مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جورابی که به دیابتی‌ها هشدار می‌دهد

به گزارش جام جم سرا، دانشمندان در حال توسعه یک جوراب هوشمند به نام «SenseGO» هستند که بر میزان فشار بر پای بیماران مبتلا به دیابت نظارت و از بروز زخم‌های پوستی در آنها پیشگیری می‌کند.

بسیاری از بیماران دیابتی دچار محدودیت حسی هستند و در نتیجه از فشار زیادی که برای یک مدت طولانی بر روی پاها وارد می‌شود آگاه نمی‌شوند.

این امر سبب ایجاد زخم‌های پوستی مزمن و سایر آسیب‌ها شده و به نوبه خود گاهی اوقات به قطع عضو منجر خواهد شد.

همواره به بیماران دیابتی توصیه جدی می‌شود که به طور منظم پاهای خود را بررسی کنند تا از تشکیل هر گونه زخم آگاه شوند.

هر یک از این جوراب‌ها دارای ده‌ها حسگر فشار کوچک متصل به یک ریزپردازنده هستند. هنگامی که این حسگرها فشار بیش از حد را در یک یا چند منطقه تشخیص می‌دهند، به کاربر توسط یک برنامه در گوشی‌ هوشمند وی هشدار داده خواهد شد. این هشدار منطقه تحت فشار پا را نمایش خواهد داد، بنابراین کاربر می‌تواند وضعیت خود را تغییر داده، کفش خود را تعویض یا در غیر این صورت به وضعیت خود رسیدگی کند.

در حال حاضر هنوز هیچ زمان مشخصی برای تجاری شدن و در دسترس قرار گرفتن نسخه نهایی جوراب «SenseGO» اعلام نشده است.

این محصول که توسط محققان در دانشگاه اورشلیم تولید شده، در زمان عرضه می‌تواند با مورد مشابه خود که در آلمان توسط جامعه پیشبرد پژوهش کاربردی فراونهوفر توسعه یافته است، رقابت کند.

منبع : ایسنا



لینک منبع :جورابی که به دیابتی‌ها هشدار می‌دهد

جورابی که به دیابتی‌ها هشدار می‌دهد - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5479532/جورابی-که-به-دیابتی‌ها-هشدار-می‌دهد‎Cached30 ژانویه 2016 ... جوراب SenseGO طراحی شده تا حتی قبل از شروع شکل‌گیری هر گونه زخم، به کاربران خود هشدار دهد. جورابی که به دیابتی‌ها هشدار می‌دهد - ایران اکونومیست https://iraneconomist.com/fa/news/.../جورابی-که-به-دیابتی‌ها-هشدار-می‌دهد 31 ژانویه 2016 ... دانشمندان در حال توسعه یک جوراب هوشمند به نام «SenseGO» هستند که بر میزان فشار بر پای بیماران مبتلا به دیابت نظارت و از بروز زخم‌های پوستی ... جورابی که به دیابتی‌ها هشدار می‌دهد - تیتر امروز www.titreemroz.ir/fa/news/8639/جورابی-که-به-دیابتی‌ها-هشدار-می‌دهد 30 ژانویه 2016 ... به گزارش تیتر امروز،دانشمندان در حال توسعه یک جوراب هوشمند به نام SenseGO هستند که بر میزان فشار بر پای بیماران مبتلا به دیابت نظارت و از ... جورابی که به دیابتی‌ها هشدار می‌دهد - شما نیوز login.rg2.ir/NewsDetail/.../-جورابی-که-به-دیابتی‌ها-هشدار-می‌دهد‎Cachedبه گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دانشمندان در حال توسعه یک جوراب هوشمند به نام SenseGO هستند که بر میزان فشار بر پای بیماران مبتلا به ... روزنامه ایران_ جلوگیری از «زخم دیابت» با جوراب هوشمند www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/160791 1 دسامبر 2016 ... استارتاپی در امریکا به نام Siren care جورابی سنسوردار ساخته است که به افراد دیابتی هشدار می‌دهد که مراقب باشند چرا که خطر زخم پا در کمین آنها است ... جورابی که به دیابتی ها هشدار می دهد - پایگاه خبری تحلیلی صراط tnews.ir/news/584C56661099.html صراط: دانشمندان در حال توسعه یک جوراب هوشمند به نام SenseGO هستند که بر میزان فشار بر پای بیماران مبتلا به دیابت نظارت و از بروز زخم های پوستی در آنها ... جورابی که به دیابتی‌ها هشدار می‌دهد | اخبار ایران www.8bandi.ir/اخبار-ایران/jorbdybeeti.html 30 ژانویه 2016 ... جورابی که به دیابتی‌ها هشدار می‌دهد. ... خبرگزاری ایسنا: دانشمندان در حال توسعه یک جوراب هوشمند به نام SenseGO هستند که بر میزان فشار بر پای ... جوراب های هوشمندی که به کمک دیابتی ها می آیند - شرکت قانون طب خاورمیانه mecmedicine.com/جوراب-های-هوشمندی-که-به-کمک-دیابتی-ها-می/‎Cached19 ژوئن 2017 ... جوراب های هوشمندی که به کمک دیابتی ها می آیند ... نواحی پا صورت می گیرد که این حسگر ها مرز فشار را مشخص کرده و به بیمار هشدار می دهند. ... زمانی که فشار به ناحیه‌ای از پا اعمال می‌شود، فیلم سیلیکونی موجود در آن‌ ناحیه جوراب، فشرده و ... جوراب هوشمند از پاهای افراد دیابتی مراقبت می‌کند www.exos.ir/sensego-diabetic-sock/‎Cached10 فوریه 2016 ... جوراب هوشمند دیابت SenseGO به نحوی طراحی شده است که حتی پیش از شروع شکل‌گیری زخم به پوشنده هشدار می‌دهد. بنابراین به هیچ زمان بهبود یا ... جوراب هوشمند ی که دیابت را تشخیص و هشدار لازم را میدهد +تصاویر ... www.niksalehi.com/.../جوراب-هوشمند-ی-که-دیابت-را-تشخیص-و-هشدار.html‎Cached28 نوامبر 2016 ... به منظور پیگیری سلامت دیابتی ها “Siren Care” یک جفت جوراب هوشمند ساخته و ارائه داده است .