مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راهکارهای پیشگیری از بیماری قلبی در زنان

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر شاری تارگوم، متخصص قلب سازمان غذا و دارو آمریکا، می گوید: «ریسک بیماری قلبی برای همه با بالا رفتن سن افزایش می یابد. در زنان، این ریسک بعد از دوره یائسگی بیشتر می شود، اما ممکن است زنان جوان هم مبتلا به بیماری قلبی شوند.»

طبق گزارش این سازمان، یک نفر از هر چهار زن در آمریکا به خاطر بیماری قلبی فوت می کند. این سازمان ۶ راهکار را برای کاهش این ریسک اعلام می کند:

۱- عوامل پرخطر را کنترل کنید؛ دیابت، فشارخون بالا و کلسترول بالا موجب ریسک بیماری قلبی می شوند، از اینرو در صورت ابتلا به این فاکتورها، آنها را مدیریت و کنترل نموده و برنامه درمانی موثری را دنبال کنید.

۲- سیگار نکشید؛ اگر سیگاری هستید، حتما ترک کنید.

۳- وزن سالم خود را حفظ کنید و فعالیت فیزیکی منظمی داشته باشید؛ می توان گفت پیاده روی شیوه آسان شروع برای این کار است.

۴- رژیم غذایی سالمی داشته باشید؛ رژیم غذایی سرشار از میوه وسبزیجات و غلات کامل برای قلب شما مفید است. مصرف میزان چربی های اشباع و نوشیدنی های قندی را در رژیم غذایی تان محدود کنید.

۵- با پزشک تان در مورد آسپرین مشورت کنید؛ مصرف روزانه دوز پایین آسپرین برای همه مفید نیست. از آنجائیکه آسپرین دارای عوارض جانبی است، حتما با پزشک تان در این مورد مشورت کنید.

۶- علائم حمله قلبی را بشناسید؛ علائم حمله قلبی در زنان متفاوت از مردان است. این علائم در زنان شامل تنگی نفس، حالت تهوع، درد یا احساس فشار در ناحیه قفسه سینه، دست، گردن، فک یا شکم است.

منبع: مهر



لینک منبع :راهکارهای پیشگیری از بیماری قلبی در زنان

راهکارهای پیشگیری از بیماری قلبی در زنان - سلامتی salamati.ir/2016/11/.../راهکارهای-پیشگیری-از-بیماری-قلبی-در-زن/‎Cached15 نوامبر 2016 ... طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، بیماری قلبی علت اصلی مرگ در بین زنان است که البته زنان می توانند با انجام برخی اقدامات از آن پیشگیری نمایند. پیشگیری از بیماریهای قلبی با چند راهکار ساده - بیتوته www.beytoote.com/health/.../simple3-strategies2-heart.html‎Cachedپیشگیری از بیماریهای قلبی جلوگیری از بیماریهای قلبی بیماریهای قلبی ... به این نتیجه رسیدند که سه چهارم از حملات قلبی در زنان جوان قابل پیشگیری است حتی ... ۵ روش پیشگیری از بیماری های قلبی - آفتاب www.aftabir.com/.../۵-روش-پیشگیری-از-بیماری-های-قلبی‎Cached Similar10 نوامبر 2006 ... بیماری قلبی معمولا قابل پیشگیری است پیروی از روش زندگی سالم, خیلی پیچیده ... بیماری‌های قلب در راس علل مرگ هر دو گروه مردان و زنان قرار دارد. [PDF] پیشگیری از بیماری قلبی www.sbmu.ac.ir/uploads/پیشگیری%20از%20بیماری%20قلبی.pdf‎Cachedﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﺑﯿﻤﺎری ﻗﻠﺒﯽ ﭼﻪ اﻫﻤﯿﺘﯽ دارد؟ ﺑﯿﻤﺎری ﻗﻠﺒﯽ زﻧﺪﮔﯽ اﻓﺮاد را ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻗﺮار ﻣﯽ دﻫﺪ و ﺳﺮ دﺳﺘﻪ ﻋﻠﺖ ﻫﺎی ﻣﺮگ در زﻧﺎن و ﻣﺮدان. اﺳﺖ . وﻟﯽ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﯾﮏ روش ﺳﺎﻟﻢ. ﺑﺮای زﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮدن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ از ... آشنایی با علائم بیماریهای قلبی عروقی و روش های پیشگیری و کنترل آن www.pezeshk.us/?p=24169‎Cached Similarبیماری‌های قلب در راس علل مرگ هر دو گروه مردان و زنان قرار دارد. و حمله‌ قلبی‌ عبارت‌ است‌ از مرگ‌ سلول‌های‌ عضلانی‌ قلب‌ در اثر کاهش‌ یا توقف‌ جریان‌ خون‌ سرخرگ‌های‌ قلب‌. 15 روش موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی www.hidoctor.ir/42311_15-روش-موثر-برای-جلوگیری-از-بیماری-های-قل.html/‎Cached Similar25 سپتامبر 2014 ... دکتر سلام-بیماری های قلب بتدریج بوجود می آید. اما اقدامات احتیاطی خاصی برای جلوگیری از آن وجود دارد. دکتر Anil Bansal، رئیس متخصص قلب و ... 10 بیماری‌ شایع زنان و راه‌های پیشگیری از آنها - ایسنا www.isna.ir/news/.../10-بیماری-شایع-زنان-و-راه-های-پیشگیری-از-آنها‎Cached15 مارس 2014 ... بررسی‌ها نشان می‌دهد مهمترین دلایل مرگ و میر زنان، بیماری‌هایی چون امراض قلبی، سکته مغزی، سرطان، افسردگی و سرطان پوستی ملانوم و دیابت نوع 2 ... راه‌های درمان بیماری‌های قلبی - تبیان article.tebyan.net/213254/راه-های-درمان-بیماری-های-قلبی‎Cached30 ژوئن 2012 ... در اینجا سه راه درمان بیماری های قلبی را برای شما بیان می کنیم. ... اما این را بدانید که یکی از اولین علل مرگ‌ومیر در زنان، بیماری های قلبی می باشد. قلب | پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی با شناخت عوامل خطر galb.ir/archives/135‎Cached Similarپیشگیری از بیماری های قلبی عروقی با شناخت عوامل خطر ... بیماری‌های قلبی‌عروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان در سراسر جهان می باشد. ... بهترین راهکار، بررسی ، تشخیص و کنترل زودرس عوامل خطر و پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی است. 10 بیماری مهلک و شایع زنان + علائم و راههای پیشگیری|مجله روزنو ruzeno.com/شایعترین-بیماری‌های-زنان-بیماری-زنان/‎Cachedشایعترین بیماری‌های زنان | بررسی‌ها نشان می‌دهد مهمترین دلایل مرگ و میر زنان، بیماری‌هایی چون امراض قلبی، سکته مغزی، سرطان، افسردگی و سرطان پوستی ملانوم و ...