مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواب خوب شبانه برای بهبود حافظه

آیا تاکنون برای شما پیش آمده که به اتاق تان بروید اما فراموش کنید که برای چه آنجا هستید. این اتفاق برای اکثر ما افتاده است. اما این به معنای از دست دادن حافظه یا فراموشکاری شما نیست. این اتفاق صرفاً می تواند به دلیل عدم خواب کافی در شما باشد.

در این مطالعه، محققان بیمارستان «بیرگام» آمریکا، با بررسی افرادی که در به خاطر آوردن نام و چهره دیگران مشکل داشتند متوجه شدند که در آنها، هشت ساعت خواب شبانه به یادآوری بهتر اسامی و چهره ها کمک می کند.

به گزارش مهر، «جنی دافی»، کارشناس سیستم عصبی، در این باره می گوید: «زمانیکه به شرکت کنندگان این فرصت داده شد تا خواب شبانه کاملی داشته باشند، توانایی شان در تشخیص درست نام مرتبط با هر چهره، به شکل قابل توجهی بهبود یافته بود. همچنین میزان اعتماد به نفس بالاتری هم داشتند.»

از شرکت کنندگان این مطالعه خواسته شد تا ۲۰ تصویر مربوط به چهره های متفاوت را به خاطر بسپارند. بعد از ۱۲ ساعت، این چهره ها با نام های درست یا اشتباه به آنها نشان داده شد. جدای از شناسایی نام درست مربوط به هر چهره، از آنها خواسته شد تا به میزان اعتمادبه نفس خود از یک تا ۹ نیز نمره دهند. وقتی به شرکت کنندگان اجازه داده شد تا به مدت ۸ ساعت بخوابند، ۱۲ درصد بیشتر در بیان اسم صحیح هر چهره درست عمل کردند.

محققان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که یک خواب خوب به مدت ۸ ساعت بعد از فعالیت های جدید یادگیری باعث بهبود حافظه می شود. البته این مطالعه فقط بر روی گروه سنی دهه ۲۰ انجام شده است.



لینک منبع :خواب خوب شبانه برای بهبود حافظه

۸ ساعت خواب شبانه برای داشتن یک حافظه خوب - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../۸-ساعت-خواب-شبانه-برای-داشتن-یک-حافظه-خوب 26 نوامبر 2015 ... طبق یک پژوهش جدید، خواب خوب شبانه موجب بهبود تمامی انواع حافظه ها می شود. خواب خوب شبانه، کلید تقویت حافظه - سایت خبری تحلیلی تابناک ... https://www.tabnak.ir/fa/news/.../خواب-خوب-شبانه-کلید-تقویت-حافظه‎Cached15 آگوست 2010 ... خواب خوب شبانه نه تنها کلید تقویت حافظه است بلکه به انسان کمک می کند تا آینده را نیز تجسم کند. با خواب راحت شبانه ، حافظه را تقویت و آینده را تجسم کنید – سایت ... www.pezeshk.us/?p=24373‎Cachedخواب مناسب شبانه کلید تقویت حافظه است . پژوهشگران می گویند: خواب خوب شبانه نه تنها کلید تقویت حافظه است بلکه به انسان کمک می کند تا آینده را نیز تجسم کند ... تاثیر خواب خوب شبانه بر یادگیری کودکان childkafel.com/index.aspx?tabid=1&catid=&subcatid...‎Cached Similarمحققان به این نتیجه رسیده اندکه خواب کافی شبانه با تسهیلارتباطات عصبی- شیمیایی سلول های مغز، به تقویب حافظه و قدرت یادگیری کمک می کند . ... جدید می تواند تاثیرات یادگیری را تسهیل کند و این بهبود ناشی ازتغییر در عملکرد مناطقی از مغز ... بهبود حافظه با خواب خوب شبانه | سلامتیسم www.salamatism.com/news/6399/بهبود-حافظه-با-خواب-خوب-شبانه 5 دسامبر 2015 ... یکی از مطالعات اخیر که توسط محققان Brigham and Women's Hospital انجام شده است ، دلیل تازه‌ای برای اهمیت خواب شبانه خوب ارائه می‌کند. ۸ ساعت خواب شبانه برای داشتن یک حافظه خوب www.zahedan-tebyan.ir/cms/printit.asp?id=33454 طبق یک پژوهش جدید، خواب خوب شبانه موجب بهبود تمامی انواع حافظه ها می شود. به گزارش خبرنگار مهر ، آیا تاکنون برای شما پیش آمده که به اتاق تان بروید اما فراموش ... ایرنا - خواب خوب شبانه کلید تقویت حافظه است www.irna.ir/fa/News/2000642910/‎Cached16 آگوست 2010 ... محققان می گویند: خواب خوب شبانه نه تنها کلید تقویت حافظه است بلکه به انسان کمک می کند تا آینده را نیز تجسم کند. افزایش حافظه درازمدت در خواب www.fardanews.com/fa/news/.../افزایش-حافظه-درازمدت-در-خواب‎Cached11 جولای 2017 ... پژوهشگران کره ای با اجرای طرح تحقیقاتی جدیدی در تلاش برای افزایش حافظه درازمدت انسان ها هستند. آنان معتقدند که خواب خوب شبانه به یادآوردن آنچه ... چگونه یک خواب خوب شبانه داشته باشیم؟ - مطالعه شریف(مرکز آموزش های ... https://motalesharif.com/چگونه-یک-خواب-خوب-شبانه-داشته-باشیم؟/‎Cached13 ژوئن 2017 ... دوره‌ رایگان تندخوانی و تقویت حافظه; سمینار آکادمی مدرسان; پرسش از سعید محمدی; اینستاگرام مطالعه شریف; کانال تلگرام ... داشتن یک خواب خوب شبانه در اولویت قرار دارد. ... برای بهبود برنامه خوابتان، هر شب، زمان مشخصی را برای. خواب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خواب‎Cached Similar... موشها انجام‌گرفته، نشان می‌دهد که خوابی که پیوسته نباشد مانع به‌وجود آمدن حافظه می‌شود. ... پژوهشگران سوئدی ثابت کرده‌اند این باور دیرینه که خواب خوب انسان را زیباتر ... حاکیست که خواب بیشتر به طور قابل توجهی عملکرد جسمی را بهبود می‌بخشد. ... محققان از بازیکنان خواستند برای دو تا چهار هفته برنامه عادی شبانه یعنی شش تا نه ...