مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کمک به تمرکز کودکان پیش دبستانی

به گزارش جام جم سرا ، مشکلی که اغلب والدین با آن دست به گریبان هستند عدم تمرکز در کودکان پیش‌دبستانی است. برای کمک به تمرکز کودکان والدین می‌توانند با انجام بازی‌هایی در خانه،ذهن کودک را برای دریافت آموزش عمومی و افزایش تمرکز یاری دهند.

نخست تصاویری را به کودک نشان دهید و از او بخواهید تا به دقت به آنها نگاه کند سپس تصویر را پنهان کرده و در مورد تصویر سؤال بپرسید. مثلاً اینکه چه رنگ‌هایی در عکس دیده‌ای؟ چه اشکالی را مشاهده کرده‌ای؟ موضوع عکس چه بود؟

دومین راهکار، این است که از کودک بخواهید اتاق و وسایل را با دقت نگاه کند و بعد برای مدت کوتاهی از اتاق خارج شود. تغییری در وسایل اتاق ایجاد کنید و پس از ورود کودک به اتاق از او بخواهید تغییر را حدس بزند. این بازی خوب دیدن و تمرکز را به کودک آموزش می‌دهد.

همچنین والدین می توانند برای کودک داستان‌های صوتی تهیه کنند. موضوع داستان‌ها را می‌توانید بر اساس مسائل رفتاری کودک تعیین کنید تا جنبه آموزش رفتاری نیز تقویت شود.

از کودک بخواهید داستان را نه در اتاق خودش بلکه در محیط عادی خانه و حین انجام کارهای روزمره خانواده گوش کند و بعد در مورد داستان سؤال طرح کنید تا مطمئن شوید که کودک گوش داده است.

این کار باعث می‌شود کودک بهتر شنیدن را تمرین کند و عادت کند که در کلاس‌های عمومی با تمرکز بیشتری به صحبت‌های معلم توجه داشته باشد.

منبع:شبکه مجازی آستان



لینک منبع :کمک به تمرکز کودکان پیش دبستانی

کمک به تمرکز کودکان پیش دبستانی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../کمک-به-تمرکز-کودکان-پیش-دبستانی‎Cached28 آوریل 2016 ... به گزارش جام جم سرا ، مشکلی که اغلب والدین با آن دست به گریبان هستند عدم تمرکز در کودکان پیش‌دبستانی است. برای کمک به تمرکز کودکان ... Images for کمک به تمرکز کودکان پیش دبستانی کمک به تمرکز کودکان پیش دبستانی - نیک صالحی www.niksalehi.com/hamechiz/250934.html‎Cached1 مه 2016 ... مشکلی که اغلب والدین با آن دست به گریبان هستند عدم تمرکز در کودکان پیش‌دبستانی است. برای کمک به تمرکز کودکان والدین می‌توانند با انجام ... چگونـه تمـرکـز کـودکان را افـزایـش دهیـم؟ - بیتوته www.beytoote.com/.../focus-on-how-to-increase-our-children.html‎Cached Similarدر سنین بالاتر یعنی پیش دبستانی یا دبستان، می توان از بازی هایی استفاده کرد که کودک را وارد ... به کمک این بازی، کودک روی توانایی ای که دارد، تمرکز می کند. راهکارهایی برای افزایش تمرکز در کودکان - مجله موفقیت www.movafaghiat.com/.../راهکارهایی-برای-افزایش-تمرکز-در-کودکان‎Cached Similarیکی از بیشترین مشکلاتی که بچه های پیش از دبستان و والدین یا مربیان با آن ... ای که در کمک به افزایش توجه و تمرکز کودکان بسیار مفید بوده و به راحتی توسط ... کمک به تمرکز کودکان پیش دبستانی برای کمک به تمرکز کودکان ... https://hammihan.com/post/10806103 کمک به تمرکز کودکان پیش دبستانی برای کمک به تمرکز کودکان والدین می‌توانند با انجام بازی‌هایی در خانه،ذهن کودک را برای دریافت آموزش عمومی و افزایش تمرکز ... هفت بازی برای افزایش توجه و تمرکز - مشاوره روانشناسی کودک فردا koodakefarda.ir/بازی-درمانی/بازی-های-افزایش-توجه-و-تمرکز/‎Cached Similarو کودک باید آنچه را به او گفته اید انجام دهد.این بازی را چند بار با حرکات آسان انجام دهید.این بار اجازه دهید تا کودک رهبر شود و به جای اسمی که در بازی گفته شده، از اسم ... تقویت تمرکز در کودکان - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/Article/14592/تقویت-تمرکز-در-کودکان‎Cached20 ژانویه 2013 ... در مورد کودکان ،دانشمندان اعصاب وروان به جای تمرکز از واژه دقت استفاده می کنند و برخی بر این ... یادداشت کمک زیادی به تقویت حافظه آنها می کند. کمک به تمرکز کودکان پیش دبستانی - شفا آنلاین | دمادم https://damadam.ir/.../کمک-به-تمرکز-کودکان-پیش-دبستانی/2297731‎Cachedبه گزارش شفا آنلاین،مشکلی که اغلب والدین با آن دست به گریبان هستند عدم تمرکز در کودکان پیش دبستانی است. برای کمک به تمرکز کودکان والدین می توانند با ... چگونـه تمـرکـز کـودکان را افـزایـش دهیـم؟ - سیمرغ seemorgh.com/health/mental-health/child.../134393-134393/‎Cached Similar7 جولای 2012 ... در سنین بالاتر یعنی پیش‌دبستانی یا دبستان، می‌توان از بازی‌هایی استفاده کرد که ... به کمک این بازی، کودک روی توانایی‌ای که دارد، تمرکز می‌کند.