مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خطر زایمان زودهنگام در هوای آلوده افزایش می یابد

به گزارش جام جم سرا، در این مطالعه، محققان مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی ایالت اوهایو در حدود ۲۲۵ هزار نوزاد متولد شده بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ را در این ایالت مورد بررسی قرار دادند. بیش از ۱۹ هزار نوزاد قبل از پایان ۳۷ هفته بارداری بدنیا آمده بودند.

قرارگیری در معرض سطح بالای ذرات کوچک آلودگی هوا در طول بارداری با افزایش ۱۹ درصدی ریسک تولد زودهنگام مرتبط است.

طبق این مطالعه، این خطر زمانی در بالاترین حد قرار دارد که قرارگیری در معرض آلودگی بالا هوا در سه ماهه سوم بارداری باشد.

نوع آلودگی هوا مورد بررسی در این مطالعه متشکل از ذرات کوچک آلودگی ناشی از اگزوز اتومبیل یا دود ناشی از سوختن چوب، زغال سنگ و سایر سوخت های فسیلی بود. به گفته محققان، این نوع آلودگی هوا تا عمق ریه ها نفوذ می کند.

دکتر امیلی دی فرانکو، محقق این مطالعه می گوید: «برآوردهای ما نشان می دهد کاهش میزان مواد آلاینده در هوا می تواند موجب کاهش زایمان زودرس در زنان تا ۱۷ درصد شود.»

منبع: مهر



لینک منبع :خطر زایمان زودهنگام در هوای آلوده افزایش می یابد

خطر زایمان زودهنگام در هوای آلوده افزایش می یابد - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../خطر-زایمان-زودهنگام-در-هوای-آلوده-افزایش-می-یابد 2 فوریه 2016 ... مطالعه محققان نشان می دهد قرارگیری در معرض میزان بالای آلودگی هوا در دوران بارداری با افزایش خطر زایمان زودهنگام مرتبط است. Images for خطر زایمان زودهنگام در هوای آلوده افزایش می یابد آخرین خبر | خطر زایمان زودهنگام در هوای آلوده افزایش می یابد akharinkhabar.ir/health/.../خطر-زایمان-زودهنگام-در-هوای-آلوده-افزایش-می-یابد 2 فوریه 2016 ... سلامانه/ مطالعه محققان نشان می دهد قرارگیری در معرض میزان بالای آلودگی هوا در دوران بارداری با افزایش خطر زایمان زودهنگام مرتبط است.در این مطالعه، ... افزایش خطر زایمان زودهنگام در هوای آلوده - پارسینه www.parsine.com/fa/news/.../افزایش-خطر-زایمان-زودهنگام-در-هوای-آلوده‎Cached2 فوریه 2016 ... مطالعه محققان نشان می دهد قرارگیری در معرض میزان بالای آلودگی هوا در دوران بارداری با افزایش خطر زایمان زودهنگام مرتبط است. خطر زایمان زودهنگام در هوای آلوده افزایش می یابد | مطالعه - قطره www.ghatreh.com/news/.../خطر-زایمان-زودهنگام-هوای-آلوده-افزایش-یابد‎Cached2 فوریه 2016 ... مطالعه محققان نشان می دهد قرارگیری در معرض میزان بالای آلودگی هوا در دوران بارداری با افزایش خطر زایمان زودهنÚ. خطر زایمان زودهنگام در هوای آلوده افزایش می‌یابد | مهر | خبروان khabarone.ir/news/581021 2 فوریه 2016 ... مطالعه محققان نشان می‌دهد قرارگیری در معرض میزان بالای آلودگی هوا در دوران بارداری با افزایش خطر زایمان زودهنگام مرتبط است. خطر زایمان زودهنگام در هوای آلوده افزایش می یابد - پایگاه خبری تحلیلی ... tnews.ir/news/c5fd56924209.html‎Cachedمطالعه محققان نشان می دهد قرارگیری در معرض میزان بالای آلودگی هوا در دوران بارداری با افزایش خطر زایمان زودهنگام مرتبط است. آلودگی هوا در مشکلات زایمان، رشد و سلامت جنین، کاهش هوش نوزاد و هم چنین ... www.pezeshk.us/?p=28564‎Cached Similarیکی از این تحقیقات می گوید قرار گرفتن مادر باردار در معرض آلودگی هوا، خطر ... هوای شهری در آخرین ماه‌های حاملگی، خطر کمبود ویتامین D را در بدن نوزاد افزایش می‌دهد. آلودگی هوا در بارداری، موجب چه می‌شود؟ - نی نی بان https://niniban.com/fa/news/.../آلودگی-هوا-در-بارداری-موجب-چه-می‌شود‎Cached21 ساعت قبل ... آلودگی هوا در مادران باردار باعث زایمان زودرس شده و ممکن است جنین‌ دچار کوچکی بدن و مشکل در سیستم خون‌رسانی شود. ... روحیه و کمبود خواب و در آخر باعث اختلالات در کلیه و گوارش و افزایش یبوست خواهد شد. ... اپلیکیشنی که خطرات زایمان زودرس را پیش‌بینی می‌کند ... چگونه کودک شما رشد می کند و تغییر شکل می یابد. ۳۸ - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/services/section/36/38 شفاآنلاین>سلامت>ارگاسم زنان مسئله ای است که کمتر در مورد آن صحبت می شود و شاید به دلیل همین کمبود اطلاعات باشد ... خطر زایمان زودهنگام در هوای آلوده افزایش می یابد.