مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

توصیه‌هایی برای التیام گلودرد

در گلودرد ویروسی روی سطح لوزه‌ها غشای سفید رنگ یا چرکی کمرنگی وجود دارد در حالی که در گلودرد باکتریایی روی لوزه‌ها غشای قرمز رنگ متورم چرکی مشاهده می‌شود. این اختلاف می‌تواند راهنمایی کند که گلو‌درد ویروسی است یا باکتریایی و این که بدانیم بیمار باید آنتی‌بیوتیک مصرف کند یا خیر؟

برای تسکین و کمک به التیام گلو‌دردهای ویروسی مصرف مایعات گرم و غرغره مرتب سرم شست‌وشو توصیه می‌شود. لازم است بدانید غلظت نمک در آب نمکی که به صورت خانگی تهیه می‌شود بالا بوده و خود موجب آسیب به بافت حلق و تشدید سوزش گلو و وخامت حال بیمار می‌شود در نتیجه فقط از سرم‌های نمکی شست‌وشو استفاده کنید. این را هم بدانید مصرف آنتی‌بیوتیک در گلودردهای ویروسی هیچ اثر درمانی ندارد. اما برای درمان گلو‌درد باکتریایی باید طبق نظر پزشک از پنی‌سیلین تزریقی یا آنتی‌بیوتیک خوراکی در مدت زمان تعیین شده استفاده کنید.

در زمان بروز هر دو نوع گلودرد ویروسی و باکتریایی، به‌خصوص کودکان نیاز به استراحت در منزل دارند و نباید به مدرسه و مهد‌کودک فرستاده شوند. لازم نیست کودک در تخت استراحت کند بهتر است اجازه داده شود تا به اندازه توانایی خود سر پا باشد و بازی کند.

محسن ریاحی‌پور

جام‌جم



لینک منبع :توصیه‌هایی برای التیام گلودرد

توصیه‌هایی برای التیام گلودرد - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../توصیه‌هایی-برای-التیام-گلودرد‎Cached Similar3 ژانویه 2016 ... اما در گلو‌درد باکتریایی تب شدید است و درد گلو هنگام بلعیدن و قورت دادن آب دهان به وضوح احساس می‌شود. تصویر توصیه‌هایی برای التیام گلودرد. توصیه‌هایی برای التیام گلودرد | مجله نی نی سایت www.ninisite.com/article/4418/توصیههایی-برای-التیام-گلودرد‎Cached3 ژانویه 2016 ... نی نی سایت:گلو‌درد هم می‌تواند علت ویروسی داشته باشد و هم باکتریایی. در گلو‌درد ویروسی فرد بیشتر احساس سوزش و خارش در گلو می‌کند و اغلب ... 8 روش طبیعی برای درمان گلودرد - بیتوته www.beytoote.com/health/cure-herbaceous/sore-treatment.html‎Cached Similarدرمان سریع سرماخوردگی,بیماری سرماخوردگی,گلودرد چرکی,داروی گیاهی سرماخوردگی, بهترین داروی سرماخوردگی,داروهای سرماخوردگی,گلودرد,درمان گلودرد,سرماخوردگی,درمان سرماخوردگی,داروی گلودرد,داروی کیاهی گلو درد,سرماخوردگی ... چند توصیه‌ی کلی. توصیه‌هایی برای التیام گلودرد - تا سلامتی tasalamati.com/e/lLP1B/ توصیه‌هایی برای التیام گلودرد. تاسلامتی:گلو‌درد هم می‌تواند علت ویروسی داشته باشد و هم باکتریایی. در گلو‌درد ویروسی فرد بیشتر احساس سوزش و خارش در گلو ... درمان سریع سرفه و گلودرد - نمناک namnak.com/درمان-سریع-سرفه.p8690‎Cachedسرفه و گلودرد گاهی با تغییر فصل و گاهی با مصرف یک سری مواد غذایی خاص به سراغتان می آیند که بسیار آزاد دهنده هستند. مجله سلامت نمناک توصیه هایی برای درمان ... گلودرد - جام جم آنلاین 77.104.65.15/Sara/Search/keyword/1?q=گلودرد‎Cachedرییس انجمن عفونی اطفال ایران ضمن اشاره به انواع گلودرد در کودکان، گفت: خانواده‌ها باد بدانند گلودردی که علائم سرماخوردگی ... تصویر توصیه‌هایی برای التیام گلودرد ... گلو درد خود را طبیعی درمان کنید - آفتاب aftabnews.ir/fa/news/223165/گلو-درد-خود-را-طبیعی-درمان-کنید‎Cached Similar15 دسامبر 2013 ... در این مطلب به چند نوشیدنی مفید برای رفع گلودرد اشاره شده است. این نوشیدنی های طبیعی در عرض ۳ روز گلودرد را درمان می کند به شرطی که آب، شیر ... با گلو درد چه کنیم و درمان گلو درد، گلو، بیماری گلو، گلو درد ... - آکاایران www.akairan.com/health/bimari-behdasht/6428.html‎Cached Similarگلو درد در بارداری,گلودرد به انگلیسی,گلودرد شدید,گلو درد کودکان,گلو درد بدون علائم سرماخوردگی,گلو درد یک طرفه,گلو درد,گلو درد طولانی,گلو درد عصبی,گلودرد ... انواع نوش دارو برای گلو درد با طب سنتی - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/49609_انواع-نوش-دارو-برای-گلو-درد-با-طب-سنتی.html/‎Cached Similar16 نوامبر 2014 ... در نتیجه برای درمان سرماخوردگی و برطرف کردن گلودرد نیز کارایی بالایی دارد. ... توصیه‌ی اکید داریم از سیگار کشیدن و یا قرار گرفتن در معرض دود ... درمان سریع سرفه و گلودرد - مردم سالاری mardomsalari.net/4299/page/8/11751/درمان-سریع-سرفه-و-گلودرد‎Cachedسرفه و گلودرد گاهی با تغییر فصل و گاهی با مصرف یکسری مواد غذایی خاص به سراغتان می‌آیند که بسیار آزاد دهنده هستند. مجله سلامت نمناک توصیه‌هایی برای درمان ...