مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوراکی هایی برای داشتن پوست سالم در زمستان

هوای زمستان بواسطه خشک و سرد بودن بر پوست ما اثر گذاشته و موجب خشکی و خارش پوست می شود. کارشناسان توصیه می کنند مصرف کاکائو، موز و توت به بهترین شکل رطوبت پوست را تامین می کند.

کاکائو استخراج شده از دانه های کاکائو، ماده ایی مرطوب کننده، نگه دارنده رطوبت، ترمیم کننده پوست و آنتی اکسیدانی عالی است.

به گفته کارشناسان بهداشت پوست، «کره کاکائو حاوی اسیدهای چربی است که موجب بهبود حفظ رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست می شود. مصرف موضعی کره کاکائو موجب تسکین مشکلات پوستی نظیر اگزما نیز می شود.»

به گفته کارشناسان، مصرف موضعی کره کاکائو بر روی نواحی خشک پوست نظیر آرنج، قوزک پا و زانو موجب کاهش خشکی این نواحی از بدن می شود.

به گزارش مهر، از آنجایی که کره کاکائو غنی از آنتی اکسیدان ها، اُمگا۳ و اُمگا۶ است، ماده ای ضدپیری به شمار می آید.

موز هم یکی از بهترین میوه های حاوی خاصیت مرطوب کنندگی است و به تغذیه و جوانسازی پوست کمک می کند.

عصاره توت هم غنی از مواد مغذی بوده و منبع عالی پروتئین است. توت حاوی منبع عظیم آهن، کلسیم، ویتامین های A، C، E، و K، فولات، تیامین، نیاسین و فیبر است. آنتی اکسیدان های یافت شده در توت به ترمیم رادیکال های آزاد کمک می کند. عصاره توت برای زمستان ترکیب بسیار ایده آلی است و تاثیر خوبی بر روی پوست های خشک دارد و مانع از آب زدایی پوست با حفظ توازن رطوبتی آن می شود.



لینک منبع :خوراکی هایی برای داشتن پوست سالم در زمستان

خوراکی هایی برای داشتن پوست سالم در زمستان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../خوراکی-هایی-برای-داشتن-پوست-سالم-در-زمستان‎Cached Similar15 دسامبر 2015 ... کارشناسان می گویند خواص جادویی کاکائو، موز و توت برای پوست در هوای خشک و سرد زمستان بهترین است. پوستی لطیف در فصل سرد با این خوراکی ها - پوست - زیبایی - سلامت ... www.salamatnews.com/.../پوستی-لطیف-در-فصل-سرد-با-این-خوراکی-ها 14 نوامبر 2016 ... حتماً شما هم تجربه خوبی از خشکی و چین و چروک هایی که به دلیل سرمای هوا روی پوستتان ظاهر می ... برای داشتن پوست سالم در فصل زمستان چه بخوریم؟ خوراکی هایی برای زیبایی پوست در زمستان - پرشین وی persianv.com/.../خوراکی-هایی-برای-زیبایی-پوست-در-زمستان.html‎Cached10 دسامبر 2014 ... همچنین دارای لیکوپن است که به صاف نگه داشتن پوست کمک میکند. ... اکسیدان های دیگر است که پوست را حتی در طول روز سخت زمستان سالم، و درخشان ... میوه هایی برای داشتن پوست سالم در زمستان | کارشناسان می گویند - قطره www.ghatreh.com/news/.../میوه-هایی-برای-داشتن-پوست-سالم-زمستان‎Cached15 دسامبر 2015 ... کارشناسان می گویند خواص جادویی کاکائو، موز و توت برای پوست در هوای خشک و سرد زمستان بهترین است. - مهر: هوای زمستØ. خوراکی های مفید در زمستان - نمناک namnak.com/خوراکی-های-مفید.p41396‎Cachedدر آب و هوای سرد، سالم و قوی نگه داشتن بدن خودتان می تواند دشوار باشد. علاوه بر این، زمستان به خصوص می تواند پوست را خشک کند، و ممکن است در نهایت مجبور شوید ... 10توصیه برای داشتن پوستی زیبا در زمستان - بیتوته www.beytoote.com/.../recommendation-skin-beautiful-winter.html‎Cached Similarبرای داشتن پوست سالم و شاداب حتما آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید برای داشتن ... در اینجا ما 10 توصیه برای داشتن پوستی زیبا در فصل زمستان ارائه می کنیم. ... میوه و سبزی جات به مقدار فراوان بخورید، از ویتامین های آنتی اکسیدان میوه و سبزی ... میوه‌هایی برای داشتن پوست سالم در زمستان - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../میوه-هایی-برای-داشتن-پوست-سالم-در-زمستان 15 دسامبر 2015 ... میوه‌هایی برای داشتن پوست سالم در زمستان ... موز هم یکی از بهترین میوه های حاوی خاصیت مرطوب کنندگی است و به تغذیه و جوانسازی پوست کمک می ... مدلایف | سرما پوست را مثل چوب می کند‎ www.medlife.ir/2017/01/19/protecting-dry-skin-in-cold-weather‎Cached19 ژانویه 2017 ... در موارد شدید نیز می تواند باعث بروز عارضه ای موسوم به خارش زمستانی شود. ... توصیه های زیر را برای داشتن ئوستی سالم به کار ببندید: ... تقریبا همه ما تمایل به داشتن پوستی روشن و شفاف داریم و مصرف برخی مواد خوراکی می تواند ... 10 روش برای رفع خشکی پوست و مراقبت های پوستی در زمستان - آسمونی www.asemooni.com/.../10-ways-to-eliminate-dry-skin-and-skin-care-in-winter‎Cachedآشنایی با روش های از بین بردن خشکی پوست و مراقبت های پوستی در زمستان کمک ... پس برای مراقبت از پوست خود و مرطوب و سالم ماندن آن در روزهای سرد زمستان این نکات ... این بدان معناست که مرطوب نگاه داشتن دستها، به خصوص در سرما و آب و هوای خشک ... ۱۲ خوراکی برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب در زمستان - بیمارستان ... erfanhospital.ir/winter-diet-2/‎Cachedویتامین A برای داشتن سیستم دفاعی قوی، چشم قوی، پوست و غشاهای مخاطی سالم ... خوراکی‌هایی خوشمزه و با ارزش غذایی بالا بوده که در ایام نوروز بسیار زیاد مصرف ...