت کم شدن موها است که در هر دو ... مرحله بعدی فاز کاتاژن است که حدود یک درصد موها را شامل می شود و حدود سه هفته طول می کشد و ... تغییر در درصد موها در مراحل مختلف یکی از علل ریزش مو به حساب می آید. وب سایت رسمی دکتر سید علیرضا میراسماعیلی | انواع ریزش مو و درمان آن www.drmiresmaeli.com/article_read.php?id=4‎Cached Similarریزش مو یکی از شایعترین علل مراجعه بیماران به متخصصین پوست را تشکیل می دهد. ... و به طیف وسیعی از علل و بیماریهای مختلف که سبب ریزش مو می شوند اشاره می کند. ... به ریزش می کنند که معمولا این ریزش منتشر بوده و منجر به طاسی کامل نمی شود . عواملی که باعث ریزش مو می شوند - پارسی طب fa.parsiteb.com/عواملی-که-باعث-ریزش-مو-می-شوند/‎Cached Similarشایع ترین علت ریزش مو در خانم ها از سنین نوجوانی تا سنین میانسالی کمبود آهن بدن است که ... وجود استرس ( فشار روحی ) ، ناراحتی و افسردگی می تواند از علل ریزش مو باشند. ... درمان افرادی که دچار این بیماری ها هستند ، باعث کاهش ریزش مو در آنها می شود. علل شایعی که سبب ریزش مو می شود - بامردم baamardom.ir/19955/علل-شایعی-که-سبب-ریزش-مو-می-شود/amp/ استرس روانی و جسمی می تواند سبب ریزش مو شود، استرس شدید جسمی مانند زایمان یا جراحی می تواند تا چند ماه به ریزش مو منجر شود. همچنین فشارهای روانی شدید و اضطراب ... جملات زیبا - .علل شایعی که سبب ریزش مو می شود ریزش 100 تار ... https://www.facebook.com/permalink.php?id...story_fbid...‎Cachedعلل شایعی که سبب ریزش مو می شود ریزش 100 تار مو در روز طبیعی است اما وقتی از این اندازه تجاوزکند، احتمال دارد نشانه بیماری جدی باشد که نیاز به بررسی...