مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید

به گزارش جام جم سرا، متاسفانه بعضی مادران روی ناخن‌های کوچک و زیبای دختربچه‌های کم سن‌و سال خود لاک‌های رنگی مختلف می‌زنند، اما لاک‌های ناخن حاوی مقادیری مواد شیمیایی هستند که فقط بافت نسبتا محکم ناخن‌ها می‌توانند آنها را تحمل کنند.

متخصصان پوست معتقدند که ممکن است چشم و پوست کودکان در اثر تماس با این مواد لاک، دچار تحریک و حساسیت شود. این تحریک و حساسیت برای مخاط دهان به مراتب شدیدتر و بدتر اتفاق خواهد افتاد.

به گفته این متخصصان؛ ترکیب لاک ناخن سرطان‌زا شناخته شده است و باعث تغییراتی در هورمون‌ها، مشکلات تیروئیدی و بارداری بخصوص در پسرها می‌‌شود. فرمالدئید یک ماده شیمیایی است که برای نگهداری اجساد از آن استفاده می‌‌شود و به عنوان ماده نگهدارنده در ترکیب لاک ناخن به کار برده می‌‌شود.

‌‌این ماده نیز سرطان‌زا شناخته شده است و تماس پوست با‌‌ این ماده باعث واکنش‌‌های آلرژیک می‌‌شود. خشکی و آسیب به ناخن‌‌ها از عوارض استفاده از آن گزارش شده است.

از سوی دیگر، وجود ماده بسیار مضر سرب در لاک‌های رنگی دور از انتظار نیست. به همین دلیل والدین برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی‌های پوستی، چشمی، مخاطی یا عوارض گوارشی، بهتر است از خیر استفاده از لاک روی ناخن‌های فرزندشان بگذرند.

همچنین، از آنجا که برخی بچه‌های کوچک، عادت به جویدن ناخن‌های خود یا در دهان کردن انگشت و ناخن‌ها دارند، ممکن است در صورت آغشته بودن ناخن‌ها به لاک، مقداری از لاک ناخن را بجوند و با بلعیدن مواد شیمیایی موجود در آن، دچار واکنش‌های دهانی یا ناراحتی‌های گوارشی بشوند.

منبع : فارس



لینک منبع :برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید

Images for برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید برای دختران کوچک لاک نزنید - بیتوته www.beytoote.com/health/child-succulent/polish-little-girls.html‎Cached Similarجویدن ناخن‌ عوارض خوردن لاک بیماریهای پوستی,پوست کودکان,بیماریهای پوستی در کودکان,حساسیت به ... سلامت و بهداشتبهداشت کودکانبرای دختران کوچک لاک نزنید ... برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید | جمعیت بانوان فرهیخته farhikhtehsb.com/?p=9083 لاک‌های ناخن، حاوی مقادیری مواد شیمیایی iهستند که برای کودکان مضرند. ترکیب لاک ناخن سرطان‌زا شناخته شده و استفاده از آن برای کودکان مضر است و باعث تغییراتی ... برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/464206/برای-دختران-کوچک-لاک-ناخن-نزنید برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید. متخصصان پوست معتقدند که ممکن است چشم و پوست کودکان در اثر تماس با این مواد لاک، دچار تحریک و حساسیت شود. این تحریک و ... برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید - گل رامیان www.goleramian.ir/دانستنی-ها/14217-برای-دختران-کوچک-لاک-ناخن-نزنید 27 ژانویه 2016 ... ترکیب لاک ناخن سرطان‌زا شناخته شده و استفاده از آن برای کودکان مضر است ... از فارس، متاسفانه بعضی مادران روی ناخن‌های کوچک و زیبای دختربچه‌های ... /دانستنی‌های پزشکی/۱۹ برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید www.farsnews.com/13941102000593 27 ژانویه 2016 ... ترکیب لاک ناخن سرطان‌زا شناخته شده و استفاده از آن برای کودکان مضر است و باعث تغییراتی در هورمون‌ها، مشکلات تیروئیدی و بارداری در آنها خواهد شد ... برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید | - لاک های ناخن، حاوی مقادیری - قطره www.ghatreh.com/news/nn35831112/برای-دختران-کوچک-لاک-ناخن-نزنید 30 ژانویه 2017 ... لاک های ناخن، حاوی مقادیری مواد شیمیایی iهستند که برای کودکان مضرند ترکیب لاک ناخن سرطان زا شناخته شده و استفØ. برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید - پرشین وی persianv.com/nozad/برای-دختران-کوچک-لاک-ناخن-نزنید.html‎Cached24 آوریل 2016 ... برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید. لاک زدن برای کودک. متاسفانه بعضی مادران روی ناخن‌های کوچک و زیبای دختربچه‌های کم سن‌وسال خود لاک‌های رنگی ... برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=966545‎Cachedترکیب لاک ناخن سرطان ‌زا شناخته شده و استفاده از آن برای کودکان مضر است و باعث تغییراتی در هورمون ‌ها، مشکلات تیروئیدی و بارداری در آنها خواهد شد ! *متخصصان ... برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید - نیک صالحی پرتال سرگرمی ... www.niksalehi.com/hamechiz/archives/247923.php 3 مارس 2016 ... برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید متاسفانه بعضی مادران روی ناخن‌های کوچک و زیبای دختربچه‌های کم سن‌و سال خود لاک‌های رنگی مختلف می‌زنند، اما ...