مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نور موبایل اختلال خواب می آورد

به گزارش جام جم سرا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج یک تحقیق در انگلیس نشان داده که سازندگان تلفن‌های همراه برای سلامت کاربران باید علاوه بر «حالت پرواز» روی موبایل‌ها «حالت خواب» را در نظر بگیرند.

همه ما سالهاست که با «حالت پرواز» در تلفن‌های همراه آشنا شده‌ایم اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که نور نمایشگرهای تلفن همراه و لپ تاپ‌ها باعث اختلال در ساعت بدن و به هم ریختن کیفیت خواب می‌شود.

در این تحقیق آمده است که سازندگان تلفن همراه باید مسئولیت پذیر باشند و وضعیت «Bed Mode» را روی تلفن همراه در نظر بگیرند تا جلوی نور آبی صفحه‌های نمایشگر در زمان نزدیک شدن به ساعت خواب طبیعی گرفته شود.

این نور آبی به گفته محققان باعث اختلال در ساعت بیولوژیک بدن و بیدار ماندن بیش از حد کاربران گجت‌های مختلف (بی‌خوابی) می‌شود.

نور آبی صفحه‌های نمایشگر، مهمترین عامل جلوگیری از ترشح ماده شیمیایی ملاتونین در بدن است.

این ماده شیمیایی ساعت بیولوژیکی بدن را برای خواب تنظیم می‌کند و ترشح آن از هنگام عصر برای آماده شدن بدن برای خواب شروع می‌شود.

به گفته دانشمندان نمایشگرهای جدید هر روز با اندازه بزرگتر، کنتراست و شفافیت بیشتر این وضعیت را بدتر می‌کنند. نور و کیفیت آنها برای روز خوب است اما با استفاده از یک نرم‌افزار باید در هنگام شب نور آبی نمایشگرها را فیلتر کرد.

اپلیکیشنی مانند «a.Flux» در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد و بر اساس ساعت روز نور سبز-آبی نمایشگرها را کاهش می‌دهد.

اختلال در ساعت بیولوژی و خواب، نقش زیادی در دیابت، چاقی، افسردگی و بیماری های سیستم عصبی از جمله آلزایمر دارد.



لینک منبع :نور موبایل اختلال خواب می آورد

نور موبایل اختلال خواب می آورد - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5393414/نور-موبایل-اختلال-خواب-می-آورد‎Cached15 نوامبر 2015 ... نور موبایل اختلال خواب می آورد به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج یک تحقیق در انگلیس نشان داده که سازندگان تلفن‌های همراه برای ... نور موبایل اختلال خواب می آورد - ساعت24 https://www.saat24.com/news/108694/نور-موبایل-اختلال-خواب-می-آورد 15 نوامبر 2015 ... نور موبایل اختلال خواب می آورد. موبایل. ساعت 24- همه ما سالهاست که با «حالت پرواز» در تلفن‌های همراه آشنا شده‌ایم اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که نور ... نور موبایل کوری و بیخوابی می آورد - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../نور-موبایل-کوری-و-بیخوابی-می-آورد‎Cachedنور موبایل اختلال خواب می آورد نتایج یک تحقیق در انگلیس نشان داده است که سازندگان تلفن های همراه برای سلامت کاربران باید علاوه بر «حالت پرواز» روی موبایل ها، ... نور موبایل اختلال خواب می آورد - اتاق خبر 24 - شهرخبر www.shahrekhabar.com/science/149556162082086‎Cached23 مه 2017 ... نور موبایل اختلال خواب می آورد. نتایج یک تحقیق در انگلیس نشان داده که سازندگان تلفن‌های همراه برای سلامت کاربران باید علاوه بر «حالت پرواز» روی ... نور موبایل اختلال خواب می آورد khabarooz.com/post/585235‎Cachedاتاق خبر ۲۴ : همه ما سالهاست که با «حالت پرواز» در تلفن های همراه آشنا شده ایم اما تحقیقات جدید نشان می دهند که نور نمایشگرهای تلفن همراه و لپتاپ ها باعث اختلال در ... نور موبایل اختلال خواب می آورد - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?...‎Cached19 نوامبر 2015 ... نور موبایل اختلال خواب می آورد همه ما سالهاست که با «حالت پرواز» در تلفن‌های همراه آشنا شده‌ایم اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که نور نمایشگرهای تلفن ... نور موبایل اختلال خواب می آورد - خبر مهم khabarmohem.com/.../نور-موبایل-اختلال-خواب-می-آورد-762892.html‎Cached23 مه 2017 ... اتاق خبر 24: همه ما سالهاست که با «حالت پرواز» در تلفن‌های همراه آشنا شده‌ایم اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که نور نمایشگرهای تلفن همراه و لپتاپ‌ها باعث ... نور موبایل اختلال خواب می آورد - پرشین وی persianv.com/goonagoon/نور-موبایل-اختلال-خواب-می-آورد.html‎Cached15 نوامبر 2015 ... اختلال خواب نتایج یک تحقیق در انگلیس نشان داده که سازندگان تلفن‌های ... نور موبایل اختلال خواب می آورد · اگر می خواهید همسر خود را سوپرایز کنید. هفته نامه سلامت | نور آبی موبایل اختلال خواب می‌آورد salamat.ir/d/print:page,1,551-نور-آبی-موبایل-اختلال-خواب-می‌آورد.html هفته نامه سلامت | اخبار صفحه ۸ | 28 آذر 1394 | لینک خبر: salamat.ir/d551 پژوهشگران انگلیسی در آخرین تحقیق‌های خود دریافتند نور آبی تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها ... نور موبایل اختلال خواب می آورد - اتاق خبر 24 - تی نیوز https://tnews.ir/news/2a3686388977.html‎Cachedنتایج یک تحقیق در انگلیس نشان داده که سازندگان تلفن های همراه برای سلامت کاربران باید علاوه بر «حالت پرواز» روی موبایل ها «حالت خواب» را در نظر بگیرند.