مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سریع‌ترین راه برای درمان عفونت سینوسی و گرفتگی بینی

به گزارش جام جم سرا ،​ معمولا بیشتر گرفتگی‌های بینی به علت عفونت‌های سینوسی و سرماخوردگی اتفاق می افتد. در واقع باکتری‌ها و ویروس‌ها مجرای بینی را مسدود کرده و نفس کشیدن افراد را دشوار می‌کند.

در بیشتر موارد می‌توان با استفاده از دارو و برخی درمان‌های موضعی طی یک هفته این مشکل را برطرف کرد اما به کمک ترفندی خانگی و طبیعی می‌توان در چند ثانیه مجرای بینی را پاکسازی کرد.

برای این کار در ابتدا زبانتان را به سقف دهانتان نزدیک کنید و به آن قسمت فشار دهید. از طرف دیگر، انگشت شستتان را بر روی ابروهای خود بگذارید و به مدت 20 ثانیه با انگشت خود به ابروهایتان فشار بیاورید. با این کار سینوس‌های شما کم‌کم خشک و پاکسازی خواهد شد.

علت این امر استخوان‌ها و غضروف‌ های متصل به مجرای بینی است. با این کار استخوان «خیش» کمی عقب و جلو می‌رود و این حرکت سبب تسهیل تنفس، باز شدن مجرای بینی، خشک شدن و پاکسازی سینوس‌ها می‌شود.

علاوه بر این، گفته می‌شود که استفاده از سرکه سیب، زردچوبه و روغن پونه کوهی نیز در برطرف کردن گرفتگی بینی و عفونت‌های سینوسی بسیار موثر و مفید است.

منبع: Healthy Food Team



لینک منبع :سریع‌ترین راه برای درمان عفونت سینوسی و گرفتگی بینی

سریع‌ترین راه برای درمان عفونت سینوسی و گرفتگی بینی www.yjc.ir/.../سریع‌ترین-راه-برای-درمان-عفونت-سینوسی-و-گرفتگی-بینی‎Cachedبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معمولا بیشتر گرفتگی‌های بینی به علت عفونت‌های سینوسی و سرماخوردگی اتفاق ... سریع‌ترین راه برای درمان عفونت سینوسی و گرفتگی بینی - نت شهر www.netshahr.com/.../سریع‌ترین-راه-برای-درمان-عفونت-سینوسی-و-گرفتگی-بینی 11 مه 2016 ... می‌توان بدون نیاز به هیچ ماده‌ای در چند ثانیه از عفونت‌های سینوسی خلاص شد و مجرای تنفسی را پاکسازی کرد. سریع‌ترین راه برای درمان عفونت سینوسی و گرفتگی بینی :: شبکه ... deznn.com/.../سریع‌ترین%20راه%20برای%20درمان%20عفونت%20سینوسی%20و%20گ... 11 مه 2016 ... معمولا بیشتر گرفتگی‌های بینی به علت عفونت‌های سینوسی و سرماخوردگی اتفاق می افتد. در واقع باکتری‌ها و ویروس‌ها مجرای بینی را مسدود کرده و ... سریع‌ترین راه برای درمان عفونت سینوسی و گرفتگی بینی - سلامانه www.salamaneh.com/.../سریع‌ترین-راه-برای-درمان-عفونت-سینوسی-و-گرفتگی 11 مه 2016 ... سلامانه : می‌توان بدون نیاز به هیچ ماده‌ای در چند ثانیه از عفونت‌های سینوسی خلاص شد و مجرای تنفسی را پاکسازی کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران ... گرفتگی بینی | درمان گرفتگی بینی - نمناک namnak.com/درمان-گرفتگی-بینی.p11434‎Cachedدرمان گرفتگی بینی در خانه با استفاده از راه و روشی خانگی و طبیعی برای درمان سریع و فوری ... را تشدید می کند چون مخاطی که از این طریق به بینی می رود می تواند موجب بروز عفونت شود. ... ایمنی بدن می شود و گرفتگی سینوس ها به علت آلرژی یا سرماخوردگی را باز می کند. ... با سلام برای گلودرد بهترین درمان مصرف عسل آبلیمو است. سینوزیت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سینوزیت‎Cached Similarدرد، تب خفیف، ترشحات بینی و حلق خصوصاً در صبح‌ها از علائم این بیماری هستند. ... می‌کنند موجب خشکی مخاط بینی و سینوس‌ها و در نهایت عفونت سینوس می‌شود. .... درمان مناسب سینوزیت چرکی زیرحاد بهترین روش برای پیشگیری از سینوزیت مزمن ... بهترین روشهای درمان گرفتگی بینی - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_13322.html‎Cached Similarاین گرفتگی راه تنفس از بینی را مسدود می‌کند یا کاهش می‌دهد در نتیجه شما مجبور ... و معمولا با سرماخوردگی معمولی، عفونت سینوسی، آنفلوآنزا و حساسیت یا آلرژی در ... سریع ترین راه برای درمان عفونت سینوسی گرفتگی بینی www.airvideo.ir/.../سریع_ترین_راه_برای_درمان_عفونت_سینوسی_گرفتگی_بینی‎Cachedسریع ترین راه برای درمان عفونت سینوسی گرفتگی بینی. دانلود دلخراشترین لحظات برق گرفتگی هتمن ببینید · دانلود دلخراشترین لحظات برق گرفتگی هتمن ... سریع ترین راه برای درمان عفونت سینوسی و گرفتگی بینی - سلامانه ... khabarfarsi.com/u/18343533 11 مه 2016 ... سریع ترین راه برای درمان عفونت سینوسی و گرفتگی بینی. می توان بدون نیاز به هیچ ماده ای در چند ثانیه از عفونت های سینوسی خلاص شد و مجرای ... سریع ترین راه برای درمان عفونت سینوسی و گرفتگی بینی - الف ... khabarfarsi.com/u/18326953 11 مه 2016 ... سریع ترین راه برای درمان عفونت سینوسی و گرفتگی بینی. می توان بدون نیاز به هیچ ماده ای در چند ثانیه از عفونت های سینوسی خلاص شد و مجرای ...