مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد

به گزارش جام جم سرا ، پژوهشی در دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که رانندگی می‌تواند با هوشیار نگه‌ داشتن راننده و همچنین دادن احساس خود کنترلی، آزادی شخصی و استقلال مانع از زوال شناختی می‌شود.

رانندگی می‌تواند روزمرگی بازنشستگانی را که وسایل نقلیه عمومی را در دسترس ندارند، تحت تأثیر قرار دهد و موجب فعالیت بیشتر آنها شود.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد سلامت ذهنی و بدنی‌ سالمندانی که رانندگی را کنار گذاشته‌اند تحلیل رفته و زمینه ابتلا به بیماری‌های بسیاری از جمله افسردگی در آنها ایجاد می‌شود.

برای بسیاری از سالمندان، رانندگی راهی است برای گذراندن زندگی روزمره‌شان و همچنین نشانگری قوی برای خود کنترلی، آزادی فردی و استقلال تلقی می‌شود.

محققان خاطرنشان کردند به صورتی غیرقابل‌اجتناب با کنار گذاشته شدن رانندگی به علت روند پیری، به همان منوال نیز عملکرد فیزیکی و شناختی رو به زوال می رود.

زمانی که موقع تصمیم‌گیری برای کنار گذاشتن رانندگی می‌شود، مهم است که متوجه پیامدهای جانبی منفی بر سلامتی ناشی از این کار بوده و در تلاش برای اجرای برنامه‌های شخصی برای حفظ تکاپو و عملکردهای اجتماعی باشیم.

منبع: ایسنا



لینک منبع :رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد

رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد - ایسنا www.isna.ir/news/94110805040/رانندگی-آلزایمر-را-به-تعویق-می-اندازد 28 ژانویه 2016 ... پژوهشی در دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که رانندگی می‌تواند با هوشیار نگه‌داشتن راننده و همچنین دادن احساس خود کنترلی، آزادی شخصی و استقلال مانع از ... رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد - فردا www.fardanews.com/fa/.../رانندگی-آلزایمر-را-به-تعویق-می‌اندازد‎Cachedرانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد. برای بسیاری از سالمندان، رانندگی راهی است برای گذراندن زندگی روزمره‌شان و همچنین نشانگری قوی برای خود کنترلی، آزادی فردی ... رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد - فرارو fararu.com/fa/news/260391/رانندگی-آلزایمر-را-به-تعویق-می‌اندازد‎Cachedرانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد. تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴. پ. پژوهشی در دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که رانندگی می‌تواند با هوشیار نگه‌داشتن راننده و ... رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5478565/رانندگی-آلزایمر-را-به-تعویق-می‌اندازد 28 ژانویه 2016 ... رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد. برای بسیاری از سالمندان، رانندگی راهی است برای گذراندن زندگی روزمره‌شان و همچنین نشانگری قوی برای خود ... :رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد! forum.rpsiran.ir/showthread.php?tid=4588&action=nextnewest‎Cachedقابل توجه مهمانان بازدید کننده: با اتخاذ تدابیر و ارائه اعلام شماره حساب بانکی که در ذیل به آن اشاره شده با حفظ ارزش ها و کرامات والای انسانی و تکیه بر مشارکت و همکاری ... آخرین خبر | رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد akharinkhabar.com/science/.../رانندگی،-آلزایمر-را-به-تعویق-می‌اندازد‎Cachedعصر ایران/ برای بسیاری از سالمندان، رانندگی راهی است برای گذراندن زندگی روزمره‌شان و همچنین نشانگری قوی برای خود کنترلی، آزادی فردی و استقلال تلقی می‌... رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد - قلم نیوز https://www.ghalamnews.ir/fa/news/.../رانندگی-آلزایمر-را-به-تعویق-می‌اندازد 29 ژانویه 2016 ... رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد. رانندگی می‌تواند روزمرگی بازنشستگانی را که وسایل نقلیه عمومی را در دسترس ندارند، تحت تأثیر قرار دهد و ... رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد - مجله تفریحی خبری بالاسری balasari.com/رانندگی،-آلزایمر-را-به-تعویق-می‌انداز/ پژوهشی در دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که رانندگی می‌تواند با هوشیار نگه‌داشتن راننده و همچنین دادن احساس خود کنترلی، آزادی شخصی و استقلال مانع از زوال شناختی می‌شود ... نتایج تحقیقات / رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=18201‎Cached2 فوریه 2016 ... به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا: پژوهشی در دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که رانندگی می‌تواند با هوشیار نگه‌داشتن راننده و همچنین دادن احساس خود ... رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد - تیتر امروز https://www.titreemroz.ir/fa/news/.../رانندگی-آلزایمر-را-به-تعویق-می‌اندازد 28 ژانویه 2016 ... رانندگی، آلزایمر را به تعویق می‌اندازد. برای بسیاری از سالمندان، رانندگی راهی است برای گذراندن زندگی روزمره‌شان و همچنین نشانگری قوی برای خود ...