مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، نیویورک‌تایمز گزارشی درباره بهترین نوشیدنی‌های مناسب این فصل منتشر کرده است.نوشیدن هشت لیوان آب در روز نکته ای است که بارها شنیده ایم. محققان انگلیسی تحقیقاتی با عنوان 'شاخص هیدراتاسیون نوشیدنی ها' انجام داده اند که در آن به نوشیدنی هایی که در بدن برای مدت طولانی باقی می مانند و برای آبرسانی در تابستان مفید هستند، اشاره شده است.

این مطالعه استفاده از نوشیدنی های ذکر شده در فهرست را موثرترین روش آبرسانی ذکر کرده است. آبرسانی به ویژه برای افرادی که مدت زمان زیادی را در طول روز خاج از منزل سپری می کنند و افرادی که به فعالیت های ورزشی مشغولند، ضروری می داند.

شاخص هیدراتاسیون نوشیدنی ها به این صورت اندازه گیری شد که از 72 مرد 20 تا 30 ساله خواسته شد از نوشیدنی مورد نظر بنوشند، سپس میزان نوشیدنی باقیمانده پس از گذشت دو ساعت در بدن آنان اندازه گیری شد.

اولین نوشیدنی آب بود، از داوطلبان خواسته شد یک لیتر آب بنوشند، پس از دو ساعت مشاهده شد که هنوز مقدار زیادی آب در بدن داوطلبان باقی مانده است (از طریق ادرار دفع نشده است). بنابراین به آب شاخص 1.0 داده شد. مایعات دیگر نیز به همین ترتیب شاخص های متفاوتی دریافت کردند و این شاخص با شاخص آب مقایسه شد. شاخص بالاتر از 1 به این معناست که مایع مورد نظر نسبت به آب مدت زمان بیشتری در بدن باقی می ماند و شاخص کمتر از 1 یعنی دفع مایع سریعتر از آب صورت می گیرد.

این مطالعه نشان می دهد شیر کامل، شیر بدون چربی و آبمیوه های طبیعی شاخصی بالاتر از آب دارند و مدت زمان بیشتری در بدن باقی می مانند؛ بنابراین گزینه های ایده آلی برای روزهای گرم تابستان هستند. شاخص شیر حدود 1.5 و شاخص آبمیوه طبیعی حدود 1.1 ارزیابی شده است.

محققان مصرف آب، شیر و آبمیوه های طبیعی را در روزهای گرم تابستان، به ویژه برای جبران کم آب ناشی از اسهال توصیه می کنند. شاخص نوشیدنی های حاوی کافئین متعادل مانند چای، در حدود آب ارزیابی شده است. البته کافئین سبب افزایش ادرار می شود؛ بنابراین در صورتی که قرار است برای مدت طولانی خارج از منزل باشید، نوشیدن شیر به جای کافئین توصیه می شود.

محققان استفاده از آب و نوشیدنی هایی با شاخص بالا را در روزهای گرم توصیه می کنند؛ چراکه کم آب ناشی از گرما یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در تابستان است. در این مطالعه آمده است یکی از مهمترین نشانه های کم آبی بدن، سردرد و تیره شدن رنگ ادرار است.



لینک منبع :بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید

بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../بهترین-نوشیدنی‌های-تابستان-را-بشناسید 22 آگوست 2016 ... بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید. کم آبی بدن یکی از مهمترین مشکلات فصل گرماست که می تواند منجر به عوارض جدی از جمله اختلال در ... Images for بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید www.asrkhabar.com/fa/.../بهترین-نوشیدنی‌های-تابستان-را-بشناسید‎Cachedبه گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، نیویورک‌تایمز گزارشی درباره بهترین نوشیدنی‌های مناسب این فصل منتشر کرده است.نوشیدن هشت لیوان آب در روز نکته ای است ... بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید - ماتاک تاپ - مجله خبرهای داغ takotook.ml/mag/بهترین-نوشیدنی‌های-تابستان-را-بشناسی/ بهترین نوشیدنی‌ها برای تابستان را بشناسید/نبرد با گرما ... محققان مصرف آب، شیر و آبمیوه های طبیعی را در روزهای گرم تابستان، به ویژه برای جبران کم آب ناشی از ... بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید - مجله پویا pooyamag.ir/a-255068.html‎Cachedنیویورک‌تایمز گزارشی درباره بهترین نوشیدنی‌های مناسب این فصل منتشر کرده است.نوشیدن هشت لیوان آب در روز نکته ای است که بارها شنیده ایم. محققان انگلیسی ... بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید - مجله آفتاب aftabmag.com/a-255130.html نیویورک‌تایمز گزارشی درباره بهترین نوشیدنی‌های مناسب این فصل منتشر کرده است.نوشیدن هشت لیوان آب در روز نکته ای است که بارها شنیده ایم. محققان انگلیسی ... هرلحظه، بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید - اخبار ایران harlahze.com/سلامت/بهترین-نوشیدنی‌های-تابستان-را-بشناسید بهترین نوشیدنی‌های تابستان را بشناسید ... خلاصه بازی لاکرونیا 2 - 6 رئال‌مادرید · ایسکو: احتمالاً در بهترین فرم خود هستم · حزب مؤتلفه ‌حمایت خود را از حجت‌الاسلام ... نوشیدنی‌های لاغری را بشناسید - لقمه loghmeh.ir/Pages/Printable-News-6954.aspx یک لیوان آب دارای تکه‌های یخ یکی از بهترین نوشیدنی‌ها تابستان است. شما می‌توانید آن را خوشمزه‌تر کنید. کمی نعناع، زنجبیل، لیمو و چند قطره سرکه سیب به آن اضافه ... اسامی عجیب و غریب منوی کافی‌شاپ‌ها را بشناسید - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../اسامی-عجیب-و-غریب-منوی-کافی-شاپ-ها-را-بشناسید‎Cached13 فوریه 2017 ... اسامی عجیب و غریب منوی کافی‌شاپ‌ها را بشناسید ... اسموتی نوعی نوشیدنی است که برخلاف آبمیوه آبکی نیست و بافت ... اگر این کلمه شما را یاد دستگاه پانچ ادارات و یا پوششی تابستانی می‌اندازد حق با شماست اما در ادبیات کافه‌ها به نوشیدنی های ... بهترین تصمیم درباره طارمی گرفته شد/ برانکو گوش خاطیان را می پیچد ... نوشیدنی‌های سنتی اسپانیا را بشناسید | پایگاه اطلاع رسانی صنعت ... noushonline.ir/favourites/.../نوشیدنی‌های-سنتی-اسپانیا-را-بشناسید/‎Cached8 جولای 2017 ... این نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان استفاده می‌شود. ... اسپانیایی‌ها اعتقاد دارند نوشیدن Granizado بهترین راه مقابله با روزهای گرم اسپانیا است.