مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص درمانی گیاه بابا آدم

گیاهی از تیره مرکبات که دارای برگ های پهن است و در کنار جاده ها و زمین های علفزار می روید.

مزاج : مزاج بابا آدم گرم و خشک می باشد.

خواص درمانی

ضماد تازه و کوبیده شده آن جهت درد مفاصل که با خارش همراه باشد مفید است.

ریشه بابا آدم تصفیه کننده خون، ادرارآور و عرق آور است و مصرف آن نیز از گذشته برای رفع نقرس، روماتیسم، رفع عوارض سیفلیس در بین مردم رایج بوده است.

برگ بابا آدم را در زیر رختخواب پهن کنید تا ساس را به خود جلب کرده، آنها را بکشد.

دو مشت از ریشه تازه و خرد شده گیاه را در مخلوطی از ۸۰۰ گرم آب و ۸۰۰ گرم شکر می ریزند. روزانه یک فنجان از این شربت را جهت رفع اگزما می نوشند.

ریشه گیاه برای درمان چاقی، ورم عمومی بدن که در اثر خرابی کلیه و سنگ مثانه می باشد استفاده می شود.

دم کرده ریشه بابا آدم در درمان اگزما، خارش، جوش های صورت و واریس هم نقش شفابخش دارد.

از این دارو برای درمان احتباس بول، سنگ کلیه، سرخک، مخملک، دیابت هم استفاده می شود.



لینک منبع :خواص درمانی گیاه بابا آدم

خواص درمانی بابا آدم - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../certain-curative-baba.html‎Cached Similarبابا آدم که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می شود گیاهی است علفی و دوساله که ارتفاع ساقه آن تا ۱/۵ متر می رسد. این گیاه به حالت وحشی در دشت ها و نواحی معتدل و مرطوب ... «بابا آدم» گیاهی با خواص درمانی بیشمار - ایسنا www.isna.ir/news/.../بابا-آدم-گیاهی-با-خواص-درمانی-بیشمار‎Cached23 ژوئن 2013 ... «بابا آدم» گیاهی معمولی است اما از فواید درمانی بیشماری برخوردار است که تمامی قسمت‌های آن از جمله برگ‌ها و ریشه خاصیت درمانی دارد. خواص اعجاب آور گیاه بابا آدم - العالم fa.alalam.ir/news/1572170‎Similar4 مارس 2014 ... ریشه گیاه دراز و دوکی شکل است؛ در حقیقت ریشه این گیاه است که خاصیت درمانی دارد. پوست ریشه بابا آدم قهوه‌ای، مغز آن سفید و طعمی شیرین، ولی ... بابای پرخاصیت؛ همه چیز درباره گیاه بابا آدم - تبیان article.tebyan.net/.../بابای-پرخاصیت-همه-چیز-درباره-گیاه-بابا-آدم‎Cached1 مارس 2014 ... گیاه بابا آدم گیاهی علفی است که در برخی مناطق مرطوب و معتدل ایران به صورت وحشی می‌روید. ... ریشه گیاه دراز و دوکی شکل است؛ در حقیقت ریشه این گیاه است که خاصیت درمانی دارد. ... تقویت سیستم ایمنی و سایر خواص باباآدم. خواص عرق بابا آدم - شفاخونه www.shafakhoone.com/خواص-عرق-بابا-آدم/‎Cachedبابا آدم,عرق بابا آدم,تصفیه کننده خون,ضدعفونی کننده,درمان روماتیسم,درمان ... بابا آدم گیاهی است علفی و دو ساله که بیشتر در زمین های اهکی و زمین های بایر و … خواص بابا آدم - پارسی طب fa.parsiteb.com/خواص-بابا-آدم/‎Cached Similarخانه / دانستنیهای پزشکی / خواص بابا آدم ... از ریشه این گیاه استفاده طبی بعمل می آید پساز خارج کردن ریشه بابا آدم از خاک آنرا بخوبی ... ۲۷)آب آوردن بدن را درمان می کند . خواص گیاه بابا آدم چیست؟ (آشنایی با مضرات و خواص گیاه بابا آدم) setare.com/.../خواص-گیاه-بابا-آدم-چیست-آشنایی-با-مضرات-و-خواص-گیاه-بابا-آدم‎Cached31 ژانویه 2017 ... خواص گیاه بابا آدم (Burdock) گسترده بوده، برخی خواص بابا آدم عبارتند از درمان سرطان‌، رماتیسم، نقرس، التیام زخم‌ها و درمان بیماری‌های پوستی. خواص گیاه باباآدم + طرز استفاده - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/fa/.../خواص-گیاه-باباآدم-طرز-استفاده‎Cached20 ژانویه 2016 ... بابا آدم که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می شود گیاهی است علفی و دوساله که ارتفاع ساقه آن تا 1/5 متر می رسد . ... از ریشه این گیاه استفاده طبی بعمل می آید پساز خارج کردن ریشه بابا آدم از خاک آنرا ... 27)آب آوردن بدن را درمان می کند . خواص و مضرات ریشه بابا آدم - oabab www.oabab.net/fa/خواص-و-مضرات-ریشه-بابا-آدم‎Cached Similarخواص - ریشه گیاه بابا آدم به عنوان داروی دیورتیک(Diuretic) برای پاک کردن خون از سموم توسط تعرق بدن استفاده می شود. - این گیاه خاصیت درمان برخی از بیماری های ... خواص دارویی و درمانی گیاه بابا آدم - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/...and.../155316-خواص-گیاه-باباآدم-طرز-استفاده‎Cachedخواص دارویی و درمانی گیاه بابا آدم:بابای پرخاصیت؛ همه چیز درباره گیاه بابا آدم/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید گیاه باباآدم آشنا شوید.