مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا نباید داخل گوش را تمیز کرد؟

به گزارش جام جم، آکادمی گوش و حلق و بینی آمریکا، استفاده از گوش پاک‌کن و عادت وارد‌کردن انگشت یا هر شیء دیگر را داخل گوش برای تمیز‌کردن آن منع می‌کند.

محققان، این روش را با خطر آسیب رسیدن به شنوایی یا از دست دادن آن مرتبط می‌دانند.

موم گوش که در اصطلاح پزشکی سرومن نامیده می‌شود، ماده‌ای سالم در گوش شماست و به عنوان تمیزکننده عمل می‌کند.

این ماده ویژگی محافظ، آنتی‌باکتریال و روان‌ساز دارد و از پرده گوش تا مجرای بیرونی آن حرکت و کانال گوش را تمیز می‌کند و بعد خشک می‌شود و می‌ریزد.

این یک فرآیند خودتنظیم است و در شرایط عادی نیازی به ایجاد تداخل در آن نیست، کمااین که اگر موم گوش وجود نداشته باشد، گوش خشک می‌شود و می‌خارد.



لینک منبع :آیا نباید داخل گوش را تمیز کرد؟

چرا نباید داخل گوش را تمیز کرد ؟ - تالاب www.talab.org/.../why-not-cleaned-the-inside-of-the-ear.html‎Cachedآیا گوش اصلاً باید تمیز شود؟ گوش‌هایتان نباید هیچوقت تمیز شوند. با تمیز کردن داخل گوش فقط موجب دور باطل می‌شود. دکتر دوگلاس باکاوس، مدیر بخش شنوایی در ... آیا نباید داخل گوش را تمیز کرد؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../آیا-نباید-داخل-گوش-را-تمیز-کرد؟‎Cached22 سپتامبر 2016 ... تمیز کردن گوش، کار صحیحی نیست. گوش برنامه بهداشت خود را دارد. با وارد کردن اشیای مختلف در گوش، این فرآیند طبیعی را بر هم می‌زنید یا ایجاد ... آیا نباید داخل گوش را تمیز کرد؟ www.fardanews.com/fa/news/.../آیا-نباید-داخل-گوش-را-تمیز-کرد‎Cached23 سپتامبر 2016 ... تمیز کردن گوش، کار صحیحی نیست. گوش برنامه بهداشت خود را دارد. با وارد کردن اشیای مختلف در گوش، این فرآیند طبیعی را بر هم می‌زنید یا ایجاد ... آیا باید جرم گوش را تمیز کنیم؟ - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش.../621716-آیا-باید-جرم-گوش-را-تمیز-کنیم‎Cached20 مه 2017 ... برای تمیز کردن گوش نباید چیزی داخل گوش تان فرو کنید، زیرا گوش‌ها خودشان با موادی که ترشح می‌کنند، نقش پاکیزگی گوش را بر عهده دارند. آیا نباید داخل گوش را تمیز کرد؟ - عصر خبر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147455250018522 22 سپتامبر 2016 ... تمیز کردن گوش، کار صحیحی نیست. گوش برنامه بهداشت خود را دارد. با وارد کردن اشیای مختلف در گوش، این فرآیند طبیعی را بر هم می‌زنید یا ایجاد ... آیا همیشه باید جرمهای داخل گوش را تمیز کرد؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../آیا-همیشه-باید-جرمهای-داخل-گوش-را-تمیز-کرد؟‎Cached12 آگوست 2016 ... آیا همیشه باید جرمهای داخل گوش را تمیز کرد؟ دکتر حسن آب‌شیرینی- فوق تخصص گوش و حلق و بینی گفت: جرم گوش در واقع از ترشحات طبیعی و ... روش تمیز کردن جرم گوش بدون آسیب رساندن - نمناک namnak.com/تمیز-کردن-جرم-گوش-ضروری-است.p32817‎Cachedنمناک بهداشت و سلامتپیشگیری و بیماریها روش تمیز کردن جرم گوش بدون آسیب ... توصیه می شود بیمار به مدت چند روز از قطره های روغنی مثل «گلیسیرین فنیکه» در داخل کانال گوش خود بچکاند. ... که البته در مبتلایان به سوراخ پرده ی گوش و دیابت نباید از این روش استفاده کرد. ... آیا راهی برای پیشگیری از جمع شدن جرم گوش وجود دارد؟ باید جرم گوش را تمیز کرد؟ www.eghtesadnews.com/...ها.../169937-باید-جرم-گوش-را-تمیز-کرد‎Cached28 مه 2017 ... جرم گوش مانع از ورود کثیفی و باکتری به عمق گوش می‌شود. ... تمیز کردن جرم گوش برای تمیز کردن گوش نباید چیزی داخل گوش تان فرو کنید، زیرا ... جرم گوش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جرم_گوش‎Cached Similarسه روش برای تمیز کردن مجرای گوش وجود دارد. ... قاشقک سرومن باید در بالای واکس یا موم متراکم داخل گوش جای داده شود؛ ... الف - آیا نباید داخل گوش را تمیز کرد alef.ir/vdceex8ewjh8zxi.b9bj.html?413342 13 نوامبر 2016 ... http://salamati.ir/2016/11/13/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%86%d8%a8%d8 %a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84-% ...