مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شربت‌های خانگی را جایگزین آب سرد کنید

به گزارش جام جم سرا ، دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آب سرد به علت دارا بودن طبع سرد و تر روی NADH سلولی اثر منفی دارد و عبور الکترون برای متابولیسم مواد غذایی را کم می‌کند خوردن آب سرد موجب کاهش ATP سلولی در بدن می‌شود که می‌تواند موجب اختلال عملکرد بسیاری از سلول‌ها شده و باعث بروز بیماری می‌شود.

وی شربت‌های محلی را جایگزین مناسبی برای مصرف آب سرد دانست و افزود: شربت زعفران با سکنجبین، شربت بیدمشک با سکنجبین، شربت بهار نارنج با سکنجبین، شربت نعناع با سکنجبین، شربت عرق یونجه با سکنجبین می‌تواند به عنوان بهترین جایگزین در سبد خانوار به جای آب سرد قرار گیرد.

دکتر اکبری اظهار داشت: جایگزین مناسب برای آب سرد می‌تواند، آب، آب جوشیده ولرم شده،‌ آب جوش با خرما و شربت عسل برای مصرف در افراد غیر دیابتی باشد همچنین شربت سرکه انگبین بدون رازیانه برای آقایان و یا رازیانه برای بانوان توصیه می‌شود.

وی افزود: طریق مصرف این شربت برای یک استکان عسل با یک چهارم استکان سرکه محلی انگور و یک استکان گلاب و یک استکان عرق کاسنی و یک استکان عرق یونجه و آب جوشیده ولرم شده به میزان کافی به اندازه یک شربت معمولی شیرین است و طریق مصرف برای بانوان به صورت یک استکان عسل همراه با یک چهارم استکان سرکه محلی انگور و یک استکان گلاب به اضافه یک استکان عرق کاسنی و یک استکان عرق رازیانه و آب جوشیده ولرم شده به میزان کافی به اندازه یک شربت معمولی شیرین است.

این متخصص طب سنتی در پایان گفت: تمامی این شربت‌‌ها خنک و نه سرد باید خورده شود همچنین دیابتی‌ها در خوردن آن باید احتیاط کنند با این علم که میزان عسل و مواد شیرین دیگر برای آنان حدود یک چهارم شربت غیر دیابتی‌ها است.

منبع : باشگاه خبرنگاران



لینک منبع :شربت‌های خانگی را جایگزین آب سرد کنید

شربت‌های خانگی را جایگزین آب سرد کنید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../شربت‌های-خانگی-را-جایگزین-آب-سرد-کنید‎Cachedاز آنجا که خوردن آب سرد اثرات منفی روی بدن می گذارد بهتر است شربت‌های خانگی جایگزین آب سرد شوند. شربت‌های خانگی را جایگزین آب سرد کنید - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../شربت‌های-خانگی-را-جایگزین-آب-سرد-کنید‎Cached23 مارس 2016 ... از آنجا که خوردن آب سرد اثرات منفی روی بدن می گذارد بهتر است شربت‌های خانگی جایگزین آب سرد شوند. شربت‌های خانگی را جایگزین آب سرد کنید - لادین ladin.ir/other/شربتهای-خانگی-را-جایگزین-آب-سرد-کنید/‎Cachedشربت‌های خانگی را جایگزین آب سرد کنید. دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و ... شربت های خانگی را جایگزین آب سرد کنید | از آنجا که خوردن آب - قطره www.ghatreh.com/news/.../شربت-های-خانگی-جایگزین-سرد-کنید 6 آوریل 2016 ... از آنجا که خوردن آب سرد اثرات منفی روی بدن می گذارد بهتر است شربت های خانگی جایگزین آب سرد شوند دکتر حسن اکبری م. دولت بهار: شربت‌های خانگی را جایگزین آب سرد کنید www.dolatebahar.com/telex-234937.html تلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: شربت‌های خانگی را جایگزین آب سرد کنید سه شنبه، 3 فروردین 1395 - 08:35 کد خبر: 234937 ... شربت های خانگی را جایگزین آب سرد کنید - سلامانه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/16402192 6 آوریل 2016 ... شربت های خانگی را جایگزین آب سرد کنید. از آنجا که خوردن آب سرد اثرات منفی روی بدن می گذارد بهتر است شربت های خانگی جایگزین آب سرد شوند . مصرف شربت های خانگی را جایگزین آب سرد - پایگاه خبری حامیان ولایت tnews.ir/پایگاه-خبری-حامیان-ولایت/839459710380.html وی شربت های محلی را جایگزین مناسبی برای مصرف آب سرد دانست و افزود: شربت زعفران ... داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. بهترین و بدترین نوشیدنی های فصل گرما - نمناک namnak.com/نوشیدنی-های-فصل-گرما.p18696‎Cachedاما توجه داشته باشید که هر نوشیدنی در هوای گرم مناسب نیست. در ادامه به ... 5 تا 2 لیتر آب بنوشید و بدانید که هیچ نوشیدنی دیگری جایگزین آب نمی شود. ... تخم شربتی ... آب میوه های خانگی سرشار از ویتامین هستند. اگر از آب میوه های آماده استفاده می کنید می توانید کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق تر شوند و میزان قند آنها کاهش پیدا کند. طرز تهیه شربت کمبوجا | پرِبیوتیک | Prebiotic prebiotic.ir/دستورالعمل-و-طرز-تهیه-نوشیدنی-کمبوجا-د/‎Cached Similar23 مارس 2015 ... ... که در حال جوش است بردارید(اگر آب معدنی یا آب تصفیه خانگی باشد بهتر است). ۲- سه عدد ظرف یک و نیم لیتری یا دو عدد ظرف ۲ لیتری تهیه کنید. ... ۸- مقدار یک الی دو فنجان از مایع شربت استارتر کامبوجا را به ۳ لیتر شربت چای سرد شده اضافه نموده ... نبود می‌توانید به جای آن از دو قاشق غذاخوری آب سرکه جایگزین نمائید. شربت‌های خانگی را جایگزین آب سرد کنید صبح زود سه شنبه 3 فروردین ... khabarche.ir/خبر/4221135/شربت-های-خانگی-را-جایگزین-آب-سرد-کنید 22 مارس 2016 ... آب صبح زود سه شنبه سوم فروردین ماه 1395 خبر شربت‌های خانگی را جایگزین آب سرد کنید.