مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بیماری کشنده گربه‌ای

به گزارش جام جم سرا ، امیر حاجی مختاری درباره نگهداری حیوانات خانگی اظهار داشت: در سال‌های اخیر نگهداری حیوانات خانگی به خصوص سگ و گربه در منازل افراد زیاد شده و برخی خانواده‌ها علاقه زیادی به نگهداری این حیوانات در خانه دارند.

عضو سازمان نظام دامپزشکی، چکاپ سگ و گربه را برای مراجعه به دامپزشک هر دو الی سه ماه یکبار مهم برشمرد و گفت: آوردن حیوانات خانگی به دامپزشک بسیار مهم و امری ضروری است، بنابراین توصیه ما این است که هر دو ماه یا سه ماه یک بار، حیوان خود را برای چکاپ به نزد دامپزشک بیاورند.

این دامپزشک، به بیماری‌های این دو حیوان و انتقال آن به افراد خانواده اشاره کرد و به بسیج پزشکی گفت: بیماری‌های انگلی و هاری در سگ و گربه ممکن است باعث ناقل بیماری به افراد شود و از این حیث بسیار خطرناک است، همچنین بیماری «توکسو پلاسموز» در گربه بیماری بسیار کشنده برای انسان است که جزو بیماری‌های خطرناک به شمار می‌رود و همچنین بیماری «سالمونلا» که یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و در برخی مواقع مشکلات گوارشی با علائم اسهال و تب که برای ما انسان‌ها پیش می‌آید ناشی از وجود همین باکتری است.

وی به الزام رعایت بهداشت توسط افراد خانواده اشاره کرد و گفت: اگر در خانه سگ یا گربه دارید آن را به محیط زندگی خود نیاورید، به خصوص این حیوانات را نباید به آشپزخانه و اتاق خواب بیاورید زیرا باعث سرایت بیماری‌های مختلف به خصوص به بچه‌ها می‌شود چون ریسک انتقال بیماری‌های تنفسی به کودکان به واسطه سگ و گربه زیاد است و موی این حیوانات می‌تواند ایجاد آلرژی کند؛ همچنین باید بهداشت را بیشتر از افراد عموم جامعه رعایت کنید و در صورت امکان توصیه ما این است که با دستکش به حیوان خود غذا بدهید و یا اینکه اگر دستکش به دست نمی‌کنید بعد از هر بار که به حیوان خود غذا دادید یا تماس دیگر داشتند آن را با مایع بهداشتی به خوبی شست و‌ شو دهید.



لینک منبع :بیماری کشنده گربه‌ای

Images for بیماری کشنده گربه‌ای بیماری کشنده گربه‌ای - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../بیماری-کشنده-گربه‌ای‎Cached Similar13 ژانویه 2016 ... عضو سازمان نظام دامپزشکی گفت: بیماری «توکسو پلاسموز» در گربه بیماری بسیار خطرناکی است که به انسان منتقل می‌شود، همچنین بیماری ... بیماری کشنده گربه‌ای - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/444191/بیماری-کشنده-گربه‌ای‎Cached Similarبیماری کشنده گربه‌ای عضو سازمان نظام دامپزشکی گفت: بیماری «توکسو پلاسموز» در گربه بیماری بسیار خطرناکی است که به انسان منتقل می‌شود، همچنین بیماری ... پنلوکوپنی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پنلوکوپنی‎Cached Similarپن لوکوپنی یا پن لکوپنی یک بیماری ویروسی خطرناک در گربه ها است که اگر ... در تمام دنیا شیوع دارد و می‌تواند روند کشنده و یا اشکال تحت کلینیکی داشته باشد. از بیماری کشنده گربه ای چه می دانید؟ - شهدای ایران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/12160927 12 ژانویه 2016 ... از بیماری کشنده گربه ای چه می دانید؟ عضو سازمان نظام دامپزشکی گفت: بیماری توکسو پلاسموز در گربه بیماری بسیار خطرناکی است که به انسان ... بیماری کشنده گربه ای | بیماری «توکسو پلاسموز» در گربه بیماری www.ghatreh.com/news/nn32863623/بیماری-کشنده-گربه 25 جولای 2016 ... بیماری «توکسو پلاسموز» در گربه بیماری بسیار خطرناکی است که به انسان منتقل می شود، همچنین بیماری «سالمونلا» با. از بیماری کشنده گربه ای چه می دانید؟ - دولت بهار :: هواداران دکتر محمود ... www.dolatebahar.com/view-206944.html 12 ژانویه 2016 ... از بیماری کشنده گربه ای چه می دانید؟ دولت بهار: عضو سازمان نظام دامپزشکی گفت: بیماری «توکسو پلاسموز» در گربه بیماری بسیار خطرناکی است ... بیماری کشنده پن لوکوپنی در گربه ها - پرشین پت persianpet.org/forum/thread115393.html‎Cached Similarپن لوکوپنی در گربه ها (FPV): عامل این بیماری کشنده یک ویروس DNA تک رشته ای از خانواده پاروو ویریده (Parvoviridae) می باشد .واکسیناسیون در ... علائم بیماری دیستمپر در گربه ها(ترجمه)6 postsJan 13, 2012 10 بیماری شایع در گربه ها (ترجمه)6 postsJun 2, 2010 More results from persianpet.org 10 بیماری شایع در گربه ها - پت خرید petkharid.com/article/10-بیماری-شایع-در-گربه%20ها‎Cached Similar17 آگوست 2015 ... در این مقاله به مهمترین بیماری های گربه های خانگی میپردازیم. ... این علایم نشان دهنده مسدودیت مجاری ادراری نیز میباشد که ممکن است کشنده باشد. بیماری های روده ای کشنده گربه | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/بیماری-های-روده-ای-کشنده-گربه/‎Cachedگربه ها حیوانات مورد علاقه سالمندان هستند می توانند آنها را از تنهایی بیرون بیاورند اما در این سنین افراد سالمند باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند به همین دلیل باید ...