مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص درمانی مصرف هندوانه

به گزارش جام جم آنلاین، محمد دریایی در رابطه با خواص درمانی هندوانه، اظهار داشت: این میوه به ویژه در فصل تابستان دارای املاح ویژه‌ای بوده و مصرف آن برای بدن می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی افزود: هندوانه به دلیل داشتن الکترولیت می‌تواند جایگزین مناسبی برای آب از دست رفته بدن باشد که از طریق تعریق، این آب از بدن دفع شده و کلیه‌ها را تحت فشار قرار داده است.

متخصص طب گیاهی با اشاره به اینکه هندوانه دارای املاحی همچون سدیم، پتاسیم و کلسیم است، ادامه داد: این املاح عامل مؤثری برای رقیق شدن خون به شمار رفته و برای کلیه و کبد نیز بسیار مفید است.

دریایی با بیان اینکه مصرف هندوانه سبب جلوگیری از بروز تشنگی به ویژه در فصل بهار و تابستان می‌شود، اضافه کرد: مصرف این میوه به دلیل تنظیم عملکرد کلیه‌ها، تعادل را در بدن حفظ می‌کند، همچنین فشار خون را کاهش داده و مزایای بسیار زیادی برای فرد مصرف‌کننده دارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مزاج صفراوی و سودایی داشته باشند، می‌توانند هندوانه را با شیر مخلوط کرده تا صفرا و سودا در بدن آنها کم شود.

متخصص طب گیاهی بیان داشت: هندوانه به دلیل آنکه دارای ماده‌ای به نام لیکوپن است، آنتی‌اکسیدان به شمار رفته و میوه‌ای ضدسرطان محسوب می‌شود، همچنین قند آن برای بدن مضر نیست.

دریایی تصریح کرد: مصرف هندوانه قند خون را تنظیم می‌کند و مربای پوست آن نیز ضدنفخ است، البته افرادی که با مشکل نفخ شکم مواجه هستند، می‌توانند مقداری شربت سکنجبین بر روی هندوانه ریخته و آن را استفاده کنند.

منبع: فارس



لینک منبع :خواص درمانی مصرف هندوانه

خواص و فواید درمانی هندوانه - راستینه - سایت پزشکی و مجله سلامتی ... https://rastineh.com/خواص-و-فواید-درمانی-هندوانه/‎Cachedسایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه اخبار خواص و فواید درمانی هندوانه .... این متخصص طب سنتی گفت: مصرف هندوانه برای افرادی که دارای بدنی لاغر، خشک و گرم ... تاثیر هندوانه بر درمان بیماری ها - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/397928/تاثیر-هندوانه-بر-درمان-بیماری‎ها‎Cached19 آگوست 2016 ... با مصرف هندوانه خطر کم ‌آب شدن بدن نیز کاهش می‌‌یابد، گوشت این میوه قرمز، صورتی، ... خواص هندوانه بر جلوگیری از خطر بیماری‌های قلبی و سرطان خواص کامل هندوانه | فواید ، خواص دارویی و درمانی هندوانه www.amazing.ir/1394/05/15/watermelon-properties/‎Cached25 ژوئن 2016 ... خواص هندوانه خاصیت هندوانه بهترین خواص هندوانه دانه هندوانه ماسک هندوانه خواص هندوانه برای پوست مضرات هندوانه انتخاب هندوانه خواص درمانی هندوانه عکس بوته. ... هندوانه نرم کننده، ادرارآور و زیاد کننده عرق است، لذا پس از مصرف هندوانه سموم بدن ... خواص درمانی مصرف هندوانه/پوست هندوانه را دور نریزید - مواد غذایی - تغذیه ... www.salamatnews.com/.../خواص-درمانی-مصرف-هندوانه-پوست-هندوانه-را-دور-نریزید‎Cached29 آوریل 2016 ... متخصص طب گیاهی با اشاره به خواص درمانی هندوانه، گفت: این میوه قند خون را تنظیم کرده و سبب رقیق شدن خون، تقویت کلیه و کبد می‌شود. آشنایی با خواص و مضرات هندوانه - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-هندوانه/‎Cached Similarدر این پست از ۷ گنج ، خواص و مضرات هندوانه را برای علاقمندان گردآوری کرده ایم. .... مصرف هندوانه بلافاصله بعد از خوردن غذا باعث اختلال هضم می‌شود و در حالت ناشتا ... خواص دارویی و مضرات هندوانه - پرشین وی persianv.com/khorak/خواص-دارویی-و-مضرات-هندوانه.html‎Cachedنوشابه یا ماء الشعیر , مصرف ماء الشعیر شیرین نیز می‌تواند سبب چاقی و افزایش ... خواص دارویی و مضرات هندوانه ترکیبات شیمیایی : هندوانه دارای اسید آمینه ای بنام ... آشنایی با 10 خاصیت شگفت‌انگیز هندوانه برای سلامتی - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/154166‎Cached Similar18 دسامبر 2011 ... همشهری آنلاین: هندوانه منبع طبیعی از بهترین آنتی‌‌اکسیدان‌ها بوده که طبیعت فراهم کرده است. ... با مصرف هندوانه خطر کم ‌آب شدن بدن نیز کاهش می‌‌یابد. ... آشنایی با خواص درمانی خربزه · آشنایی با بهترین میوه‌ها و روغن‌ها برای سلامت و ... خواص درمانی مصرف هندوانه/پوست هندوانه را دور نریزید - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950209000290‎Cached29 آوریل 2016 ... متخصص طب گیاهی با اشاره به خواص درمانی هندوانه، گفت: این میوه قند خون را تنظیم کرده و سبب رقیق شدن خون، تقویت کلیه و کبد می‌شود. گیاه دارویی - خواص دارویی هندوانه ابوجهل | ایران کوک https://irancook.ir/04/12/hendevaneh-abojahl/12624/‎Cachedخواص دارویی هندوانه ابوجهل : هندوانه ابوجهل یک آنتی‌بیوتیک قوی است ، جهت درد ... پودر گیاه هندوانه ابوجهل به عنوان ترکیب درمان کننده بیماری‌های قند و دیابت مصرف ... 13 خاصیت مهم هندوانه - نمناک namnak.com/13-خاصیت-مهم-هندوانه.p18339‎Cachedخواص هندوانه و فواید هندوانه و هندوانه برای پوست و درمان بیماری با هندوانه را در نمناک مشاهده نمائید. ... با مصرف هندوانه خطر کم آب شدن بدن نیز کاهش می یابد. خواص مهمی که ...