مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مهار افسردگی را بیاموزید

شما باید بکوشید به جای این که اجازه دهید افکار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را ضعیف کند، با گفتار مثبت خودتان اندیشه‌ها و افکار مثبت را به دیگران منتقل کنید و به آنها بیاموزید افکار منفی‌شان را کنار بگذارند و اندیشه‌های مثبت را جایگزینش کنند. با این کار شما می‌توانید هم به اطرافیان خود کمک کرده، هم روحیه مثبت‌اندیشی خود را تقویت کنید.

مثبت‌اندیشی و مثبت‌گویی از افکار ما نشأت می‌گیرند. همان‌گونه که منفی‌نگری از افکار ما سرچشمه می‌گیرد. خودگویی (self talk) گفت‌وگوی درونی است که با خودمان داریم. این که گاهی غمگین یا شاد، با‌انگیزه یا بی‌انگیزه، عصبانی یا آرام هستیم، به جملاتی بستگی دارد که به خودمان می‌گوییم.

خود گویی می‌تواند بر عزت نفس، عملکرد و روابط ما با دیگران اثر گذارد و به لحاظ روانی زمینه‌ساز انواع اختلالات روانشناختی و بخصوص افسردگی شود. بسیاری از ما هنگام برقراری ارتباط با دیگران از واژه‌های بسیار مثبت و خوب استفاده می‌کنیم؛ اما درباره شیوه ارتباط با خودمان بی‌اهمیت هستیم.

مثلا فردی که پیوسته خود را سرزنش می‌کند (من نباید این کار را می‌کردم، من فرد ضعیفی هستم، من لایق تعریف و تمجید دیگران نیستم) یکسره در ذهن خود دادگاهی به پا می‌کند و خود را مورد شماتت قرار می‌دهد. پس:

* به صحبت‌های درونی‌تان گوش دهید و القاب منفی برای خود به کار نبرید.

* هر روز صبح که از خواب برمی‌خیزیم با نگاه کردن به منظره‌ای زیبا، روز خود را با نشاط آغاز کنیم.

* از افراد منفی نگر یا موقعیت‌هایی که باعث ایجاد افکار ناخوشایند یا منفی می‌شوند دوری یا سعی کنیم کمتر با آنها برخورد داشته باشیم.

* به مشکلات به عنوان محکی برای ارزیابی توانایی‌های خود نگاه کنیم و هرگز نتیجه بدی را پیش‌بینی نکنیم، زیرا مشکلات فقط به اندازه‌ای مهم هستند که ما آنها را مهم می‌پنداریم.

* به قدرت بیکران خداوند ایمان داشته باشیم و با خود تکرار کنیم که من لیاقت بهترین‌ها را دارم و با لطف خداوند به آنها خواهم رسید.

* از چشم و همچشمی و حسادت که باعث ایجاد افکار منفی می‌شود دوری و سعی کنیم روش خود را خودمان انتخاب کنیم.

* قدر لحظات زندگی را بدانیم و در حال زندگی کنیم.

* هرگز خود را بدبخت و ناتوان و درمانده احساس نکنیم و از مطالعه و گوش دادن به اشعار و بخصوص آهنگ‌هایی که چنین حس‌هایی را القا می‌کنند، خودداری کنیم.

* خندیدن را فراموش نکنیم. خندیدن باعث می‌شود افکار ناراحت‌کننده و منفی جای خود را به افکار مثبت و شاد بدهند.

دکتر فرشاد شیبانی

روان‌شناس بالینی



لینک منبع :مهار افسردگی را بیاموزید

مهار افسردگی را بیاموزید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../مهار-افسردگی-را-بیاموزید‎Cached12 آوریل 2016 ... تصویر مهار افسردگی را بیاموزید. شما باید بکوشید به جای این که اجازه دهید افکار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را ضعیف کند، با ... [PDF] مهار افسردگی را بیاموزید www.khayerin-amol.com/?p=15029&print=pdf‎Cachedﻣﻬﺎر اﻓﺴﺮدﮔﯽ را ﺑﯿﺎﻣﻮزﯾﺪ. ﺑﻪ ﮐﺎرﺑﺮدن واژهﻫﺎ و ﻋﺒﺎرات. ﺗﺄﮐﯿﺪی ﻣﺜﺒﺖ در زﯾﺒﺎﺗﺮ ﺷﺪن اﻓﮑﺎر. و اﻋﻤﺎل ﻣﺎ و ﺑﻬﺒﻮد ﮐﯿﻔﯿﺖ. زﻧﺪﮔﯽﻣﺎن ﺗﺄﺛﯿﺮ زﯾﺎدی دارد و. ﺑﺎﻋﺚ اﯾﺠﺎد ﺷﻮر و ﺷﻮق در زﻧﺪﮔﯽ. ﻣﯽﺷﻮد و ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﻣﻮﺛﺮی ﺑﺮای. روزنامه جام جم95/1/24: مهار افسردگی را بیاموزید - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3340728 12 آوریل 2016 ... مهارت های زندگی مهار افسردگی را بیاموزید نویسنده: دکتر فرشاد شیبانی* به کاربردن واژه ها و عبارات تاکیدی مثبت در زیباتر شدن افکار و اعمال ما و ... مهار افسردگی را بیاموزید - پایگاه خبری اطلاع رسانی شفا آنلاین tnews.ir/news/c23b60743194.html‎Cachedمهار افسردگی را بیاموزید. شفاآنلاین:جامعه>به کاربردن واژه‌ها و عبارات تأکیدی مثبت در زیباتر شدن افکار و اعمال ما و بهبود کیفیت زندگی‌مان تأثیر زیادی دارد و باعث ... چگونه افسردگی را درمان کنیم؟ | ingooneh ingooneh.com/چگونه-افسردگی-را-درمان-کنیم؟‎Cached... قابل درمان است. در این مقاله به تمام استراتژی های موجود برای درمان افسردگی خواهیم پرداخت. ... تکنیک کلام "قاطعانه" را برای غلبه بر افکار منفی بیاموزید. قاطعیت در ... چگونه افسردگی خود را مهار کنیم ؟!؟ / قسمت دوم drzohrabi.com/.../401-چگونه-افسردگی-خود-را-مهار-کنیم---قسمت-دوم.html?... من شادم چرا که می خواهم شاد باشم ... 11.شما باید بیاموزید که چه زمان باید با احساسات خود ارتباط برقرار کرده و چه زمان از آنها فاصله بگیرید. گاه نزدیکی بیموقع به آنها ... سلامت:مهار افسردگی را بیاموزید | مجله اینترنتی کهلیک kahlek.ir/index.php/post206391 12 آوریل 2016 ... سلامت:مهار افسردگی را بیاموزید. کد مطلب : 206391 به واژه‌ها عبارات مثبت زیباتر افکار اعمال و کیفیت تأثیر دارد باعث شور شوق زندگی و موثری ... آیا دیابت با افسردگی ارتباط دارد؟ (3) - آوای سلامتی www.avayesalamati.com/.../ایا-دیابت-با-افسردگی-ارتباط-دارد-3‎Cached29 مارس 2016 ... افسردگی می تواند برنامه ی مدیریت یا مهار دیابت در کودکان را تحت تاثیر قرار ... مهارت حل مسئله را بیاموزید و راه حل های مناسبی برای مسائل روزانه ی ... مهار افسردگی با خوراکی های خوشمزه | - ضمن پوزش فراوان؛ دسترسی - قطره www.ghatreh.com/news/.../مهار-افسردگی-خوراکی-های-خوشمزه‎Cached26 جولای 2017 ... مهار افسردگی با خوراکی های خوشمزه. - ضمن پوزش فراوان؛ دسترسی به صفحه مورد نظر امکان پذیر ... با چطور به راحتی مهارت های مورد نیاز خود را بیاموزید ... 10 راه برای درمان افسردگی که می‌تواند جایگزین داروهای ضد‌افسردگی ... www.1pezeshk.com/archives/2015/.../10-ways-to-treat-depression.html‎Cached10 آوریل 2015 ... به گفته دبورا سرانی نویسنده کتاب زندگی با افسردگی، به عنوان بخشی از نیازهای شما در درمان افسردگی شما باید بیاموزید که افکار منفی را به ...