مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سردردهای خطرناک را بشناسید

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر احمد نگهی، بیشترین دلیل مراجعه بیماران به متخصصین مغز و اعصاب را انواع سردردها، حملات تشنجی و سکته‌های مغزی عنوان داشت و گفت: اولین علامت تومورهای مغزی می‌تواند تشنج یا سردرد باشد که بسیاری از افراد به همین علت نزد متخصصین مغز و اعصاب مراجعه کرده که این پزشکان به محض اطلاع از این مسئله بیماران را به جراحان متخصص مغز و اعصاب معرفی می‌کنند.

وی در مورد نخستین علائم تومور مغزی اظهار داشت: سردردهای مزمن یا سردردهایی که ناگهانی آغاز شده و به داروهای معمول جواب ندهد می‌تواند از نشانه‌های نخستین تومور مغزی باشد. این مسئله در افرادی که سابقه سردرد ندارند بیشتر است البته سردرد به سرعت رشد تومور و محل آن بستگی دارد.

متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: سردرد همراه با استفراغ، دوبینی و یا تاری دید نیز از نشانه‌های احتمال تومور مغزی است که اگر بتوانیم سریع این بیماری را تشخیص دهیم شانس امید به زندگی افزایش می‌یابد.

نگهی در رابطه با درمان تومورهای مغزی گفت: اکثر مواقع این درمان‌ها توسط جراحی یا گامانایف انجام می‌گیرد که گامانایف یک تکنولوژی جدید بوده و به جای اینکه تومور را از بیرون رادیوگرافی کنند به داخل آن اشعه وارد کرده و از طریق سوزاندنش، آن را کوچک می‌کنند. همچنین برای برداشتن تومور بهتر است ابتدا آن را با گامانایف کوچک و از سایر اجزا جدا کرد.

وی در مورد اینکه آیا تومورهای مغزی در کشور افزایش یافته یا خیر، گفت: آمار علمی دقیقی در این رابطه گزارش نشده است.



لینک منبع :سردردهای خطرناک را بشناسید

سردردهای خطرناک را بشناسید/نشانه های تومورهای مغزی - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../سردردهای-خطرناک-را-بشناسید-نشانه-های-تومورهای-مغزی‎Cached8 آوریل 2017 ... دبیر علمی بیست وچهارمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی با اشاره به علائم سردردهای خطرناک، گفت: سردرد همراه با کاهش ... سردردهای خطرناک را بشناسید - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش...5/605687-سردردهای-خطرناک-را-بشناسید‎Cached19 مارس 2017 ... سردرد یکی از نشانه های شایع انواع بیماری ها به حساب می آید ؛ از یک سرما خوردگی ساده گرفته تا تومورها و خونریزی های مغزی همگی می توانند سر درد ... کدام سردردها خطرناک اند ؟ - شفا نیوز www.shefanews.com/fa/news/33075/کدام-سردردها-خطرناک-اند-‎Cached Similar11 ژانویه 2015 ... اگر کنجکاو شده اید که بدانید سردردهای خطرناک و بی خطر چه علائمی دارند و چگونه برطرف می شوند ، حتما این مقاله را .... سردردهای ثانویه را بشناسید. سردردهای خطرناک را بشناسید - فردا www.fardanews.com/fa/news/.../سردردهای-خطرناک-را-بشناسید‎Cachedسردردهای خطرناک را بشناسید. سردردهای صبحگاهی یا سردردهای که علامت پرچم قرمز را دارند یعنی فرد اول استفراغ کند و بعد سردردش شروع و یک طرف بدن ضعیف شود یا ... یک متخصص مغز و اعصاب در گفت‌وگو با فارس: 8 سردرد خطرناک کدامند www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921013000119‎Cached Similar3 ژانویه 2014 ... متخصص مغز و اعصاب در مورد سردرد گفت:بخش عظیمی از سردردها عصبی هستند و فقط یک تا دو درصد از سردردها به دلیل تومور مغزی یا ضایعه مغزی است ... ۵ نشانه سردردهای خطرناک را بشناسید - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/۵-نشانه-سردردهای-خطرناک-را-بشناسید/‎Cachedبا نشانه های سردردهای خطرناک آشنا هستید؟ برای هر آدمی پیش آمده‌است روزی را به دلیل سردرد در رخت‌خواب گذرانده‌باشد. راستش را بخواهید گاهی اوقات. سردردهای خطرناک را بشناسید | کُردتودی kurdtoday.ir/news/24296/‎Cached8 آوریل 2017 ... دبیر علمی بیست وچهارمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی با اشاره به علائم سردردهای خطرناک، گفت: سردرد همراه با کاهش ... سردردهای خطرناک را بشناسید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/441720/سردردهای-خطرناک-را-بشناسید‎Similarسردردهای خطرناک را بشناسید متخصص مغز و اعصاب، نخستین علائم و نشانه‌های تومورهای مغزی را تشریح کرد. دکتر احمد نگهی، بیشترین دلیل مراجعه بیماران به ... نشانه های تومورهای مغزی/ سردردهای خطرناک را بشناسید - خبرگزاری دانشجو snn.ir/detail/News/595937/9009‎Cachedدبیر علمی بیست وچهارمین کنگره بین الملی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی با اشاره به علائم سردردهای خطرناک گفت: سردردهای همراه با علائمی همچون کاهش ... سردردهای خطرناک را بشناسید - خرداد نیوز khordadnews.ir/fa/news/212913/سردردهای-خطرناک-را-بشناسید دبیرعلمی بیست وچهارمین کنگره بین الملی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی با اشاره به علائم سردردهای خطرناک گفت: سردردهای همراه با علائمی همچون کاهش ...