مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک

به گزارش جام جم سرا ، علت های مختلفی برای ایجاد چین و چروک در پوست وجود دارد که اگر آنها را بدانید می توانید از به وجود آمدن این چروک های کذایی در پوست تان جلوگیری کنید.

۴ علت اصلی که باعث چروک شدن پوست تان می شود!!

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در آینه نگاهی بیندازید و از خود بپرسید چرا از دیروز پیرتر به نظر می‌رسم؟ ‏ممکن است مقصر اصلی جلوی چشمتان باشد! در واقع کلید داشتن یک پوست شاداب، تشخیص دادن عادت‌های خوب و بد و کنار گذاشتن عادت‌های اشتباه است. دانا جیمز، متخصص تغذیه به بررسی عوامل موثر در پیری پوست پرداخته است.

مصرف کم‌چربی و روغن باعث چروک شدن پوست تان می شود

به طور معمول ما به مصرف چربی زیاد در برنامه غذایی نیاز نداریم. اما اگر پوستتان خشک و پوسته پوسته است و از طرفی از مصرف چربی پرهیز می‌کنید، این دو می‌تواند با هم مرتبط باشد. غشای سلول از جمله سلول‌های پوست از چربی‌های اشباع شده ترکیب شده است و چربی‌هایی مانند امگا-۳ و امگا-۶ برای بدن ضروری است.

راه‌حل طبیعی

مصرف حداقل ۳ نوع چربی از جمله روغن نارگیل، روغن شاهدانه و چیا که گیاهی یک ساله و از جنس مریم گلی و خانواده نعناعیان است، توصیه شده است. دانه چیا و شاهدانه علاوه بر امگا۳ و ۶ مقداری فیبر و پروتئین نیز دارد. می‌توان هر دو را به غذا اضافه کرد.

نامتعادل شدن هورمون‌ها باعث چروک شدن پوست تان می شود

هنگام قاعدگی یا یائسگی اگر به طور منظم به خوردن کربوهیدرات‌های تصفیه شده و قند بپردازید، ترشح هورمون انسولین تحریک می‌شود و التهاب در بدن افزایش می‌یابد که این امر به ظهور خط‌های بیشتر روی پوست منجر می‌شود.

راه‌حل طبیعی

برای بازگرداندن تعادل هورمون‌ها، از مصرف زیاد قند و چربی بپرهیزید و به خوردن غذاهای تازه روبیاورید.

اختلال خواب یکی دیگر از علت های چروک شدن پوست تان است

روند جوان‌سازی سلولی در خواب طی می‌شود و با کم‌خوابی این روند مختل می‌شود. علاوه بر آن تولید هورمون گرسنگی (گرلین) نیز افزایش پیدا می‌کند. خواب کمتر از ۶ ساعت باعث افزایش گرلین می‌شود و فرد گرسنه‌تر از خواب بیدار می‌شود. گرلین میل فرد را برای مصرف کربوهیدرات افزایش می‌دهد.

راه‌حل طبیعی

قبل از خواب ۱۰ دقیقه مدیتیشن انجام دهید تا ذهن آرام شود و ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم مصرف کنید تا سریع‌تر و طولانی‌تر بخوابید.

استرس هم باعث ایجاد چین و چروک در پوست تان می شود

‏هنگامی که استرس داریم، بدن مواد مغذی مختلف از جمله منیزیم و ویتامین C را برای ایجاد هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین مصرف می‌کند تا بتوانیم استرس را تحمل کنیم ؛ منیزیم و ویتامین C برای سنتز کلاژن نیز لازم است.

‏راه‌حل طبیعی

اگر استرس دارید، روزانه بیشتر از هزار میلی‌گرم ویتامین C، ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم و ویتامین B کمپلکس مصرف کنید.

برنا



لینک منبع :کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک

Images for کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../کلید-داشتن-یک-پوست-شاداب-و-بدون-چروک‎Cached Similar26 ژانویه 2016 ... ایجاد چین و چروک در پوست یکی از مشکلاتی است که شاید باعث ناراحتی تان شود. تصویر کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک. به گزارش جام جم ... کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../کلید-داشتن-یک-پوست-شاداب-و-بدون-چروک‎Cachedایجاد چین و چروک در پوست یکی از مشکلاتی است که شاید باعث ناراحتی تان شود. کلیدهای طلایی موفقیت - راهکارهای طلایی برای داشتن پوستی سالم www.goldenkeys.blogfa.com/post-94.aspx‎Cached Similarکلید 85 : 12 نکته کلیدی برای داشتن پوستی جوان و شاداب ... طلایی موفقیت درخواهید یافت که چگونه پوستی سالم ، شفاف و بدون چروک داشته باشیم؟ ... و برنامه راهنمای روزانه غذا یک شیوه آسان و قابل درک برای اطمینان از داشتن یک رژیم متعادل است. ۱۸ راز زیبایی بدون نیاز به هزینه - مجله تناسب اندام fitnessmagazine.ir/beauty/fashion/18-beauty-tips/‎Cached Similar16 ژانویه 2017 ... اما همه ی آنچه که نیاز دارید این است که هنگام خواب یک بالش اضافه زیر ... از شستن سموم بدن و تمیز نگاه داشتن پوست شما گرفته تا پیشگیری از ... ۱۴- پوست و مویی شاداب کسب کنید ... اینکه فعالیتی داشته باشید، کلید داشتن پوستی سالم، انرژی و ... به رو خوابیدن می‌تواند چین و چروک های گونه و چانه تان را افزایش دهد، ... کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک کشف شد!! - اکاایران www.akairan.ir/کلید_داشتن_یک_پوست_شاداب_و_بدون_چروک_کشف_شد%21%21‎Cached17 ژوئن 2017 ... کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک کشف شد!! کلمه کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک کشف شد!! هنوز در آکا ویکی تعریف نشده است. کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک - اخبار فارسی chionline.ir/کلید-داشتن-یک-پوست-شاداب-و-بدون-چروک/‎Cached20 دسامبر 2016 ... کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک کلیدفارس تقدیم میکند؛ صوت:ویژه برنامه روز دانشجو رادیو کلید منتشر شد. ویژه برنامه اربعین حسینی ... دوران پیری و چروک پوست به پایان می‌رسد؟/تحقیقات روی یک آنزیم ... rasanetv.com/page-812467.html‎Cached24 مه 2017 ... تحقیقات روی یک آنزیم متابولیستی در سلول‌های دوران پیری و چروک ... کلید جلوگیری از پیری پوست . ... کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون جوانی با پوستی بدون چروک - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/skin-shrinkage.html‎Cached Similarفرآیند پیری پوستپوست سالمْ لطیف، شاداب و بدون لک است، رنگی یکنواخت و روشن ... در پوست یک فرد جوان، رشته‌های کلاژن متعدد است، به‌طور منظم قرار گرفته و شبکة ... مد و زیبایی - Download | Install Android Apps | Cafe Bazaar https://shetab.cafebazaar.ir/app/khone.modvazibayee/?l=en‎Cachedکلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک این کارها شما را جوان‌تر نشان می‌دهد راهکارهای زیبایی برای کاهش غبغب جلوگیری از افتادگی پوست بدون مراجعه به پزشک