مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط مشکلات پوستی و چرخه قاعدگی

به گزارش جام جم سرا به نقل از دکتر سلام، کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند با توجه به نوع پوست و موی خود و بررسی چرخه قاعدگی می‌توانند از بروز مشکلات پوستی چون آکنه,چربی, خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست و همچنین مشکلات مربوط به بهداشت و سلامت موهای‌ سر جلوگیری کنند.

گفتنی است؛ زنان دارای پوست‌های چرب معمولاً یک هفته از شروع قاعدگی به دلیل تغییرات هورمونی دچار چربی در پوست و آکنه می‌شوند. لذا توجه و رسیدگی به پوست در این بازه زمانی بسیار مهم است و با استفاده از محلول‌های شوینده و مرطوب کننده می‌توان از چربی بیش از حد پوست صورت جلوگیری کرد.

بانوان دچار پوست‌های خشک نیز در نیمه دوم چرخه، چرخه قاعدگی دچار خشکی شدید و غیرمعمول پوست,قرمزی, پوسته پوسته شدن,آکنه,پسوریازیس, اگزما و مشکلاتی از این دست می‌شوند که استفاده از کرم‌های مرطوب کننده قوی بدون عطر و محصولات غیرمعطر می‌تواند پوست را مرطوب و از حالت خشکی خارج کند.

افراد دچار پوست‌های آکنه‌ای معمولاً، قبل از شروع قاعدگی دچار جوش‌های سر سفید، سرسیاه می‌شوند که به دلیل تولید بیش از حد هورمون پروژسترون است.

کارشناسان استفاده از داروهای درمانی در این بازه زمانی و ژل‌های ضدباکتری، تنظیم الگوی خواب و رژیم غذایی را به این دسته از بانوان توصیه می‌کنند.

در خصوص مو نیز، بانوانی که موی چرب دارند یک هفته قبل از عادت ماهیانه با مشکل چرب شدن موی خود مواجه می‌شوند که شستشوی دوره‌ای با شامپو مخصوص موهای چرب می‌تواند اثرات تولید بیش از حد چربی در موهای آنها را از بین ببرد.

برخی دیگر از بانوان نیز در دوران قاعدگی دچار خشکی موهای سر می‌شوند که این گروه نیز با شستشوی به اندازه و نه بیش از حد موهای سر خود و نیز عدم شانه زدن بیش از حد موها می‌توانند از بروز مشکلات ناشی از خشکی موهای سر خود جلوگیری کنند.



لینک منبع :ارتباط مشکلات پوستی و چرخه قاعدگی

ارتباط مشکلات پوستی و چرخه قاعدگی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../ارتباط-مشکلات-پوستی-و-چرخه-قاعدگی‎Cached23 نوامبر 2015 ... آیا می دانستید انواع مشکلات پوستی می توانند ناشی از چرخه قاعدگی شما باشند و موجب آسیب های پوستی در شما شوند اختلالات و عارضه های پوستی شما ... ارتباط مشکلات پوستی و چرخه قاعدگی - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../ارتباط-مشکلات-پوستی-و-چرخه-قاعدگی.html‎Cached23 نوامبر 2015 ... مشکلات پوستی کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند با توجه به نوع پوست و موی خود و بررسی چرخه قاعدگی می‌توانند از بروز مشکلات پوستی چون ... ارتباط مشکلات پوستی و چرخه قاعدگی tasalamati.com/e/zVEvN/‎Cachedآیا می دانستید انواع مشکلات پوستی می توانند ناشی از چرخه قاعدگی شما باشند و موجب آسیب های پوستی در شما شوند اختلالات و عارضه های پوستی شما با تنظیم این ... آخرین خبر | ارتباط مشکلات پوستی و چرخه قاعدگی akharinkhabar.ir/girly/.../ارتباط-مشکلات-پوستی-و-چرخه-قاعدگی‎Cached23 نوامبر 2015 ... مجله پزشکی دکتر سلام/ آیا می دانستید انواع مشکلات پوستی می توانند ناشی از چرخه قاعدگی شما باشند و موجب آسیب های پوستی در شما شوند ... سندرم پیش از قاعدگی (PMS) چیست ؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=26131‎Cached Similarبسیار از زنان برخی علائم نا خوشایند یا ناراحت کننده را طی چرخه قاعدگی خود احساس می کنند. ... این سندرم، مجموعه ای از مشکلات فیزیکی درونی است که 7-2 روزقبل از قاعدگی ... البته احساس درد عضلات، سردرد، چربی پوست، خشکی یا چربی بیش از حد موها ... مشکلات و اختلالات دوران قاعدگی – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=27423‎Cached Similarقاعدگی یا عادت ماهانه که به آن پریود، (قاعدگی) رگل و حیض هم می‌گویند به خونریزی دوره‌ای رحم که در واقع خروج خون و قطعات ریزش یافته داخلی رحم می‌باشد، گفته می‌شود. مشکلات پوستی روی صورت و ارتباط آن‌ها با مشکلات داخلی - مجله ونوس ... https://mag.farzand.net/.../مشکلات-پوستی-روی-صورت-و-ارتباط-آن‌ها-ب/‎Cached12 آوریل 2017 ... مشکلات پوستی در هر قسمت از پوست صورت معنای خاص خود را دارد. ... این مشکل می توان به عدم تعادل هورمونی و برخی از مراحل چرخه قاعدگی اشاره کرد. پونیلا - سه چرخه هیبریدی، سه چرخه ... - ورود 130.185.76.16/post/176475/ ارتباط مشکلات پوستی و چرخه قاعدگی. آیا می دانستید انواع مشکلات پوستی می توانند ناشی از چرخه قاعدگی شما باشند و موجب آسیب های پوستی در شما. ۰. ۰. ۰. گردآوری ... علل و علائم کمبود هورمون پروژسترون - تبیان article.tebyan.net/290247/علل-و-علائم-کمبود-هورمون-پروژسترون‎Cached24 دسامبر 2014 ... پروژسترون نقش مهمی در چرخه قاعدگی زنان و توانایی آنها در باروری دارد. بنابراین عدم تولید کافی این هورمون در خانم ها می تواند به مشکلات جدی منجر شود. ... اگر شما هم از احساس خستگی، اختلالات قاعدگی، بیماری های پوستی و یا افزایش وزن ... انسولین در ارتباط باشد و توانایی بدن در سوخت و ساز چربی ها را دچار اختلال کند. چرا به جوش‌ های قبل از قاعدگی دچار می‌ شویم و چگونه می‌ توانیم آن‌ ها را ... www.mybenita.com/.../premenstrual-acne-why-we-get-it-and-how-to-treat-it‎Cached18 مه 2017 ... همچنین می‌فهمیم چرا در روزهای خاصی از سیکل قاعدگی جوش می‌زنیم. ... (در زنان سالم دوران فاز فولیکولی چرخه قاعدگی، قبل از تخمک‌گذاری) پوست ... زمانی که سطح آندروژن (تستوسترون) بالاتر از سطح نرمال است پوست بیشتر دچار مشکل ...