مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روش‌هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران

به‌ گزارش ‌جام جم سرا ، استراتژی‌هایی برای بهبود وضعیت خواب ورزشکاران وجود دارد که به شرح زیر هستند:

1. خواب را در اولویت قرار دهید

هیچ راهی وجود ندارد که بدون خواب مناسب ورزشکار کارایی ورزش خوبی داشته باشد. به ورزشکاران توصیه می‌شود که سه هفته‌ خواب خود را در اولویت قرار دهند. هر ساعتی که احساسی خستگی کردید بخوابید. این کار باعث می‌شود که روز بعد انرژی بهتری داشته باشید و متوجه شوید که چقدر خواب در کارایی شما تاثیرگذار است بعد از سه هفته‌ خود به خود به خواب خود اهمیت می دهید و برنامه خواب خود را به درستی تنظیم می کنید.

2. خواب را نیز اندازه‌گیری کنیم

ورزشکاران غالبا فاکتورهای مربوط به کارایی خود از جمله ضربان قلب، تنفس و ... را اندازه‌گیری می‌کنند. بهتر است که این افراد میزان خواب خود را نیز اندازه‌گیری کنند.

3. دما را کاهش دهید

در صورتی که ورزشکار در دمای بالا و در اتاق گرم بخوابد ممکن است بد خواب شود. محیط خنک‌تری را برای استراحت خود انتخاب کنید.

4. 20 تا 30 دقیقه قبل از خواب کتاب بخوانید

قبل از خواب کتاب و مجله بخوانید یا یوگا انجام دهید. این کار باعث آرام‌تر شدن بدن می‌شود.

5. چهار ساعت قبل از خواب دستگاه‌های الکترونیکی را خاموش کنید

چهار ساعت قبل از خواب‌های وسایل الکترونیکی استفاده کنید. استفاده از این دستگاه‌ها بر روی کیفیت خواب تاثیرگذار است.

6. ذهن را آرام کنید

سعی کنید افکار پیچیده قبل از خواب نداشته باشید و ذهن را آرام کنید. این کار باعث می‌شود که بتوانید خواب راحت تری داشته باشید.

منبع:‌ سایت یاهو



لینک منبع :روش‌هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران

روش‌هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران - ایسنا www.isna.ir/news/.../روش-هایی-برای-افزایش-کیفیت-خواب-ورزشکاران‎Cached19 مارس 2016 ... خواب و استراحت یکی از مسائل مهم در ورزش کردن است. ورزشکاران غالبا این مساله را جدی نمی‌گیرند، اما کمبود خواب ممکن است که باعث کاهش کارایی ... روش‌هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران www.fardanews.com/.../روش‌هایی-برای-افزایش-کیفیت-خواب-ورزشکاران‎Cachedخواب و استراحت یکی از مسائل مهم در ورزش کردن است. ورزشکاران غالبا این مساله را جدی نمی‌گیرند، اما کمبود خواب ممکن است که باعث کاهش کارایی شناختی و کارایی ... روش‌هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران | رسانه تی وی fardanews.rasanetv.com/page-805691.html‎Cachedروش‌هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران خواب و استراحت یکی از مسائل مهم ... روش هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/15692625 19 مارس 2016 ... روش هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران. سلامت نیوز : خواب و استراحت یکی از مسائل مهم در ورزش کردن است. ورزشکاران غالبا این مساله را جدی ... روش هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران | خواب و استراحت - قطره www.ghatreh.com/news/.../روش-هایی-برای-افزایش-کیفیت-خواب-ورزشکاران 19 مارس 2016 ... خواب و استراحت یکی از مسائل مهم در ورزش کردن است. ورزشکاران غالبا این مساله را جدی نمی گیرند، اما کمبود خواب ممÚ. روش‌هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران - مجله تفریحی ... kheshkhesh.ir/tag/روش‌هایی-برای-افزایش-کیفیت-خواب-ورزشک/‎Cachedروانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،دکوراسیون،آشپزی،گردشگری،ورزش،مدل لباس، گالری عکس،روابط زناشویی،مدل آرایش،بیوگرافی بازیگران،سلامت،آرایش و ... خواب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خواب‎Cached Similarدر بین پستانداران، پرندگان، ماهیان و دیگر جانوران مراحل خواب و بیداری وجود دارد. ... اجازه داد تا به مطالعه خواب انسان، به روش‌هایی که پیش از آن ممکن نبود، بپردازند. .... مختل شده‌بود، اما مدت خواب و یا کیفیت خواب آنها با موش‌های دیگر تفاوتی نداشت. .... این مطالعه دریافت که خواب اضافه بر سرعت دو ورزشکاران می‌افزاید و دقت شوت آنها را ۹ ٪ بالا ... ورزشکاران حرفه ای بیشتر سرما می خورند - تبیان article.tebyan.net/.../ورزشکاران-حرفه-ای-بیشتر-سرما-می-خورند‎Cached21 دسامبر 2016 ... مطالعات محققان نشان می دهد، ورزشکاران حرفه ای از سیستم ایمنی متفاوتی نسبت به سایرین ... روش هایی برای افزایش کیفیت خواب ورزشکاران. خواب و ... خواب چه تاثیری بر کارایی ورزشکاران دارد - سلامت 118 https://www.salamat118.com/.../خواب-چه-تاثیری-بر-کارایی-ورزشکاران-دارد‎Cachedمحققان با بررسی ورزشکاران مختلف مشخص کردند که کمبود خواب تا چه حد بر کارایی آنها .... ورزشکاران باید با روش‌های مختلف کیفیت خواب خود را افزایش دهند. این روش‌ها ... 1+12 راز خواب آور برای کسانی که راحت نمی خوابند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../1-12-راز-خواب-آور-برای-کسانی-که-راحت-نمی-خوابند‎Cached... سیاسیون در فضای مجازی · هنرمندان در فضای مجازی · ورزشکاران در فضای مجازی .... مثل راه رفتن در خواب یا ترس و وحشت در شب. ... شدن از کیفیت خواب خود راضی نیستند، باید به نکته‌های مربوط به بهداشت خواب توجه ... سه ساعت پیش از خواب از ورزش های سنگین پرهیز کنید: ورزش باعث می شود دمای دورنی بدن 5 تا 6 ساعت افزایش بیاید.