مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود

به گزارش جام جم سرا ، کارشناسان دریافتند کوتاهی یا بلندی قد در افراد یک معیار بسیار مهم برای سلامتی است.

گفتنی است، بر اساس آمارها افراد بلند قد بیشتر به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان پستان،‌ روده بزرگ و نیز سرطان پوست مبتلا می‌شوند.

بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نشان می‌دهند، در عین حال افراد قد کوتاه بیشتر به بیماری‌هایی چون بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع دو مبتلا می‌شوند.

پژوهشگران اعتقاد دارند باید فاکتور قد را جزو معیارهای جدی برای تشخیص نوع بیماری‌های احتمالی افراد قرار داد.

کارشناسان رژیم غذایی غنی از مواد غذایی با کالری بالا و استرس را عامل بروز بیماری‌های ژنتیکی می‌دانند.

این یافته‌ها حاصل تحقیقات پژوهشگران آلمانی بر روی ارتباط بین قد انسان‌ها و ابتلای آنها به انواع بیماری‌های مزمن واگیر و غیر واگیر است.

بر‌اساس تحقیقات افراد قد بلند دارای حفاظت نسبی در برابر اختلالات چربی و متابولیسم بدن هستند.

بر این اساس پزشکان به والدین توصیه می‌کنند چنانچه هر دو والد از قد کوتاهی برخوردارند. با بهره گیری از کمک متخصصان، تغذیه کافی و مناسب و همچنین علاقه‌مند کردن کودک به ورزش سعی کنند تا فرزندان آنها دارای قد استانداردی شوند.

همچنین والدینی که به صورت ژنتیکی بلند قد هستند باید از کودکی با تنظیم رژیم غذایی کودک مانع از فراهم شدن عوامل بروز سرطان در کودک شوند.

بر اساس تحقیقات و داده‌های جمع‌آوری شده افراد قدبلند به انسولین حساسیت دارند و محتوای چربی جمع شده در کبد آنها کمتر است. در عین حال به دلیل بزرگی قامت شکل گیری سلولی در بدن افراد بلند قامت بیشتر صورت می‌گیرد و چرخه تولد و مرگ سلولی از حد عادی بیشتر است و این باعث می‌شود تا جهش سلولی ناگهانی برای ایجاد سلول های سرطانی بیشتر بروز کند.

منبع: دیلی میل



لینک منبع :این بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود

این بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../این-بیماری‌های-مرگبار-تنها-به-سراغ-قدبلندها-می‌رود‎Cached15 فوریه 2016 ... تصویر این بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود. به گزارش جام جم سرا ، کارشناسان دریافتند کوتاهی یا بلندی قد در افراد یک معیار بسیار ... Images for این بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود این بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود - آناج www.anaj.ir/.../این-بیماری‌های-مرگبار-تنها-به-سراغ-قدبلندها-می‌رود/?...‎Cachedاین بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود پژوهشگران اعتقاد دارند باید فاکتور قد را جزو معیارهای جدی برای تشخیص نوع بیماری‌های احتمالی افراد قرار داد. این بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود - جام جم آنلاین 77.104.65.15/.../این-بیماری‌های-مرگبار-تنها-به-سراغ-قدبلندها-می‌رود‎‎Cachedبر این اساس پزشکان به والدین توصیه می‌کنند چنانچه هر دو والد از قد کوتاهی برخوردارند. با بهره گیری از کمک متخصصان، تغذیه کافی و مناسب و همچنین علاقه‌مند کردن ... این بیماری های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می رود | پژوهشگران www.ghatreh.com/news/.../این-بیماری-های-مرگبار-تنها-سراغ-قدبلندها-رود 16 فوریه 2016 ... پژوهشگران اعتقاد دارند باید فاکتور قد را جزو معیارهای جدی برای تشخیص نوع بیماری های احتمالی افراد قرار داد. به. این بیماری های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می رود - شفاف - تی نیوز tnews.ir/news/f9ac57686057.html‎Cached15 فوریه 2016 ... بر این اساس پزشکان به والدین توصیه می‌کنند چنانچه هر دو والد از قد کوتاهی برخوردارند. با بهره گیری از کمک متخصصان، تغذیه کافی و مناسب و ... برچسب ها › پژوهشگران | تهران پرس tehranpress.com/en/tags/پژوهشگران-/‎Cachedپژوهشگران بخش سیستماتیک - اکولوژی گیاهی دانشگاه دامغان موفق به کشف گونه ای جدید از خانواده گل سرخ شدند. ... این بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود. این بیماری های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می رود - فان سیتی f30t.ir/search/?q=این+بیماری...مرگبار+تنها+به+سراغ+قدبلندها...‎Cachedمتاسفانه برخی بیماری های کشنده و مرگبار به دست خود بشر تولید و در میان مردم دنیا منتشر شده اند، در میان آن ها می توانیم به امراض خطرناکی مانند ابولا و ایدز اشاره ... این بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود - لادین ladin.ir/other/این-بیماریهای-مرگبار-تنها-به-سراغ-قدب/‎Cachedاین بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود. رشد به سه دوره تقسیم شود، گفت: این دوره‌ها شامل رشد دوران جنینی، دوران نوزادی تا بلوغ و بلوغ تا دو سه سال بعد است و ... 4 - جامعه زنان خراسان شمالی |راه ساجده www.sajedeh.com/tag.aspx?tag=بیماری&page=4 افزایش بروز بیماری های قلبی عروقی در مبتلایان به دیابت با مصرف نمک زیاد. خطر بروز بیماری های ... این بیماری‌های مرگبار تنها به سراغ قدبلندها می‌رود. پژوهشگران ...