مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اگر این نشانه‌ها را دارید، خودشیفته هستید

به گزارش جام جم سرا ، شاید شما نیز در زندگی خود با افرادی روبه‌رو شده باشید که مدام از خود صحبت می‌کنند و دغدغه آن‌ها ظاهر و بحث‌های مربوط به خودشان است. این گونه افراد معمولا به فردی به جزء خود توجه چندانی نمی‌کنند و حس همدردی کمی نسبت به سایر افراد دارند. در واقع خودشیفتگی نوعی اختلال روانی محسوب می‌شود که می‌تواند روابط افراد، شغل، تحصیل، اوضاع مالی و رویکرد اجتماعی آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

خودشیفتگی یا نارسیستی به این معنا است که فرد بیش از حد خود را دوست داشته باشد و همین امر باعث می‌شود تنها منافع خود را در نظر بگیرد و خودخواه شود. با افزایش مشارکت در دنیای مجازی و افزایش شبکه‌های اجتماعی خودشیفتگی نیز میان افراد نسبت به قبل افزایش یافته است.

این افراد مدام در جستجوی تصدیق حرف خود یا تشویق و تحسین اطرافیان هستند و هیچ گونه انتقادی را راجع به خود نمی‌پذیرند و در مقابل آن جبهه می‌گیرند. افراد نارسیست در شبکه‌های اجتماعی مدام از خود تصاویر مختلف در حالات مختلف منتشر می‌کنند و در جستجوی تایید افراد و ابراز علاقه آن‌ها نسبت به تصاویر خود هستند.

این افراد در بیشتر مواقع صحبت یا مکامله افراد دیگر را قطع می‌کند و راجع به خود یا علاقه‌شان صحبت می‌کنند و به موضوعاتی که باب میلشان نیست یا راجع به آن‌ها نیست گوش نمی‌دهند و از این طریق ممکن است به افراد دیگر بی‌احترامی کنند. این گونه افراد بیشتر وقت خود را صرف توجه به ظاهر و تجملات می‌کنند و دغدغه‌های مادی فراوانی دارند.

منبع: MedicalDaily



لینک منبع :اگر این نشانه‌ها را دارید، خودشیفته هستید

اگر این ۲۰ نشانه را دارید شما هم دچار خودشیفتگی هستید - مجله کسب و ... bazdeh.org/اگر-این-۲۰-نشانه-را-دارید-شما-هم-یک-خودش/‎Cachedاما حالت ملایم‌تری از خودشیفتگی نیز وجود دارد. این حالت “خودشیفتگی پنهان” نامیده می‌شود، که نشانه‌های آن درون‌گرایی، زودرنجی، حالت تدافعی، و اضطراب است. اگر این نشانه‌ها را دارید، خودشیفته هستید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../اگر-این-نشانه‌ها-را-دارید،-خودشیفته-هستید‎Cached9 مارس 2016 ... تصویر اگر این نشانه‌ها را دارید، خودشیفته هستید. به گزارش جام جم سرا ، شاید شما نیز در زندگی خود با افرادی روبه‌رو شده باشید که مدام از خود صحبت ... اگر این نشانه‌ها را دارید، خودشیفته هستید - خبرگزاری دانا https://danakhabar.com/fa/news/.../اگر-این-نشانه‌ها-را-دارید-خودشیفته-هستید 11 مارس 2016 ... برخی از رفتارها و خصوصیات اخلاقی نشان می‌دهد فرد خودشیفته است و خودشیفتگی نوعی صفت منفی به حساب می‌آید که باعث می‌شود فرد اعتماد به ... اگر این ویژگی ها را دارید، شما یک فرد خودشیفته هستید! - عصر ایران www.asriran.com/.../اگر-این-ویژگی-ها-را-دارید-شما-یک-فرد-خودشیفته-هستید‎Cached Similarاگر این ویژگی ها را دارید، شما یک فرد خودشیفته هستید! خودبزرگ بینی (در خیال ... در این گزارش 20 نشانه آدم های خودشیفه را برای شما می گوییم. بخوانید تا ببینید ... اگر این نشانه‌ها را دارید، خودشیفته هستید - تیتر امروز https://www.titreemroz.ir/fa/.../اگر-این-نشانه‌ها-را-دارید-خودشیفته-هستید 9 مارس 2016 ... اگر این نشانه‌ها را دارید، خودشیفته هستید. برخی از رفتارها و خصوصیات اخلاقی نشان می‌دهد فرد خودشیفته است و خودشیفتگی نوعی صفت منفی به ... ایران اخلاق - اخبار > اگر این نشانه‌ها را دارید، خودشیفته هستید.. nipc.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=74&pageid=1561...‎CachedProfessional ethics. اگر این نشانه‌ها را دارید، خودشیفته هستید.. برخی از رفتارها و خصوصیات اخلاقی نشان می‌دهد فرد خودشیفته است و خودشیفتگی نوعی صفت منفی ... اگر این نشانه ها را دارید قطعا خودشیفته اید | رکنا www.rokna.ir/.../232793-اگر-این-نشانه-ها-را-دارید-قطعا-خودشیفته-اید‎Cached13 دسامبر 2016 ... رکنا: خودشیفته‌ها جنبه برد و باخت ندارند؛ آنها به هنگام باخت زمین و زمان و داور را مقصر می‌دانند و به گاه بُرد، سینه جلو می‌دهند و شایستگی‌های خود را به رخ ... اگر این ۲۰ نشانه را دارید شما هم یک خودشیفته هستید - بازده | دمادم https://damadam.ir/.../اگر-این...نشانه-را-دارید...خودشیفته-هستید/3207822‎Cached5 آگوست 2016 ... اگر این ۲۰ نشانه را دارید شما هم یک خودشیفته هستید. بررسی ها نشان داده اند معمولا خودشیفته ها ویژگی هایی دارند که باعث می شود کمتر با بقیه آدم ها ... اگر شما فردی خودشیفته هستید نخوانید - onvansho onvansho.ir/result/اگر-شما-فردی-خودشیفته-هستید-نخوانید.html شما فردی خودشیفته هستید نخوانید آیا شما هم عاشق خودتان هستید چرا که اگر کسی . اگر این نشانه‌ها را دارید خودشیفته هستید زاگرس اگر این نشانه‌ها را دارید خودشیفته ... 8 نشانه واقعی که با یک خودشیفته هستید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../8-نشانه-واقعی-که-با-یک-خودشیفته-هستید‎Cached7 ژانویه 2017 ... در این مطب ۸ نشانه‌ از رابطه داشتن با یک خودشیفته را می خوانید. ... حتی اگر مدرک مستدلی دارید که خودشیفته چیزی را گفته‌است یا کاری را انجام ...