مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کدام مردان در خطر بروز آلزایمر هستند؟

به گزارش جام جم سرا ، محققان دانشگاه آپسالا سوئد با مطالعه بیش از ۳۲۰۰ مرد دریافتند افراد مبتلا به آلزایمر حدود سه برابر بیشتر احتمال دارد که شاهد از بین رفتن کروموزوم Y در برخی از سلول های خونی شان باشند.

همچنین مردان مسنی که کروموزوم Y خود را از دست داده اند، با ریسک بالاتر ابتلا به آلزایمر در طول ۸ سال بعد مواجه هستند.

محققان در مطالعات اخیر خود دریافته اند مردان با افزایش سن کروموزوم Y خود را در برخی از سلول های خونی از دست می دهند. این روند بخش عادی افزایش سن است.

مطالعه سال ۲۰۱۴ نشان داده بود مردان مسن بدون کروموزوم Y بسیار در معرض ریسک ابتلا به سرطان قرار دارند و نسبت به سایر مردان عمر کوتاه تری دارند.

به گفته محققان، مردانی که کروموزوم Y خود را از دست داده اند در حدود هفت برابر بیشتر از در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

یافته های این مطالعه مبتنی بر نمونه خون بیش از ۳۲۰۰ مرد اروپایی با میانگین سنی ۷۳ سال بود. در مجموع ۱۷ درصد از این مردان در برخی سلول های خونی شان کروموزوم Y خود را از دست داده بودند.

منبع : مهر



لینک منبع :کدام مردان در خطر بروز آلزایمر هستند؟

ارتباط کروموزوم Y و خطر بروز آلزایمر در مردان - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../ارتباط-کروموزوم-Y-و-خطر-بروز-آلزایمر-در-مردان‎Cached25 مه 2016 ... طبق مطالعه جدید محققان، مردانی که کروموزم Y خود را با افزایش سن از دست می دهند بسیار در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند. کدام مردان در خطر بروز آلزایمر هستند؟ - تدبیر و امید | دمادم https://damadam.ir/news/کدام-مردان-در-خطر-بروز-آلزایمر-هستند/2550051 طبق مطالعه جدید محققان، مردانی که کروموزم Y خود را با افزایش سن از دست می دهند بسیار در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند. طبق مطالعه جدید ... پایتخت - کدام مردان در خطر بروز آلزایمر هستند؟ www.paytakhtpress.ir/fa/doc/.../کدام-مردان-خطر-بروز-آلزایمر-هستند‎Cached25 مه 2016 ... طبق مطالعه جدید محققان، مردانی که کروموزم Y خود را با افزایش سن از دست می دهند بسیار در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند. کدام مردان در خطر بروز آلزایمر هستند؟ - بعلاوه یک | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/19114770 25 مه 2016 ... کدام مردان در خطر بروز آلزایمر هستند؟ طبق مطالعه جدید محققان، مردانی که کروموزم Y خود را با افزایش سن از دست می دهند بسیار در معرض خطر ابتلا به ... کدام مردان در خطر بروز آلزایمر هستند؟ - 9صبح | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/19206905 28 مه 2016 ... کدام مردان در خطر بروز آلزایمر هستند؟ طبق مطالعه جدید محققان، مردانی که کروموزم Y خود را با افزایش سن از دست می دهند بسیار در معرض خطر ابتلا به ... کدام مردان در خطر بروز آلزایمر هستند؟ - جماران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/19120123 25 مه 2016 ... کدام مردان در خطر بروز آلزایمر هستند؟ طبق مطالعه جدید محققان، مردانی که کروموزم Y خود را با افزایش سن از دست می دهند بسیار در معرض خطر ابتلا به ... ارتباط کروموزوم Y و خطر بروز آلزایمر در مردان www.zahedan-tebyan.ir/cms/printit.asp?id=35983 تحقیقات پزشکی نشان می دهد؛. ارتباط کروموزوم Y و خطر بروز آلزایمر در مردان. طبق مطالعه جدید محققان، مردانی که کروموزم Y خود را با افزایش سن از دست می دهند بسیار در ... ارتباط کروموزوم Y و خطر بروز آلزایمر در مردان | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/05/25/1267176‎Cached25 مه 2016 ... طبق مطالعه جدید محققان، مردانی که کروموزم Y خود را با افزایش سن از دست می دهند بسیار در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند. فقدان کروموزوم Y در مردان خطر ابتلا به آلزایمر را به همراه دارد - ایمنا www.imna.ir/news/233717/‎Cached2 ژوئن 2016 ... بر اساس مطالعه جدید محققان، مردانی که کروموزوم Y سلول‌های خونی خود را با افزایش سن از دست می‌دهند، 7 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر ... غذاهایی که در برابر بیماری آلزایمر از ما محافظت می‌کنند – چین چین chinchinco.com/2017/02/06/آلزایمر/‎Cached6 فوریه 2017 ... در نیویورک، محققان رژیم غذایی زنان و مردان سالمند را مورد بررسی قرار دادند و ... در مقابل، شاید برخی از غذاها برای سلامت مغز مضر باشند و خطر ابتلا به آلزایمر را ... مواد غذایی که با خطر بروز آلزایمر در ارتباط هستند مورد بررسی قرار دادند.