مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پرده گوش کی پاره می‌شود؟

فردی که پرده گوش او پاره شده ممکن است درد شدید و تیزی را در زمان پاره‌شدن پرده احساس کند که در ادامه به کری نسبی و تداوم درد گوش منجر می‌شود. اگر پاره شدن پرده گوش به دلیل جراحات و ضربات شدید وارده به ناحیه سر باشد احتمال خروج خون رقیق و آبکی از مجرای گوش وجود دارد و در بسیاری از تصادفات سنگین جاده‌ای این اتفاق می‌افتد که نشانه‌ای بسیار جدی و خطر آفرین محسوب می‌شود و نشانگر شکستگی جمجمه و نشت مایع مغزی - نخاعی به همراه مقداری خون از اطراف مغز است.

اقدامات اولیه

در انواع خونریزی‌های غیرطبیعی از بدن، لازم است بلافاصله با اعمال فشار جلوی خونریزی را بگیرید‌. اما برای درمان خونریزی‌های گوش به‌هیچ‌وجه درون مجرا را با پنبه یا دستمال مسدود نکنید‌. اگر خونریزی بر اثر نشت مایع مغزی - نخاعی باشد، جلوگیری از خروج این مایع و تجمع آن در مجرای گوش به وخامت حال مصدوم منجر می‌شود.

تا رسیدن نیروهای مجرب اورژانس به فرد مجروح کمک کنید در حالت نیمه‌نشسته قرار گیرد، به نحوی که سر او به سمت گوش مجروح طوری متمایل به پایین قرار گرفته باشد که اجازه خروج و تخلیه خون را بدهد.

فقط می‌توانید در محل خروج خون از گوش یک پوشش تمیز بگذارید و آن را فشار ندهید‌. معمولا پس از مدت زمان کوتاهی، خونریزی خود‌به‌خود بند خواهد آمد.

فاخره بهبهانی



لینک منبع :پرده گوش کی پاره می‌شود؟

پرده گوش کی پاره می شود؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5756375/پرده-گوش-کی-پاره-می-شود‎Cached28 آگوست 2016 ... شایع ترین دلیل پارگی پرده گوش بیماری های عفونی هستند که کودکان زیر 3سال بیشتر در معرض آن قرار دارند. Images for پرده گوش کی پاره می‌شود؟ پرده گوش کی پاره می شود؟ - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/191733/پرده-گوش-کی-پاره-می-شود- 28 آگوست 2016 ... شایع ترین دلیل پارگی پرده گوش بیماری های عفونی هستند که کودکان زیر 3سال بیشتر در معرض آن قرار دارند. پرده گوش کی پاره می‌شود؟ - سیمرغ seemorgh.com/health/.../313397-پرده-گوش-کی-پاره-می‌شود/‎Cached10 آگوست 2016 ... فردی که پرده گوش او پاره شده ممکن است درد شدید و تیزی را در زمان پاره‌شدن پرده احساس کند که در ادامه به کری نسبی و تداوم درد گوش منجر می‌شود. پارگی پرده گوش - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../ruptured1-eardrum.html‎Cached Similarپارگی پرده گوش به طور معمول جدی نمی باشد که اغلب پس از یک مدت ترمیم می شود و ... روش هایی جهت بهبود یافتن پرده گوش پاره شده وجود دارد البته در صورتی که خود به ... پرده گوش کی پاره می‌شود؟ - پول نیوز | دمادم https://damadam.ir/news/پرده-گوش-کی-پاره-می‌شود/3459111 وی با تاکید بر این موضوع که 50 درصد از پارگی های گوش به دلیل تجمع ترشحات، باکتری ها و چرک دراخل آن است بیان کرد: بیماری های درگیر کننده دستگاه ایمنی ... پاره شدن پرده گوش کودکان، علل و بررسی آسیب ها - نی نی بان https://niniban.com/.../پاره-شدن-پرده-گوش-کودکان-علل-و-بررسی-آسیب-ها‎Cached14 ژوئن 2017 ... چایچیان ادامه داد: صدا به صورت فرکانس پرده گوش را تکان می‌دهد و پرده گوش با تکان خوردن، ... تشخیص کم شنوایی نوزاد، بهترین زمان کی است؟ پرده گوش کی پاره می‌شود؟ - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?...‎Cached12 آگوست 2016 ... فردی که پرده گوش او پاره شده ممکن است درد شدید و تیزی را در زمان پاره‌شدن پرده احساس کند که در ادامه به کری نسبی و تداوم درد گوش منجر می‌شود. پاره شدن پرده گوش قابل درمان است/ تاثیر 30 درصدی پرده گوش در شنوایی danakhabar.com/.../پاره-شدن-پرده-گوش-قابل-درمان-است-تاثیر-30-درصدی-پرده-گوش-در-شنوایی‎Cached Similar5 ژانویه 2014 ... به گزارش گروه سلامت خبرگزاری دانا (داناخبر) و به نقل از جام جم، بسیاری‌ تصور می‌کنند اگر پرده گوششان آسیب ببیند، کاملا ناشنوا خواهند شد در ... پارگی‌ پرده‌ گوش‌ - تبیان article.tebyan.net/47007/پارگی-پرده-گوش-‎Cachedشرح بیماری پارگی‌ پرده‌ گوش‌ عبارت‌ است‌ از پاره‌ شدن‌ پرده‌ نازک‌ گوش‌ که‌ قسمت‌های‌ داخلی‌تر گوش‌ را از گوش‌ خارجی‌ جدا می‌کند...