مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کنترل وزن با مصرف میوه ها و سبزیجات

به گزارش جام جم سرا ، محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد در تحقیقات اخیر خود دریافتند مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر بالای ماده ایی موسوم به فلاونوئید به مرور زمان منجر به کنترل وزن می شود.

مونیکا برتوئیا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما با بررسی هفت گروه متفاوت از فلاونوئیدها متوجه شدیم که افزایش مصرف این مواد با اضافه وزن کمتر همراه است.»

طبق یافته این محققان، سیب، گلابی، میوه های توتی، و فلفل ها در فهرست محصولات غنی از فلاونوئید قرار دارند.

این تیم تحقیق، با بررسی وضعیت بیش از ۱۲۴ هزار مرد و زن شرکت کننده در مطالعه، به ارزیابی تاثیر میزان هفت نوع فلاونوئید مصرفی آنها در طول مدت ۲۴ سال پرداختند.

شرکت کنندگان به هنگام ثبت نام در این مطالعه در طیف سنین مختلف بودند. آنها از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱، وزن، عادات سبک زندگی و هر نوع ابتلا به بیماری خود را هر دو سال یک بار گزارش می کردند. همچنین هر چهار سال یک بار، در مورد رژیم غذایی شان گزارش می کردند.

محققان در این تحقیق، به بیشترین ارتباط بین حفظ وزن در مورد مصرف فلاونوئیدهایی همچون فلاونول ها، آنتوسیانین ها و پلیمرهای فلاونوئید دست یافتند.

به گفته برتوئیا، «ما دریافتیم که یک چهارم فنجان توت فرنگی یا گیلاس حاوی حدود ۱۰ میلیگرم آنتوسیانین است و هر ۱۰ میلی گرم از این ماده با نیم گرم اضافه وزن کمتر در طول چهار سال مرتبط است.»



لینک منبع :کنترل وزن با مصرف میوه ها و سبزیجات

کنترل وزن با مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی فلاونوئید - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../کنترل-وزن-با-مصرف-میوه-ها-و-سبزیجات-حاوی-فلاونوئید‎Cached29 ژانویه 2016 ... طبق مطالعه جدید محققان، خوردن میوه ها و سبزیجات غنی از فلاونوئید به کنترل وزن کمک می کند. موثرترین میوه ها و سبزیجات در کاهش وزن - رژیم درمانی نوین www.novindiet.com/.../موثرترین-میوه-ها-و-سبزیجات-در-کاهش-وزن?...‎Cached9 آوریل 2016 ... میوه ها به خصوص انواع توت، سیب و گلابی در مقایسه با سبزیجات با کاهش وزن بیشتری مرتبط بودند. همچنین افزایش وزن با مصرف سبزیجات حاوی ... کاهش سریع وزن با خوردن میوه و سبزیجات - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../کاهش-سریع-وزن-با-خوردن-میوه-و-سبزیجات‎Cachedروش‌های بهتری برای کاهش وزن وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. ... برای آنکه از مزایای این مواد غذایی بهره‌مند شوید، آنها را با سایر میوه‌ها و سبزیجات ترکیب کنید. کنترل وزن با مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی فلاونوئید - تبیان article.tebyan.net/.../کنترل-وزن-با-مصرف-میوه-ها-و-سبزیجات-حاوی-فلاونوئید‎Cached30 ژانویه 2016 ... طبق مطالعه جدید محققان، خوردن میوه ها و سبزیجات غنی از فلاونوئید به کنترل وزن کمک می کند. ۸ میوه و سبزی برای کاهش وزن سریع! - به اضافه سلامتی healthplus.ir/1395/06/03/8-میوه-و-سبزی-برای-کاهش-وزن-سریع/‎Cachedافزایش مصرف میوه ها و سبزیجات یکی از بهترین اقدامات برای کاهش وزن سریع است، ... مغذی گیاهی است که منجر به افزایش تستوسترون و مبارزه با ذخایر چربی می شود. برای کاهش وزن، میوه و سبزیجات تازه میل کنید - کجارو www.kojaro.com/.../best-fruits-and-vegetables-for-weight-loss/‎Cached24 ا کتبر 2015 ... مصرف میوه‌ها‌ و سبزیجات در سلامت ما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ... هفته یک کیلوگرم وزن اضافه می‌کند، شما با افزایش مصرف میوه و سبزیجات می‌توانید ... کاهش وزن سریع با میوه و سبزیجات - wiki 5040 wiki.5040.ir/fa/content/article/4207.html‎Cached5 ژانویه 2016 ... کاهش وزن سریع با میوه و سبزیجات ... انواع رژیم غذایی با میوه‌ها و سبزیجات ... کاهش وزن. مصرف میوه و سبزیجات فیبر کافی برای بدن شما تأمین ... خوردن میوه ها و سبزیجات برای کمک به کنترل وزن | آزمایشگاه ... pardislab.com/خوردن-میوه-ها-و-سبزیجات-برای-کمک-به-کنتر/‎Cached14 ا کتبر 2015 ... خوردن میوه ها و سبزیجات می تواند به کنترل وزن کمک کند. میوه ها و سبزیجات از مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری ... کاهش وزن با مصرف میوه و سبزیجات – آرمان دایت armandiet.com/2017/02/23/کاهش-وزن-با-مصرف-میوه-و-سبزیجات/‎Cached23 فوریه 2017 ... کاهش وزن با مصرف میوه و سبزیجات. برای لاغر شدن نمی‌شود فقط روی میوه‌ها و سبزیجات حساب کرد. همه‌ی افرادی که می‌خواهند لاغر شوند معمولاً قید غذا خوردن ... چرا با خوردن میوه و سبزی لاغر نمی‌شویم؟ - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/327749/Lifeskills/Nutrition‎Cached10 مارس 2016 ... ما می‌گوییم میوه‌ها و سبزی‌جات خواص و فواید بسیاری دارند و مردم را تشویق ... روشن است که افزایش میزان مصرف باعث افزایش وزن چندانی نمی‌شود؛ بلکه ...