مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید

به گزارش جام جم سرا ، در اینجا محصولات گیاهی که بیشترین میزان این ماده معدنی ضروری برای بدن را دارند، معرفی شده اند:

برگ چغندر: این سبزی تیره رنگ غن یاز کلسیم، ویتامین ث و آنتی اکسیدان است. کلسیم نقش مهمی در کاهش دردهای قبل از قاعدگی دارد. این گیاه غنی از آنتی اکسیدان در صورتی که مرتب مصرف شود، خطر ابتلا به بیماری ‌های زیادی را کاهش می ‌دهد. میزان کلسیم برگ چغندر در هر یک دوم فنجان به صورت پخته شده، 79 میلی گرم است.

بادام: این میان وعده مناسب در هر 1 اونس، 82 میلی گرم کلسیم دارد و علاوه بر کلسیم، غنی از پروتئین، روغن های سالم و ویتامین های گروه ب است. روغن بوداده بادام حاوی بیشتری میزان کلسیم است.

لوبیا چیتی: در هر یک دوم فنجان، 86 میلی گرم کلسیم دارد و منبع خوبی از پروتئین، فولات، فیبر است.

کلم: در هر یک دوم فنجان 90 میلی گرم کلسیم دارد و علاوه بر آن سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است.

اسفناج: اسفناج حاوی کلسیم قابل ‌توجهی است که البته میزان آن بسته به نوع پخت متفاوت است. آب ‌پز کردن باعث می ‌شود که میزان کلسیم اسفناج کاهش پیدا کند. در حالت کلی هر 100 گرم اسفناج حاوی 140 میلی‌ گرم کلسیم است.

لوبیا سفید: سرشار از کلسیم، فیبر و پروتئین است و هر یک دوم فنجان از آن 96 میلی گرم کلسیم دارد. باید بدانید که در همین میزان لوبیا سبز 177 میلی‌گرم کلسیم وجود دارد.

دانه کنجد: در هر 1 اونس، حاوی 273 میلی گرم کلسیم است و مواد دیگری مانند مس و منگنز نیز همراه آنند. دانه کنجد یک گیاه روغنی سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است.

سویا: سویا سرشار از کلسیم است که می ‌توان آن را با شیر گاو مقایسه کرد. این ماده‌ غذایی حاوی ایزوفلاونی به نام «دیادیزن» است که اجازه نمی ‌دهد کلسیم استخوان‌ ها از بین برود. این ماده همچنین جلوی دفع کلسیم از طریق ادرار را می ‌گیرد. توجه داشته باشید که توفو یا همان پنیر تهیه شده از شیر سویا نیز حاوی میزان زیادی کلسیم است.

نخود: نخود سرشار از کلسیم است به طوری که هر 100 گرم حاوی 134 میلی ‌گرم از این ماده‌ معدنی است.

عدس: عدس یکی از منابع خوب آهن محسوب می‌ شود اما خواص این ماده‌ غذایی به این جا ختم نمی ‌شود. عدس حاوی میزان قابل‌توجهی کلسیم نیز بوده و 100 گرم عدس حدود 52 میلی ‌گرم کلسیم دارد. با مصرف عدس پروتئین و فیبر کافی نیز نصیبتان خواهد شد.

پیاز: یکی از منابع انواع مواد معدنی مانند کلسیم است. 100 گرم پیاز 20 میلی ‌گرم کلسیم دارد. این ماده‌ غذایی پرطرفدار دیورتیک (ادرارآور) است، باعث افزایش اشتها شده و عملکرد معده را تنظیم می‌ کند.

منبع : آوای سلامت



لینک منبع :11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید

11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../11-منبع-گیاهی-غنی-از-کلسیم-را-بشناسید‎Cached2 مه 2016 ... احتمالا تصور شما نسبت به غذاهای غنی از کلسیم، شیر و خانواده محصولات لبنی است. در حالی که لبنیات منبع اصلی استخوان سال است و هر فنجان شیر، ... ۱۱ منبع گیاهی سرشار از کلسیم - onvansho onvansho.ir/result/۱۱-منبع-گیاهی-سرشار-از-کلسیم.html 11 منبع گیاهی سرشار از کلسیم برای ۱۳۹۵ ۱۱ ۱۸ به غذاهای غنی از کلسیم شیر . کمبود کلسیم ... 11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید تغذیه سلامت نیوز. 11 منبع ... 11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید sedayeqazvin.ir/Pages/OthersNews-898322.aspx‎Cachedافکار نیوز-11 دقیقه پیش. 11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید ... - شبکه اجتماعی هم میهن https://hammihan.com/post/10733039 11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید ********************************** احتمالا تصور شما نسبت به غذاهای غنی از کلسیم، شیر و خانواده محصولات لبنی است. 11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید - پول نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/17912121 3 مه 2016 ... 11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید. در حالی که لبنیات منبع اصلی استخوان سال است و هر فنجان شیر، 280 میلی گرم کلسیم دارد، اما شما می ... 11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/11_منبع_گیاهی_غنی_از_کلسیم_را_بشناسید 11 منبع گیاهی غنی از کلسیم را بشناسید. دانلود آخرین بخش از محموله کیک زرد خریداری شده ایران از روسیه وارد کشور شد ( کیلیپ ) · دانلود انجیر میوه ای سرشار از ... منابع گیاهی سرشار از کلسیم را بهتر بشناسید - نمناک namnak.com/کلسیم-منابع-گیاهی.p41858‎Cachedکلسیم و منابع گیاهی سرشار از کلسیم و 10 غذای گیاهی حاوی کلسیم و کلسیم در کدام منابع گیاهی بیشتر است و کدام مواد غذایی کلسیم دارند و آشنایی با غذاهای گیاهی ... غنی ترین منابع غذایی کلسیم را بشناسید! - پارسینه www.parsine.com/fa/.../غنی-ترین-منابع-غذایی-کلسیم-را-بشناسید‎Cached Similarکلسیم یکی از عناصر معدنی ضروری برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان هاست. ... ها، اسیدهای چرب غیر اشباع تک، پروتئین های گیاهی، فیبرهای حل شدنی و ویتامین هاست. ... امروزه در بازار انواع متنوع پنیر وجود دارد که از میان آنها پنیر موزارلا منبع غنی از ...... Adobe After Effects CC 12.0.0.404 + Adobe After Effects CS6 v11.0.1. 12 x64. کلسیم گیاهی - کوارتز تجهیزات شکسته|CNcrusher www.telebusiness.in/08-11/28482.html‎Cachedمواد کلسیم دار گیاهی-آجیل منبع غنی از کلسیم است خبرگزاری فارس: یک متخصص .... 10 غذای گیاهی غنی از کلسیم را بشناسیم ، در مورد منابع گیاهی کلسیم چه می دانید ... 11 منبع گیاهی سرشار از کلسیم احتمالا تصور شما نسبت به غذاهای غنی از کلسیم، ... خوراکی‌های غیرلبنی سرشار کلسیم بشناسید - محبوب ها mahboobha.ir/tag/خوراکی‌های-غیرلبنی-سرشار-کلسیم-بشناسید 7 مه 2017 ... بهترین منابع غیرلبنی غنی از کلسیم را بشناسید ... سلامانه : کلسیم ... 11 منبع گیاهی سرشار از کلسیم برای کسانی که لبنیات مصرف نمی کنند.