مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید

به گزارش جام جم سرا، دکتر محسن اکبری آسیب‌شناس و مدرس طب اسلامی ایرانی گفت: یکی از پرضررترین گیاهان دارویی چای است. بسیاری از افراد برای کاهش وزن از این نوشیدنی استفاده می‌کنند حال آن که چای از طریق ضعف سلولی و تداخل در عبور الکترون‌های بدن موجب کاهش وزن می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی موارد دیده شده که مصرف چای باعث ایجاد اختلالاتی در سیستم گوارشی و در نتیجه ایجاد دل دردهای شدید و گاهی نیز یبوست و اسهال می‌شود. همچنین چای سبز باعث می‌شود دستگاه گوارش نتواند به میزان لازم آهن جذب کند و این خود باعث بروز بیماری‌های متعددی است.

اکبری افزود: یکی از مهمترین ضررهای چای وجود اگزالات فراوان در آن است که مرکز سنگ‌های داخل کلیه می‌شود. همچنین نوشیدن چای با هدف کاهش وزن هم اقدام منطقی به حساب نمی‌آید این که افراد فقط با مصرف یک ماده غذایی خاص به لاغری دست پیدا کنند علمی نیست چون کاهش کالری دریافتی در مقایسه با کالری مصرفی است که می‌تواند بیشترین نتیجه یا همان کاهش وزن مورد انتظار را به همراه بیاورد.

وی تأکید کرد: بهتر است افراد به جای چای از عرقیات و دمنوش‌های سنتی مانند گل‌گاوزبان، عناب، اسطوخودوس، زعفران، زنجبیل، دارچین، نعناع، پونه، چای کوهی و یا آب جوش به همراه خرما براساس نوع مزاج خود استفاده نمائید.

اکبری خاطرنشان کرد: افراد در صورت تمایل به مصرف چای آن را به صورت رقیق و همراه با هل یا دارچین 2 ساعت بعد از وعده غذایی بنوشند اما به طور کلی طب سنتی نوشیدن چای را مناسب نمی‌داند و توصیه به جایگزینی آن توسط دمنوش‌های دیگر دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران



لینک منبع :سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید

سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../سم-پنهان-موجود-در-این-نوشیدنی-را-بشناسید‎Cached8 فوریه 2016 ... بسیاری از افراد برای کاهش وزن از این نوشیدنی استفاده می‌کنند حال آن که چای از طریق ضعف سلولی و تداخل در عبور الکترون‌های بدن موجب کاهش وزن ... خبرگزاری تسنیم - سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید https://www.tasnimnews.com/.../سم-پنهان-موجود-در-این-نوشیدنی-را-بشناسید‎Cached8 فوریه 2016 ... بسیاری از افراد برای کاهش وزن از این نوشیدنی استفاده می‌کنند حال آن که چای از طریق ضعف سلولی و تداخل در عبور الکترون‌های بدن موجب کاهش وزن ... Images for سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید - لادین ladin.ir/other/سم-پنهان-موجود-در-این-نوشیدنی-را-بشناسی/‎Cachedسم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید. دکتر محسن اکبری آسیب‌شناس و مدرس طب اسلامی ایرانی گفت: یکی از پرضررترین گیاهان دارویی چای است. بسیاری از ... سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید - سلامانه www.salamaneh.com/post/.../سم-پنهان-موجود-در-این-نوشیدنی-را-بشناسید 10 فوریه 2016 ... سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید. سلامانه : چای یکی از پرضررترین نوشیدنی‌ها است که مشکلات گوارشی و یبوست از جمله مضرات اصلی ... سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید | زنان نیوز zanannews.ir/content/.../سم-پنهان-موجود-در-این-نوشیدنی-را-بشناسید‎Cached8 فوریه 2016 ... سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید. بسیاری از افراد به علت کمبود وقت یا با هدف کاهش وزن وعده صبحانه را حذف می‌کنند و نمی‌دانند با این کار چه ... سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید - فردا نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/13532646 9 فوریه 2016 ... سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید. چای یکی از پرضررترین نوشیدنی ها است که مشکلات گوارشی و یبوست از جمله مضرات اصلی مصرف آن ... سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید - افکار نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/13513010 8 فوریه 2016 ... سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید. به گزارش افکارنیوز ، دکتر محسن اکبری آسیب شناس و مدرس طب اسلامی ایرانی گفت: یکی از ... سم پنهان موجود در چای را بشناسید payeshonline.com/news/31604/سم_پنهان_موجود_چای_را_بشناسید 8 فوریه 2016 ... بسیاری از افراد برای کاهش وزن از این نوشیدنی استفاده می‌کنند حال آن که چای از طریق ضعف سلولی و تداخل در عبور الکترون‌های بدن موجب کاهش وزن ... سم پنهان موجود در این نوشیدنی را بشناسید | چای یکی از پرضررترین www.ghatreh.com/news/nn30276616/پنهان-موجود-این-نوشیدنی-بشناسید 10 فوریه 2016 ... چای یکی از پرضررترین نوشیدنی ها است که مشکلات گوارشی و یبوست از جمله مضرات اصلی مصرف آن است. دکتر محسن اکبری آسÛ.