مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای دیابتی‌ها

وقتی فرد با مراجعه به پزشک، متوجه افزایش قند خون خود می‌شود، طبق تجویز متخصص، قند بالای خونش را کنترل می‌کند و برای جلوگیری از تشدید بیماری فکر می‌کند تا آخر عمر جز کدو، کرفس و برخی سبزیجات دیگر، هیچ خوردنی دیگری نمی‌تواند بخورد در حالی که مبتلایان قند خون بالا پس از دریافت دارو باید به متخصص تغذیه مراجعه و براساس میزان داروی مصرفی، برنامه غذایی روزانه خاصی را از متخصص دریافت کنند. اغلب مبتلایان، به دلیل نا آگاهی چنین کاری نمی‌کنند و خودسرانه از خوراکی‌هایی استفاده می‌کنند که منجر به تشدید بیماری می‌شود یا در اثر نخوردن و محروم کردن خود از گروه‌های غذایی مختلف دچار تضعیف قوای بدن، لاغری و ناراحتی روحی می‌شوند.

به این توصیه‌ها توجه کنید

ـ ورزش به‌عنوان جزئی از برنامه درمان دیابتی‌ها در کنار دارو و رژیم درمانی مورد تاکید است. دست‌کم سه روز در هفته و هر بار 30 تا 40 دقیقه برنامه مرتب ورزشی داشته باشید.

ـ برای جلوگیری از نوسانات قند خون، تعداد وعده‌های غذایی را زیاد، اما در هر وعده مقدار کمتری میل کنید.

ـ بین صبحانه و ناهار میان‌وعده‌ای همچون یک عدد سیب، یک بوته کاهو یا یک لیوان شیر میل کنید.

ـ از گوشت سفید مانند مرغ، ماهی و بوقلمون و از حبوبات و سبزیجات خام به دلیل فیبر بالا، بیشتر استفاده کنید.

ـ برای کنترل قند از نان گندم و جو بسته‌بندی‌شده شناسنامه‌دار که بیشترین میزان سبوس روی بسته‌بندی آن قید شده است، استفاده کنید. نان حجیم جو و نان سنگک امروزی به اندازه نان لواش و تافتون سبوس دارد. نان جو اصل، خشبی، نیمه‌خشک و سفت است. در بافت نان سبوس‌دار باید خرده‌های سبوس دیده شود. بیسکویت‌های تهیه شده با شهد خرما و توت و انگور، حاوی میزانی شربت شکر هستند و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند.

ـ خوردن توت خشک، کشمش سبز و قرمز و خرمای زرد (خارک کال‌) به مقدار کم با چای مناسب‌تر از رطب و خرمای مضافتی است.

ـ در این فصل میوه‌هایی مانند انگور، انجیر، خرمالو، موز، پرتقال و نارنگی شیرین قند بیشتری دارند و بهتر است یک واحد کامل آن در یک زمان استفاده نشود.

ـ سیب‌زمینی و هویج پخته و باقلای بدون پوست آب‌پز کمتر مصرف کنید و چربی حیوانی و روغن مایع به میزان زیاد و تنقلات شور و شیرین و عسل نخورید.

ـ هر سه ماه یکبار به پزشک و متخصص تغذیه مراجعه کنید تا دچار نوسانات قند خون و عوارض ناشی از آن نشوید.

فاخره بهبهانی



لینک منبع :باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای دیابتی‌ها

باید و نبایدهای تغذیه در ‌دیابت www.momenin.org/p7/p306.htm‎Cached Similarباید و نبایدهای تغذیه در ‌دیابت ?#1576;خورم یا نخورم؟?#1548; ?#1605;ی‌خوام بخورم اما نمی‌دونم چقدر؟??#1575;صلاً چی بخورم؟??#1670;ی برام خوبه، چی بده؟??#1576 ... خوردنی و نخوردنی های تغذیه دیابتی ها - نمناک namnak.com/تغذیه-دیابتی-ها.p14704‎Cachedتغذیه دیابتی ها و رژیم غذایی دیابتی ها و دیابتی ها چه بخورند و دیابتی ها چه نخورند ومیوه های دیابتی و وعده های غذایی ... باید ها و نبایدهایی درمورد تغذیه در افراد دیابتی. غذاها یی که دیابتی ها باید بخورند و غذاهایی که دیابتی ها باید از خوردن آ www.diabetestma.org/.../%20غذاها%20یی%20که%20دیابتی%20ها%20باید%20بخورند%20و...‎Cachedبیماران دیابتی باید مقادیر زیادی میوه و سبزیجات حاوی فیبر زیاد مصرف کنند. ... چه نوع غذاهایی را نباید افراد دیابتی مصرف کنند؟ ٭افراد دیابتی باید گلاً از غذاهای فرآوری شده، شکر سفید، آرد سفید، غذاهایی که محتوی تغذیه ای پائینی دارند(Junk food ... باید و نبایدهای تغذیه در ‌دیابت - جام جم 77.104.65.1/newstext.aspx?newsnum=100801224398‎Cached11 ژانویه 2012 ... اینها و صدها سوال دیگر هر روز در ذهن میلیون‌ها انسان در گوشه و کنار جهان نقش می‌بندد؛ انسان‌هایی که به دلیل داشتن رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی و. غذاهای مضر برای دیابتی ها کدامند؟ رژیم افراد دیابت نوع دو - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/foods-not-eat-type-diabetes/‎Cached18 ا کتبر 2016 ... هدف یک برنامه‌ی غذایی برای دیابت نوع ۲ این است که روی غذاهایی تمرکز ... دسته‌ها: تغذیه. ... اما دیابتی‌ها باید کربوهیدرات‌ها را هوشمندانه انتخاب کنند. 20 غذایی که دشمن دیابت است - تبیان article.tebyan.net/139849/20-غذایی-که-دشمن-دیابت-است‎Cached12 ا کتبر 2010 ... اکثر متخصصان تغذیه توصیه می‌ کنند حتما در رژیم غذایی خود سیب را ... البته حتما این را می دانید که باید از نوع کم چرب شان استفاده نمایید. راهنمای تغذیه دیابت namazi.sums.ac.ir/root/peyk-e-salamat/nutrition/dyabet.html‎Cached Similarراهنمای تغذیه دیابت. ... راهنمای رژیم درمانی در بیماران دیابتی : ... میوه ها مانند موز، انگور، کشمش، انجیر، هندوانه، خربزه و طالبی باید به یک تا دو بار در هفته محدود شود. دیابتی‌ها برنج کته را به آبکش ترجیح دهند - ایسنا www.isna.ir/news/.../دیابتی-ها-برنج-کته-را-به-آبکش-ترجیح-دهند‎Cached3 جولای 2016 ... همچنین در مورد نحوه و میزان مصرف دارچین باید با پزشک معالج مشورت کنید. علاوه بر نقش مهم تغذیه در بیماران دیابتی، نباید از فواید فعالیت بدنی ... یا دیابتی ها نباید میوه شیرین بخورند؟ - شرکت فاوا پزشکی گسترش www.mdiet.com/.../تغذیه.../دیابت/156-یا-دیابتی-ها-نباید-میوه-شیرین-بخورند؟‎Cached Similarشاید شما هم این مطلب را شنیده اید که اگر کسی به دیابت مبتلا باشد، باید از مصرف ... متخصصین تغذیه در حال حاضر توصیه می کنند که دیابتی ها نباید کاملا از میوه و ... باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای دیابتی‌ها - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../باید-و-نبایدهای-تغذیه‌ای-برای-دیابتی‌ها‎Cached Similar26 نوامبر 2015 ... از این موضوع که بگذریم، اغلب افراد دیابتی هنوز نمی‌دانند چه باید بخورند و چه نباید بخورند. تصویر باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای دیابتی‌ها.