مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عوامل بروز تومور مغزی و علائم آن

به گزارش جام جم آنلاین، امیر بهادری گفت: در مطالعات انجام شده عوامل خطرسازی که باعث ایجاد تومورهای مغزی می‌شوند، سابقه خانوادگی و پرتوهای یونیزه‌کننده هستند. این پرتوها که از اشعه‌های X در دوزهای بالا هستند، باعث صدمه به سلول‌های مغزی شده و منجر به ایجاد یک تومور می‌شوند، بنابر این افرادی که در معرض این پرتوها هستند خطر ابتلایشان به این بیماری بیش از سایرین است.

وی ادامه داد: سابقه خانوادگی نیز دلیل دیگری برای بروز این بیماری است البته شاید به ندرت اتفاق بیفتد که تومورهای مغزی در یک خانواده به طور مستمر بروز می‌کند و تنها تعداد کمی هستند که چندین عضو مبتلا به تومور مغزی دارند اما در بحث سرطان‌ها ژنتیک و سابقه خانوادگی عامل بسیار مؤثری است.

وی گفت: مطالعات جدیدی هم وجود دارد که به دنبال پاسخ این پرسش است که آیا استفاده از تلفن همراه،‌داشتن جراحات در سر یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا میدان‌های مغناطیسی باعث ایجاد این تومورها می‌شود یا خیر که باید در این زمینه مطالعات بیشتری صورت گیرد.

این متخصص مغز و اعصاب در مورد علائم این بیماری گفت:‌ علائم تومور مغزی به اندازه تومور، نوع و محل قرارگیری آن بستگی دارد علائم هنگامی بروز می‌کند که تومور بر عصب‌های یک قسمت از مغز فشار بیاورد و یا به آن صدمه بزند.

بهادری ادامه داد: همچنین تومور ممکن است موقعی آشکار شود که مانع جریان مایع در داخل مغز شده یا حتی تجمع مایع باعث تورم مغز شود اما به طور کلی رایج‌ترین نشانه‌های تومور مغزی که باید جدی گرفته شوند، سردرد که معمولاً در اوایل صبح شدیدتر است،‌حالت تهوع و استفراغ و تغییرات در صحبت کردن، بینایی و شنوایی است.

وی افزود: مشکلات در تعادل و راه رفتن، عدم توانایی تمرکز، مشکلات در حافظه، تغییرات در خلق و شخصیت، حرکات پرشی و ناگهانی عضله مثل حمله عصبی یا تشنج، خواب رفتگی و سوزش در بازوها و پاها از دیگر نشانه‌های این بیماری است.

بهادری گفت:‌ البته اغلب اوقات این علائم به علت وجود تومور مغزی نیست و برخی دیگر از مشکلات باعث آن است بنابر این اگر افراد این علائم را به کرات داشته یا با هم دارند، باید به پزشک خود مراجعه کرده و با آن مشورت کنند.

منبع: فارس



لینک منبع :عوامل بروز تومور مغزی و علائم آن

نشانه های دهگانه بروز تومور مغزی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../نشانه-های-دهگانه-بروز-تومور-مغزی‎Cached13 ژانویه 2017 ... علت بروز تومورهای مغزی مشخص نیست؛ اما تشخیص در مراحل اولیه و درمان در این مرحله، تأثیر زیادی در بهبودی کامل دارد؛ بنابراین علائم زیر را به یاد ... عوامل بروز تومور مغزی و علائم آن - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../عوامل-بروز-تومور-مغزی-و-علائم-آن‎Cached1 جولای 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به عوامل بروز تومورهای مغزی،‌گفت: برخی از علائم در این بیماری هستند که چنانچه آشکار شوند و به صورت طولانی ... تومور مغزی | علائم تومور مغزی را بشناسید - نمناک namnak.com/علائم-تومور-مغزی-را-بشناسید.p11487‎Cachedتومور مغزی و علائم تومور وسرطان مغز و نشانه های تومور مغزی و سردرهای مشکوک و ... وجود تومور مغزی نیستند و برخی دیگر از مشکلات سلامت نیز می توانند باعث بروز این ... و اضطراب از داشتنش باعث ایجاد چنین عواملی مثل سردرد و تهوع و بی اشتهایی میشه ... تومور مغزی چه علائمی دارد؟ - تبیان article.tebyan.net/239069/تومور-مغزی-چه-علائمی-دارد-‎Cached25 فوریه 2013 ... علائم هنگامی‌ بروز می‌کنند که تومور بر عصب‌های یک قسمت از مغز فشار ... تهوع از مهم ترین عواملی هستند که می توانند احتمال ابتلا به تومور مغزی را ... دلایل بروز و درمان تومور مغزی - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/articles/.../دلایل-بروز-و-درمان-تومور-مغزی‎Cachedمومن با اشاره به دلایل بروز و درمان تومور مغزی افزود: تومور مغزی مانند هر سرطان دیگری دلیل مشخص و معلومی ندارد؛ بنابراین نمی‌توان راه دقیقی برای پیشگیری از ابتلا ... علائمی که خبر از تومور مغزی می دهند - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../علائمی-که-خبر-از-تومور-مغزی-می-دهند‎Cached Similar3 دسامبر 2014 ... علائم تومور مغزی زیاد است، مانند سردردهای شدید، حالت تهوع، اختلالات دید، ... محکم است، این تورم به مغز فشار آورده و باعث بروز سردردهای شدید می شود. تومور مغزی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تومور_مغزی‎Cached Similarتومور مغزی رشد یک توده غیرطبیعی در مغز است که امکان دارد خوش‌خیم یا بدخیم باشد ... عوامل مختلف، همچون: نوع تومور، محل و اندازه تومور و نحوهٔ گسترش و توسعه آن است. ... مغزی، در مراحل پیشرفته بیماری و هنگامی رخ می‌دهد که وجود تومور موجب بروز علائم و ... تومورهای مغزی درکمین چه کسانی است؟/علایم ونشانه های بیماری shafaonline.ir/.../تومورهای-مغزی-درکمین-چه-کسانی-استعلایم-ونشانه-های-بیماری‎Cached Similar23 ژوئن 2014 ... شفا آنلاین- تومورهای مغزی از مهمترین چالش‌های جراحی‌های مغز و اعصاب است، که هر ... وی همچنین گفت: «به‌طور کلی باید از عوامل شناخته شده‌ای که در بروز ... اولین علامت نیمی از تومورهای مغزی را بدانید - بیتوته www.beytoote.com/health/prevention/half3-brain2-mark.html‎Cached Similarنشانه های تومورهای مغزی علائم تومورهای مغزی تومورهای مغزی پیشگیری از ابتلا به ... تومور مغزی، رشد توده غیرطبیعی در مغز است و امکان بروز آن در هر سنی وجود دارد. علت ایجاد تومور مغزی | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/علت-ایجاد-تومور-مغزی/‎Cached Similarسردردهایی که هنگام صبح بر شدت آنها افزوده می شود، سرفه های شدید، تقلای بیش از اندازه به هنگام خواب و حالت تهوع از مهم ترین عواملی هستند که می توانند احتمال ابتلا به ...