مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

موهایتان خبر از حمله قلبی می دهد

به گزارش جام جم سرا، حمله قلبی شرایطی خطرناک است و یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در سراسر دنیا است به همین دلیل پیشگیری و تشخیص آن بسیار مهم است. به وسیله برخی علائم می‌توانید حتی چند ماه قبل از حمله آن را تشخیص دهید.

شاید برایتان جالب باشد که بیشتر تحولاتی که در بدن اتفاق می‌افتد در موها ردپایی از خود به جای می‌گذارد. علاوه بر این، سطح هورمون کورتیزول می‌تواند خطر حمله قلبی را قبل از وقوع آن پیش‌بینی کند.

تحقیقات حاکی از آن است که مشکلات کار و ازدواج و همچنین مشکلات مالی می‌تواند خطر حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش دهد. محققان کانادایی در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که برخی تغییرات در بدن به‌ خصوص در موها می‌تواند حمله قلبی را پیش‌بینی کند.

کورتیزول یکی از هورمون‌های بدن است که توسط غده آدرنال یا فوق کلیه ترشح می‌شود. کورتیزول در جریان واکنش بدن به استرس، در سطح بالایی ترشح می‌شود ، به دلیل آنکه کورتیزول مسئول چند تغییر مربوط به استرس در بدن است به آن «هورمون استرس» گفته می‌شود. میزان بالای کورتیزول بر اثر بروز عوارض قلبی به خصوص سکته قلبی می‌تواند به‌ راحتی منجر به مرگ افراد شود.

موها می‌توانند سکته قلبی را به زودی قبل از آن که دیر شود نشان دهند. در واقع موها در هر ماه حدود یک سانتی‌متر رشد می‌کنند و چند سانتی‌متر از یک تار مو می‌تواند سطح هورمون کورتیزول را نشان دهد. سطح بالای این هورمون نشان‌دهنده خطر حمله قلبی است. با اندازه‌گیری سطح این هورمون از طریق تارهای مو می‌توان از حمله قلبی پیشگیری کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران



لینک منبع :موهایتان خبر از حمله قلبی می دهد

چند ماه قبل از حمله قلبی موهایتان به شما هشدار می‌دهند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../news/.../چند-ماه-قبل-از-حمله-قلبی-موهایتان-به-شما-هشدار-می‌دهند‎Cached8 فوریه 2016 ... مطالعات نشان داده است که موهای هر فرد می‌تواند هشدار دهنده خوبی برای با خبر کردن او از حمله قلبی باشد. موهایتان خبر از حمله قلبی می‌دهد - سالم سا salemsa.net/health-for-all/health-news/6567/‎Cachedموهایتان خبر از حمله قلبی می‌دهد. مطالعات نشان داده است که موهای هر فرد می‌تواند هشدار دهنده خوبی برای با خبر کردن او از حمله قلبی باشد. حمله قلبی شرایطی خطرناک است و ... موهایتان خبر از حمله قلبی می‌دهد - سلامانه www.salamaneh.com/post/56498/موهایتان-خبر-از-حمله-قلبی-می‌دهد 19 نوامبر 2016 ... سلامانه : مطالعات نشان داده است که موهای هر فرد می‌تواند هشدار دهنده خوبی برای با خبر کردن او از حمله قلبی باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمله ... موهایتان خبر از حمله قلبی می zwnj دهد - onvansho onvansho.ir/result/موهایتان-خبر-از-حمله-قلبی-می-zwnj-دهد.html موهایتان خبر از حمله قلبی می‌دهد مو می‌توان از حمله قلبی موهایتان خبر از حمله . غذاهایی که فشار خون را پایین می‌آورد بیشتر حمله‌های قلبیسکته‌های مغزی ناشی از فشار ... موهایتان خبر از حمله قلبی می دهد - خبرلند khabarland.com/news/3122/موهایتان-خبر-از-حمله-قلبی-می-دهد‎Cached19 نوامبر 2016 ... موهایتان خبر از حمله قلبی می دهد سلامت نیوز: مطالعات نشان داده است که موهای هر فرد می تواند هشدار دهنده خوبی برای با خبر کردن او از حمله قلبی باشد. موهایتان خبر از حمله قلبی می دهد - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/موهایتان-خبر-از-حمله-قلبی-می-دهد/4307494 مطالعات نشان داده است که موهای هر فرد می‌تواند هشدار دهنده خوبی برای با خبر کردن او از حمله قلبی باشد. حمله قلبی شرایطی خطرناک است و یکی از مهم‌ترین ... بالاترین: آیا می دانستنید موهایتان خبر از حمله قلبی می دهد؟ - Balatarin https://www.balatarin.com/permlink/2017/8/6/4598423‎Cached6 آگوست 2017 ... آیا می دانستنید موهایتان خبر از حمله قلبی می دهد؟ ... نشان داده است که موهای هر فرد می‌تواند هشدار دهنده خوبی برای با خبر کردن او از حمله قلبی باشد. موهایتان خبر از حمله قلبی می‌دهد - بانک اطلاعاتی صنایع و مشاغل sakhtkar.com/index.php?...موهایتان-خبر-از-حمله-قلبی-می‌دهد...‎Cachedتحقیقات حاکی از آن است که مشکلات کار و ازدواج و همچنین مشکلات مالی می‌تواند خطر حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش دهد. محققان کانادایی در مطالعات ... موهایتان خبر از حمله قلبی می دهد | مطالعات نشان داده است - قطره www.ghatreh.com/news/nn34680413/موهایتان-خبر-حمله-قلبی-دهد 19 نوامبر 2016 ... مطالعات نشان داده است که موهای هر فرد می تواند هشدار دهنده خوبی برای با خبر کردن او از حمله قلبی باشد. به گزارش Ø. موها خطر حمله قلبی را هشدار میدهند - نمناک namnak.com/هشدارهای-قبل-حمله-قلبی.p39806‎Cachedموهایتان خبر از حمله قلبی میدهند ... یک حمله قلبی (سکته قلبی) زمانی رخ می دهد که یک منطقه از عضله قلب به علت نرسیدن اکسیژن کافی به آن محل دچار صدمه دائمی یا مرگ ...