مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خطر قلم های لیزری برای چشم کودکان

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مطالعه جدید چشم پزشکان آمریکایی بر روی ۴ کودک ۹ تا ۱۶ سال نشان می دهد بازی با قلم لیزری موجب آسیب جدی به شبکیه چشم می شود. شبکیه، بافتی حساس به نور در پشت چشم است که برای دیدن با وضوح اشیاء ضروری است.

تحقیق قبلی نشان داد که درصد قابل توجهی از قلم های لیزری قرمز و سبز با این برچسب مشخص شده اند که بین ۱ تا ۵ میلی وات بازده نیرو دارند. این مقدار برای چشم ها ایمن تلقی می شد.

اما طبق اطلاعات پس زمینه ای، این وسیله ها دارای بازده قدرتی بیش از ۵ میلی وات هستند.

در این مطالعه محققان، چهار پسر را که بینایی شان به خاطر نگاه مستقیم به قلم های نوری آسیب دیده بود، مورد برسی قرار دادند.

مشخص شد آسیب به شبکیه چشم با علائم حاد و قابل توجهی همراه است. این علائم می تواند شامل تاری دید، بینایی تحریف شده یا از بین رفتن دید در مرکز میدان دید باشد.

به گفته محققان، گزینه درمانی برای اسیب به چشم به دلیل قلم لیزری به ندرت وجود دارد. گاهی اوقات برای درمان مشکلات بوجود آمده نیاز به عمل جراحی است.



لینک منبع :خطر قلم های لیزری برای چشم کودکان

خطر جدی قلم های لیزری برای چشم کودکان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../خطر-جدی-قلم-های-لیزری-برای-چشم-کودکان‎Cached3 سپتامبر 2016 ... به گفته کارشناسان، قلم های لیزری به نظر بی ضرر هستند اما زمانیکه بچه ها با این قلم ها بازی می کنند در نهایت با تاری دید یا نابینایی موقت چشم ... Images for خطر قلم های لیزری برای چشم کودکان خطر قلم لیزری برای چشم کودکان - تبیان article.tebyan.net/334629/خطر-قلم-لیزری-برای-چشم-کودکان‎Cached10 سپتامبر 2016 ... به گفته کارشناسان، قلم های لیزری به ظاهر بی ضررند، اما زمانی که بچه ها با این قلم ها بازی می کنند در نهایت با تاری دید یا نابینایی موقت چشم روبرو ... عصر تعادل - خطر جدی قلم های لیزری برای چشم کودکان www.asretaadol.ir/news/79087/خطر-جدی-قلم-های-لیزری-چشم-کودکان 3 سپتامبر 2016 ... به گفته کارشناسان، قلم های لیزری به نظر بی ضرر هستند اما زمانیکه بچه ها با این قلم ها بازی می کنند در نهایت با تاری دید یا نابینایی موقت چشم ... میهن مگ - خطر جدی قلم های لیزری برای چشم کودکان https://mihanmag.com/.../خطر_جدی_قلم_های_لیزری_برای_چشم_کودکان‎Cached15 مه 2017 ... خطر جدی قلم لیزر در چشم کودکان به گفته کارشناسان قلم لیزر مردم بی ضرر هستند اما زمانی که بچه ها با این قلم این بازی آنها را تا پایان با تاری دید ... خطر قلم های لیزری برای چشم کودکان - عصر خبر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147290826035979 3 سپتامبر 2016 ... به گفته کارشناسان، قلم های لیزری به نظر بی ضرر هستند اما زمانیکه بچه ها با این قلم ها بازی می کنند در نهایت با تاری دید یا نابینایی موقت چشم ... خطر قلم لیزری برای چشم کودکان - دانلود فیلم www.mevia.ir/ch/خطر_قلم_لیزری_برای_چشم_کودکان‎Cachedخطر قلم لیزری برای چشم کودکان. Error loading player: No playable sources found. دانلود تیغ لیزری که واقعا لیزری است و روبات های آیکیا ساز دانلود تیغ لیزری ... خطر جدی قلم های لیزری برای چشم کودکان beytoote.leconch.com/news/medical-news/jnews11156.html 3 سپتامبر 2016 ... به گزارش مهر، مطالعه جدید چشم پزشکان آمریکایی بر روی ۴ کودک ۹ تا ۱۶ سال نشان می دهد بازی با قلم لیزری موجب آسیب جدی به شبکیه چشم می شود. خطر جدی قلم های لیزری برای چشم کودکان - شفاف - تی نیوز tnews.ir/news/c83569781319.html‎Cachedبه گفته کارشناسان، قلم های لیزری به نظر بی ضرر هستند اما زمانیکه بچه ها با این قلم ها بازی می کنند در نهایت با تاری دید یا نابینایی موقت چشم روبرو می شوند. هرلحظه، خطر جدی قلم های لیزری برای چشم کودکان harlahze.com/سلامت/خطر-جدی-قلم-های-لیزری-برای-چشم-کودکان‎Cached3 سپتامبر 2016 ... سلامت نیوز:به گفته کارشناسان، قلم های لیزری به نظر بی ضرر هستند اما زمانیکه بچه ها با این قلم ها بازی می کنند در نهایت با تاری دید یا نابینایی ...