مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روغنی که در درمان آکنه جادو می‌کند

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا، آکنه یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که هنوز در جهان شیوه درمانی موثری برای مقابله با آن شناسایی نشده اما استفاده از روغن بوته چای می‌تواند روشی مفید برای معالجه آن باشد.

آکنه اغلب اوقات زمانی بروز می‌کند که حفره‌های کوچک سطح پوست با سلول‌های مرده پوست مسدود می‌شوند. معمولا بدن در زیر این حفره‌ها «سبوم» یا چربی طبیعی پوست تولید می‌کند تا پوست را مرطوب نگه دارد. اگر به دلیلی این چربی راهی برای خروج نداشته باشد و داخل حفره‌ها حبس شود، محیط مناسبی را برای عفونت باکتریایی بوجود می‌آورد. آزاردهنده‌ترین آکنه نوعی از آن است که به دلیل گیر افتادن باکتری در پوست به صورت قرمز و ملتهب ظاهر می‌شود.

روغن بوته چای از گیاه «ملالوکا آلترنیفولیا» که بومی استرالیاست گرفته می‌شود و در سراسر جهان برای درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاثیرگذاری روغن بوته چای به خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کنندگی آن مربوط می‌شود.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که این روغن دارای ویژگی‌های ضد قارچی، آنتی باکتریال و ضدویروسی است.

به همین دلیل استفاده از آن برای مقابله با طیفی از مشکلات پوستی از درمان شوره سر گرفته تا عفونت قارچی توصیه می‌شود.

یکی از اولین مطالعات انجام گرفته در مورد کارایی روغن بوته چای در درمان آکنه مقایسه آن با «بنزوئیل پراکسید» است که ترکیب معمول در تولید داروهای آکنه است.

در حالی که به گفته متخصصان، بنزوئیل پراکسید در کاهش لک‌های بیشتری نسبت به روغن بوته چای نقش دارد، روغن بوته چای در کنترل چربی و پیشگیری از پوست پوست شدن و خشک شدن که از جمله عوارض شایع داروهای آکنه است، موثرتر عمل می‌کند. علاوه بر این عوارض جانبی ناشی از این روغن طبیعی کمتر است.

همچنین در یک مطالعه دیگر تاثیر پنج درصد از ژل روغن بوته چای با یک نوع داروی مشابه در تعدادی از بیماران مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که ترکیب روغن بوته چای 3.55 تا 5.75 برابر در بهبود آکنه موثرتر است.



لینک منبع :روغنی که در درمان آکنه جادو می‌کند

[PDF] ﺭﻭﻏﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﮐﻨﻪ ﺟﺎﺩﻭ ﻣﯽﮐﻨﺪ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/Shared/CreatePdf/2177675866388558196 ﺭﻭﻏﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﮐﻨﻪ ﺟﺎﺩﻭ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺍﮔﺮ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺁﮐﻨﻪ ﺷﺪﯾﺪ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﻭ ﺣﺘﯽ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺑﯽﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ «ﺭﻭﻏﻦ. ﺑﻮﺗﻪ ﭼﺎﯼ» ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺿﺮﺭﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ. مقاله : روغنی که در درمان آکنه جادو می‌کند: : آشپزی و تغذیه : : خواص مواد ... tebyan-zn.ir/Article/cooking_nutrition/attribute...other/.../181664.html آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که هنوز در جهان شیوه درمانی موثری برای مقابله با آن شناسایی نشده اما استفاده از روغن بوته چای می تواند روشی مفید برای ... روغنی که در درمان آکنه جادو می‌کند - دایرکتوری سلامت www.hdir.ir/شفا-آنلاین/51674-روغنی-که-در-درمان-آکنه-جادو-می‌کند 21 نوامبر 2015 ... شفا آنلاین>طب سنتی>اگر مبتلا به آکنه شدید پوستی ... خواص جادویی زنجبیل/ جوش‌های صورت ناشی از مصرف آجیل را با زنجبیل ... www.yjc.ir/.../خواص-جادویی-زنجبیل-جوش‌های-صورت-ناشی-از-مصرف-آجیل-را-با-زنجبیل-خنثی-کنید‎Cached1 آوریل 2017 ... در صورتی که پوست شما دچار قرمزی یا خارش و التهاب شد از روش دیگری برای ... این ماسک برای برطرف کردن لکه های پوستی، درمان آکنه و جوش های صورت ... با گیاهان دارویی آکنه را از بین ببرید - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../با-گیاهان-دارویی-آکنه-را-از-بین-ببرید‎Cached18 ژانویه 2016 ... گیاهان دارویی که برای درمان آکنه توصیه می شود در کنار رعایت بهداشت پوست و درمان دارویی توصیه شده توسط پزشک کاربرد ... روغن این گیاه دارای اسید چرب ضروری با خواص ضدالتهابی است. ... تصویر روغنی که در درمان آکنه جادو می‌کند ... رفع کامل جای جوش دوران بلوغ، امکان‌پذیر است؟ - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../رفع-کامل-جای-جوش-دوران-بلوغ،-امکان‌پذیر-است؟‎Cached14 سپتامبر 2015 ... یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پوستی که بسیاری از نوجوان‌ها را در دوران بلوغ، درگیر خود می‌کند، بروز جوش ... تصویر روغنی که در درمان آکنه جادو می‌کند ... درمان فا سنگ شکن سنگ در جام جم - معدن ماشین خرد کردن، آسیاب سیمان orgs.asia/plant/26677‎Cachedگیاهان موثر در درمان سنگ کلیه - تکوین گیاهی 7 ژوئن 2015 ... ما در اینجا به .... روغنی که در درمان آکنه جادو میکند شنبه 30 آبان 1394 ساعت 19:03 ... به گزارش جام جم سرا ... آکنه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آکنه‎Cached Similarوهمچنین مصرف هویج که برای ازبین بردن اکنه بسیار مفید است. برای شست شوی صورت های دار جوش می باشند باید این صورت ها را با ... جادوی شتر مرغ,برطرف کننده چروک صورت,سیاهی زیر چشم,جوش صورت,د ... jadooye-shotormorgh.rozblog.com/user-admin‎Cachedسفارشات :09369030659 شاملو,جادوی شتر مرغ,برطرف کننده چروک صورت,سیاهی زیر ... حتی گفته می‌شود که کلئوپاترا، ملکه زیبایی سرزمین صبا، از این روغن برای ... اثر شگفت‌انگیز روغن‌های مخصوص صورت -قسمت اول - بنیتا www.mybenita.com/article/.../special-oils-for-dramatic-effect-part-one‎Cached23 نوامبر 2016 ... با آن که عجیب به نظر می‌رسد اما روغن‌ها، بله روغن‌ها بهترین مواد برای متوقف کردن ... روغن اسانس شمعدانی روی پوست‌های چرب جادو می‌کند، چون تولید چربی ...