مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چطور موم گوش را تمیز کنیم؟

به گزارش جام جم سرا ، کاربرد موم گوش به دام انداختن گرد و غبار و دیگر ذرات کوچک و جلوگیری از رسیدن آنها به پرده گوش و آسیب یا ایجاد عفونت در آن است. این موم هم گوش را چرب می‌کند و هم خاصیت ضدباکتریایی دارد.


در بسیاری از افراد نیازی به تمیز کردن گوش وجود ندارد و گوش به خودی خود تمیز می‌شود. استفاده از گوش‌پاک کن یا گیره سر، موجب تجمع موم و بسته شدن گوش می‌شود. این کار فقط موم گوش را بیشتر به داخل گوش می‌فرستد و همچنین ممکن است به گوش آسیب برساند.


برای تمیز کردن گوش‌ها در خانه این نکات را رعایت کنید:

موم‌هایی که می‌بینید را با پارچه تمیز کنید.

محلول سرومنولیتیک (محلول‌های حل کننده موم) را در کانال گوش بریزید. این محلول حاوی روغن معدنی،‌ روغن بچه، گلیسیرین، قطره گوش آب‌اکسیژنه، هیدروژن پراکسید و محلول نمکی است.
اگر موم با این محلول خارج نشد، می‌توانید گوش را شستشو دهید. بعد از حل شدن موم با محلول، با استفاده از یک سرنگ گوش را با آب یا محلول نمکی شستشو دهید.

منبع : Abouthealth



لینک منبع :چطور موم گوش را تمیز کنیم؟

روش تمیز کردن جرم گوش بدون آسیب رساندن - نمناک namnak.com/تمیز-کردن-جرم-گوش-ضروری-است.p32817‎Cachedجرم گوش و خطرات استفاده از گوش پاک کن و جرم گوش چیست؟ و با جرم گوش چه کنیم؟ و ساکشن گوش چیست و پیشگیری از جرم گوش و جرم گیری گوش و. چطور گوش‌ را تمیز کنیم؟ - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/292450/Health/healtheducation‎Cached18 آوریل 2015 ... همشهری آنلاین: موم گوش که اصطلاح پزشکی برای آن «سرومن» است، ماده مومی زردرنگی است که در مجرای بیرونی گوش ترشح می‌شود. شیوه خارج کردن موم گوش-شیوه خانگی - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/52521_شیوه-خارج-کردن-موم-گوش-شیوه-خانگی.html/‎Cached Similar6 دسامبر 2014 ... شیوه خارج کردن موم گوش-شیوه خانگی,: موم گوش، ، یک ماده طبیعی تولید شده توسط غدد در کانال ... با استفاده از یک پارچه تمیز، موم گوش را خارج کنید. چطور موم گوش را تمیز کنیم؟ - سلامتی salamati.ir/2017/04/06/چطور-موم-گوش-را-تمیز-کنیم؟/‎Cached6 آوریل 2017 ... موم گوش ماده مومی زردرنگی در مجرای بیرونی گوش است و از همانجا ترشح می‌شود. چطور موم گوش را تمیز کنیم؟ کاربرد موم گوش به دام انداختن گرد و غبار و ... 10 واقعیت درباره جرم گوش - بیتوته www.beytoote.com/health/.../earwax2-facts1-earwax.html‎Cached Similarچگونگی پاک کردن جرم گوش جرم گوش چیست سرومن چیست جرم گوش شایع ترین دلیل کاهش شنوایی,چطور جرم گوش را تمیز کنیم,جنس جرم گوش,پیشگیری از بیماریها ... موم گوش چیست و گوش‌ها را چگونه باید تمیز کرد؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../موم-گوش-چیست-و-گوش‌ها-را-چگونه-باید-تمیز-کرد؟‎Cached Similar21 مه 2015 ... جام جم سرا- بدن ما، موم گوش را برای به دام انداختن گرد و غبار و دیگر ذرات کوچک درست می‌کند و مانع ... بسیاری از افراد به تمیز کردن گوش‌ها نیازی ندارند چون خودش تمیز می‌شود اما برخی از وسایل ... تصویر چطور موم گوش را تمیز کنیم؟ جرم گوش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جرم_گوش‎Cached Similarجرم گوش ماده‌ای زرد رنگ و چرب بوده و دارای حالت چسبندگی است که برای نرم ... وقتی گوشی را معاینه می کنیم و مشاهده می کنیم که جرم گوش در نزدیکی پرده گوش قرار دارد این بدان ... بهترین روش توصیه شده جهت تمیز کردن گوش خارجی این است که لاله گوش و ... 6 درمان خانگی برای پاکسازی بی خطر جرم گوش - آریا سلامت www.ariasalamat.com/.../درمان-خانگی-برای-پاکسازی-بی-خطر-جرم-گوش.aspx‎Cachedچطور از انباشته شدن چربی اضافه در گوش پیشگیری کنیم؟ ... از هیچگونه شی نوک تیز برای تمیز کردن چربی گوش استفاده نکنید زیرا می‌تواند موجب عفونت گوش شده ... چگونه گوش خود را تمیز کنیم؟ - بامیلو بلاگ blog.bamilo.com/چگونه-گوش-خود-را-تمیز-کنیم؟/‎Cached5 مه 2015 ... گوش از پوست، مجرای گوش و پرده گوش تشکیل می‌شود. چیزی که به نام جرم (یا موم گوش) در داخل گوش ما وجود دارد حاصل ترشحات داخل مجرای گوش است که ... چطور موم گوش را تمیز کنیم؟ - ایران اکونومیست iraneconomist.com/fa/news/102313/چطور-موم-گوش-را-تمیز-کنیم‎Cached7 مارس 2016 ... کاربرد موم گوش به دام انداختن گرد و غبار و دیگر ذرات کوچک و جلوگیری از رسیدن آنها به پرده گوش و آسیب یا ایجاد عفونت در آن است. این موم هم گوش را ...