مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سوزش‌های سر معده را جدی بگیرید

سیده طوبی کاظمی گفت: دردهای سکته قلبی اغلب خیلی شدید و طاقت فرسا بوده و فرد احساس می‌کند که نفسش در حال قطع شدن است و اغلب بدترین دردی است که تاکنون تجربه کرده‌اند.

وی افزود: از آنجایی که منشأ قلب و بسیاری از احشاء شکمی یکسان است، ممکن بوده یک حمله قلبی با علایم گمراه کننده دیگری همراه باشد مثل درد، سوزش یا سنگینی سر معده، درد دست چپ یا دست راست، درد پشت بین دو کتف، حتی درد فک تحتانی همراه باشد.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه در بعضی افراد ممکن است حمله قلبی با درد همراه نباشد و به جای آن علامت دیگری داشته باشد مثل تنگی‌نفس، ضعف خیلی شدید و نفخ شکم، افزود: بیماران دیابتی، افراد مسن و معتادین مواد مخدر بیشتر اوقات درد ندارند یا درد بسیار کمی داشته که این نکته نیز قابل تأمل است.

کاظمی با اشاره به اینکه چگونه بفهمیم که درد سر معده منشأ قلبی دارد یا خیر؟ گفت: احساس درد، سوزش یا سنگینی سر معده که در حین فعالیت، سربالایی یا تند رفتن ایجاد شود، احتمال قلبی بودن آن بیشتر است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دردی با منشأ گوارشی ارتباط با غذا خوردن یا گرسنگی دارد، افزود: اگر فردی موقع راه رفتن دچار نفخ یا آروغ زدن شد، احتمال قلبی بودن آن بیشتر است.

کاظمی خاطر نشان کرد: اگر فردی همزمان با درد قفسه صدری، دچار تعریق سرد یا عرق سرد بر پیشانی‌اش بنشیند بسیار مهم و احتمال درد قلبی است.



لینک منبع :سوزش‌های سر معده را جدی بگیرید

سوزش‌های سر معده را جدی بگیرید - ایسنا www.isna.ir/news/94090804739/سوزش-های-سر-معده-را-جدی-بگیرید‎Cached29 نوامبر 2015 ... یک متخصص قلب و عروق گفت: دردهای شدید و طولانی سر معده نشانه مشکل مهم قلبی یا گوارشی هستند، باید آنها را جدی گرفت و با مراجعه سریع به ... سوزش‌های سر معده را جدی بگیرید - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=954901 یک متخصص قلب و عروق گفت: دردهای شدید و طولانی سر معده نشانه مشکل مهم قلبی یا گوارشی هستند، باید آنها را جدی گرفت و با مراجعه سریع به اورژانس در صدد تشخیص ... تفاوت سوزش سر دل با حملات قلبی را جدی بگیرید - پرشین استار www.persian-star.org/heartburn/‎Cached Similarسوزش سر دل ناشی از ریفلاکس اسید معده به مری و درد قفسه سینه ناشی از حمله قلبی، دو بیماری کاملا متفاوت با هم هستند، اما علائم و نشانه های شبیه به هم دارند، طوری که ... خطرات سوزش معده را جدی بگیرید - نبض ما nabzema.ir/8947/خطرات-سوزش-معده-را-جدی-بگیرید.html‎Cached20 ژوئن 2017 ... به ندرت احساس سوزش سر دل می تواند علامتی از سرطان معده و یا مری باشد. چنانچه بیش از سه هفته است که این حالت را همراه با دشواری در بلع تجربه می ... سوزش‌های سر معده را جدی بگیرید - قدس آنلاین | پایگاه خبری - تحلیلی qudsonline.ir/news/325459/سوزش-های-سر-معده-را-جدی-بگیرید 29 نوامبر 2015 ... یک متخصص قلب و عروق گفت: دردهای شدید و طولانی سر معده نشانه مشکل مهم قلبی یا گوارشی هستند، باید آنها را جدی گرفت و با مراجعه سریع به ... سوزش معده را جدی بگیرید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/421699/سوزش-معده-را-جدی-بگیرید 11 نوامبر 2016 ... خبرگزاری فارس: پیمان ادیبی فوق تخصص گوارش و کبد در شانزدهمین کنگره گوارش و کبد ایران درباره علل سوزش سرمعده اظهار داشت: سوزش معده، ... سوزش‌های سر معده را جدی بگیرید - نت شهر www.netshahr.com/دانستنیها/.../42955-سوزش‌های-سر-معده-را-جدی-بگیرید?... 29 نوامبر 2015 ... یک متخصص قلب و عروق گفت: دردهای شدید و طولانی سر معده نشانه مشکل مهم قلبی یا گوارشی هستند، باید آنها را جدی گرفت و با مراجعه سریع به ... سوزش‌های سر معده را جدی بگیرید - بازرگانی کوثر kosar.co/fa/feed/42714/سوزش-های-سر-معده-را-جدی-بگیرید‎Cachedیک متخصص قلب و عروق گفت: دردهای شدید و طولانی سر معده نشانه مشکل مهم قلبی یا گوارشی هستند، باید آنها را جدی گرفت و با مراجعه سریع به اورژانس در صدد تشخ. هشدار؛ سوزش سر دل را جدی بگیرید salamati.ir/2017/02/18/هشدار؛-سوزش-سر-دل-را-جدی-بگیرید/‎Cached18 فوریه 2017 ... کارشناسان سلامت به افراد توصیه می‌کنند سوزش سر دل را جدی بگیرند چرا که می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به سرطان معده یا مری باشد. سوزش های سر معده را جدی بگیرید - ایسنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/10169757 29 نوامبر 2015 ... سوزش های سر معده را جدی بگیرید. یک متخصص قلب و عروق گفت: دردهای شدید و طولانی سر معده نشانه مشکل مهم قلبی یا گوارشی هستند، باید آنها را جدی ...