مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بدترین کار، شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشویی است

به گزارش جام جم سرا به نقل از سرای زندگی ،باید از سبزیجاتی استفاده کرد که با آبهای آلوده آبیاری نشده‌اند و در نهایت با شست و شوی آن ها با مواد ضدعفونی کننده و یا پرکلرین، میکروب زدایی کرد تا سلامت آن‌ها تامین شود.

برای جلوگیری از ابتلای به حصبه، باید بهداشت فردی و اجتماعی رعایت شود، یکی از بیماری‌های شایع فصل تابستان، بیماری حصبه یا تیفوئید است. این بیماری یک بیماری حاد باکتریال است که عامل آن باکتری به نام سالمونلاتیفی است؛ با خوردن آب آلوده به مدفوع یا ادرار انسان، این باکتری به بدن انسان منتقل می‌شود.

زمانی که این میکروب از بدن بیمار خارج شود می‌تواند توسط دست‌هایی که بعد از دستشویی رفتن خوب شسته نشده‌اند و با آب و غذای دیگر افراد سر و کار دارد، انتقال یابد.

میوه و سبزیجات خام که کاملاً تمیز و ضد عفونی نشده است نیز از راه‌های سرایت بیماری است. آبیاری سبزیجات با فاضلاب و یا دفع نامطمئن فاضلاب و سرایت آن به آب آشامیدنی از دیگر راه‌های انتقال میکروب این بیماری است.

بهترین علامت این بیماری، تب طولانی مقاوم به درمان است، اما با شروع علائم، شخص احساس ناخوشی، خواب آلودگی، درد شکم و تب دارد.

ممکن است در بالغین شروع علائم با یبوست و در اطفال شروع علائم با اسهال خفیف و درد شکمی همراه باشد و اگر بیماری طول بکشد شخص اشتهای خود را از دست داده و در نتیجه لاغری و کاهش وزن را در او مشاهده خواهیم کرد.

آموزش بهداشت و شستن صحیح دست‌ها، پختن کامل موادغذایی، شناسایی افراد ناقل و برقراری محدودیت شغلی و درمان آنها را مهمترین اقدامات بهداشتی و پیشگیری در مورد این بیماری است.



لینک منبع :بدترین کار، شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشویی است

Images for بدترین کار، شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشویی است بدترین کار، شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشویی است - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../بدترین-کار،-شستشوی-سبزیجات-با-مایع-ظرفشویی-است‎Cached10 مه 2016 ... یک متخصص بیماری‌های داخلی، شست و شوی سبزیجات با نمک و یا مایع ظرفشویی را بدترین کار ممکن در هنگام شست و شو، ذکر و خاطرنشان کرد: این ... بدترین کار، شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشویی است - جام جم آنلاین 77.104.65.15/.../بدترین-کار،-شستشوی-سبزیجات-با-مایع-ظرفشویی-است‎‎Cached10 مه 2016 ... یک متخصص بیماری‌های داخلی، شست و شوی سبزیجات با نمک و یا مایع ظرفشویی را بدترین کار ممکن در هنگام شست و شو، ذکر و خاطرنشان کرد: این ... بدترین کار، شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشویی است - بولتن نیوز www.bultannews.com/.../بدترین-کار-شستشوی-سبزیجات-با-مایع-ظرفشویی-است یک متخصص بیماری‌های داخلی، شست و شوی سبزیجات با نمک و یا مایع ظرفشویی را بدترین کار ممکن در هنگام شست و شو، ذکر و خاطرنشان کرد: این کار غلطی است که در ... بدترین کار، شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشویی است - بولتن ... khabarfarsi.com/u/18323245 11 مه 2016 ... بدترین کار، شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشویی است. یک متخصص بیماری های داخلی، شست و شوی سبزیجات با نمک و یا مایع ظرفشویی را ... یک اشتباه رایج: شستن سبزیجات با مایع ظرفشویی - عصر ایران www.asriran.com/.../یک-اشتباه-رایج-شستن-سبزیجات-با-مایع-ظرفشویی‎Cached Similar10 جولای 2012 ... یک اشتباه رایج: شستن سبزیجات با مایع ظرفشویی. یک متخصص بیماری‌های داخلی، شست و شوی سبزیجات با نمک و یا مایع ظرفشویی را بدترین کار ممکن در ... وی افزود: میوه و سبزیجات خام که کاملاً تمیز و ضد عفونی نشده است نیز از ... آیا شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشویی کار درستی است • پزشک ... pezeshksamane.ir/آیا-شستشوی-سبزیجات-با-مایع-ظرفشویی-کار.html‎Cached4 مارس 2017 ... بدترین کار، شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشوییه!!! شستن سبزیجات با نمک، یا مایع ظرفشویی بدترین کار ممکنه! این کار اشتباهیه که تو جامعه ... یک اشتباه رایج: شستن سبزیجات با مایع ظرفشویی ! - جدیدترین ... www.momtaznews.com/یک-اشتباه-رایج-شستن-سبزیجات-با-مایع-ظرف/‎Cached Similar14 جولای 2015 ... شستن سبزیجات با نمک و یا مایع ظرفشویی بدترین کار ممکن است تاریخ انتشار: ۱۲ May 2016 | 11:00 am باید از سبزیجاتی استفاده کرد که با ... شستن سبزیجات با نمک و یا مایع ظرفشویی بدترین کار ممکن است ... www.momtaznews.com/شستن-سبزیجات-با-نمک-و-یا-مایع-ظرفشویی-بد/ 12 مه 2016 ... یک متخصص بیماری‌های داخلی، شست و شوی سبزیجات با نمک و یا مایع ظرفشویی را بدترین کار ممکن ذکر و خاطرنشان کرد: این کار غلطی است که در ... بدترین کار، شستشوی سبزیجات با مایع ظرفشویی است - آکا - آکاایران akairan.com/havades-akhbar/bultannews/news20165111211755935.html یک متخصص بیماری های داخلی، شست و شوی سبزیجات با نمک و یا مایع ظرفشویی را بدترین کار ممکن در هنگام شست و شو، ذکر و خاطرنشان کرد: این کار غلطی است که در ...