مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چند توصیه برای متوقف کردن خون ‌دماغ

به گزارش جام جم سرا ، همچنین به ندرت نیز پیش می‌آید که خون دماغ به‌ویژه در افراد مسن کشنده باشد. درمان نامناسب نیز می‌تواند منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع خون‌دماغ شود.

اما هنگام خون دماغ چه باید کرد؟ برای حل این مشکل کافی است پنج مرحله زیر را دنبال کنید:

1. بیمار را بر روی زمین بنشانید

از او بخواهید تا کمی به سمت جلو (و نه عقب) متمایل شوند تا خون از دماغ به سمت بیرون جریان داشته باشد و به داخل گلو نرود. اگر دستکش یکبار مصرف در اختیارتان است، از آن استفاده کنید.

2. دو طرف بینی را فشار دهید

به بیمار بگویید که از طریق دهان نفس بکشد. سپس خودتان قسمت نرم بینی را گرفته و فشار دهید تا از شدت جریان خون کاسته شود. در صورت امکان بیمار را روی سینک دستشویی خم کنید تا خون وارد شده به دهان به بیرون بریزد. زیرا ورود خون به داخل گلو می‌تواند منجر به بیماری او شود. از او بخواهید تا از سرفه کردن، بالا کشیدن آب بینی و بلعیدن خون خودداری کند.

3. بینی او را نگاه کنید

پس از گذشت 10 دقیقه، بینی شخص را رها کرده و بررسی کنید که خون بند آمده یا خیر. اگر هنوز خون جریان داشت، 10 دقیقه دیگر نیز بینی بیمار را مانند قبل به آرامی فشار دهید.

4. از کمپرس سرد استفاده کنید

کیسه حاوی یخ به بیمار دهید تا با اعمال آن بر روی پل بینی از شدت خونریزی بکاهند.

5. دوباره بینی بیمار را چک کنید

زمانی که خونریزی بینی متوقف شد، اجازه دهید تا بیمار با کمک یک دستمال مرطوب اطراف بینی‌اش را تمیز کنید. به آن‌ها بگویید که تخت هیچ شرایطی فین نکنند و تا چند ساعت (ترجیحا 12 ساعت) فعالیت جدی انجام ندهند.

همچنین به توصیه‌های پزشکی زیر پیرامون خون دماغ توجه کنید:

خون دماغ مکرر (بیش از یک بار در هفته): این اتفاق می‌تواند نشان دهنده فشار خون بالا باشد.

افرادی که از داروهایی نظیر وارفارین (برای ضد انعقاد خون) مصرف می‌کنند، احتمالا به صورت پیوسته خون دماغ خواهند شد.

خوناب جاری شده از بینی پس از برخورد محکم سر می‌تواند حاکی از بروز مو برداشتن کوچک جمجمه باشد.



لینک منبع :چند توصیه برای متوقف کردن خون ‌دماغ

چند توصیه برای متوقف کردن خون‌دماغ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../چند-توصیه-برای-متوقف-کردن-خون‌دماغ‎Cached11 ژانویه 2016 ... دلایل خونریزی بینی یا همان خون دماغ متفاوت بوده، اما علل رایج آن شامل دست کردن در بینی، جراحت کوچک و فین کردن است. در گاهی موارد اما خون دماغ ... چند توصیه برای متوقف کردن خون ‌دماغ - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../چند-توصیه-برای-متوقف-کردن-خون-‌دماغ‎Cached11 ژانویه 2016 ... دلایل خونریزی بینی یا همان خون دماغ متفاوت بوده، اما علل رایج آن شامل دست کردن در بینی، جراحت کوچک و فین کردن است. در گاهی موارد اما خون دماغ ... چند توصیه برای متوقف کردن خون‌دماغ - دولت بهار :: هواداران دکتر محمود ... www.dolatebahar.com/view-206453.html 11 ژانویه 2016 ... چند توصیه برای متوقف کردن خون‌دماغ. دولت بهار: دلایل خونریزی بینی یا همان خون دماغ متفاوت بوده، اما علل رایج آن شامل دست کردن در بینی، جراحت ... چند توصیه برای متوقف کردن خون دماغ - داغ نیوز - تی نیوز tnews.ir/news/43C755614472.html دلایل خونریزی بینی یا همان خون دماغ متفاوت بوده، اما علل رایج آن شامل دست کردن در بینی، جراحت کوچک و فین کردن است. در گاهی موارد اما خون دماغ می تواند نشان از بیماری ... چند توصیه برای متوقف کردن خون دماغ - دولت بهار | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/12119441 11 ژانویه 2016 ... چند توصیه برای متوقف کردن خون دماغ. دولت بهار: دلایل خونریزی بینی یا همان خون دماغ متفاوت بوده، اما علل رایج آن شامل دست کردن در بینی، جراحت ... چند توصیه برای متوقف کردن خون دماغ - شفا آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/12144211 12 ژانویه 2016 ... چند توصیه برای متوقف کردن خون دماغ. شفا آنلاین سلامت دلایل خونریزی بینی یا همان خون دماغ متفاوت بوده، اما علل رایج آن شامل دست کردن در بینی، ... علل و راههای درمان خون دماغ - نمناک namnak.com/درمان-خون-دماغ.p14630‎Cachedخون دماغ در کودکان بیشتر به علت خشکی بینی، دستکاری و فین کردن های مکرر بر اثر سرماخوردگی اتفاق می افتد اما در ... توصیه های طب اسلامی برای درمان خون دماغ ... 5- برای بند آمدن خونریزی بینی، چند قطره از مخلوط آب تره با سرکه را در بینی بچکانید. ... 13- خون ریزی های شدید بینی و همچنین دوران قاعدگی و زخم را متوقف می کند. علل خون‌ دماغ شدن و درمان آن - تبیان article.tebyan.net/41781/علل-خون-دماغ-شدن-و-درمان-آن‎Cached... آمدن خون ریزی بینی اثرات مثبتی را به همراه داشته است و آن عبارت است از چکاندن چند قطره آب لیموی تازه در مجرای بینی. توصیه می‌شود که برای متوقف کردن خون‌ریزی ... خون‌ریزی از بینی – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=29443‎Cached Similarبا ملایمت هر نوع لخته خون را که قادر است از بسته شدن رگها جلوگیری کند، از دماغ خارج ... همراه داشته است و آن عبارت است از چکاندن چند قطره آب لیموی تازه در مجرای بینی! – توصیه می‌شود که برای متوقف کردن خون‌ریزی بینی، از فرو کردن پنبه یا دستمال در ... علل خون‌ دماغ شدن و درمان آن | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/fa/news-details/15217/علل-خون‌-دماغ-شدن-و-درمان-آن/‎Cachedتوصیه می‌شود که برای متوقف کردن خون‌ریزی بینی، از فرو کردن پنبه یا دستمال در بینی ... اگر شما از آن دسته افرادی هستید که استعداد خون دماغ شدن دارید، به قدر کافی ...