مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کودک را مجبور به غذا خوردن نکنید

به گزارش جام جم آنلاین، ناهید ازغندی روانشناس کودک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که والدین با کودکان خود دارند، غذا نخوردن و به اصطلاح بد غذا بودن کودک بوده که باید دانست اجبار والدین به خوراندن غذا به کودک خود است.

وی تأکید کرد: توسل به زور برای خوردن غذا توسط والدین کار درستی نبوده و باید این علاقه‌مندی بصورت غیرمستقیم در کودک ایجاد شود، مثلا با بیان یک قصه پیرامون آن غذا، کنجکاوی وی برای خوردن ایجاد شود.

این روانشناس اضافه کرد: یکی دیگر از راه‌های ایجاد علاقه کودک برای خوردن غذا طراحی یک نمایش ساده و به اصطلاح پرده‌برداری از یک غذای جدید بوده که به همراه بازی باعث بوجودآمدن خاطره خوش برای اولین بار از این دسپخت شما در ذهن او شود.

ازغندی در پایان افزود: هرگز کودک را به خاطر نخوردن غذایش دعوا و تنبیه نکنید زیرا باعث بر جای گذاری اثرات و لجوج شدن آن‌ شده و باید در نظر داشت که برای غذاخوردن کودک باید وقت کافی را صرف او قرار داد.



لینک منبع :کودک را مجبور به غذا خوردن نکنید

Images for کودک را مجبور به غذا خوردن نکنید کودک را مجبور به غذا خوردن نکنید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../کودک-را-مجبور-به-غذا-خوردن-نکنید‎Cached Similar15 نوامبر 2015 ... غذا نخوردن و بدغذا بودن کودک مشکل بسیاری از والدین بوده که از آن گله‌مند هستند. تصویر کودک را مجبور به غذا خوردن نکنید. به گزارش جام جم آنلاین، ... کودکان را مجبور به غذا خوردن نکنید | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/content/81695‎Cached12 جولای 2014 ... یک فوق تخصص تغذیه به والدین توصیه کرد کودکان را مجبور به غذا خوردن نکنند. هرگز کودکان را مجبور به غذا خوردن نکنید! – موبنا www.mobna.com/.../هرگز-کودکان-را-مجبور-به-غذا-خوردن-نکنید.html‎Cached15 فوریه 2016 ... 5 دقیقه قبل از خوردن غذا به او اجازه دهید تا بازی‌کند. این کار موجب حساس و فعال شدن ناحیه دهان کودک می‌شود. از تغذیه اجباری کودک خودداری کنید. کودک را مجبور به غذاخوردن نکنید » شرکت مدینا طب گستر medinateb.com/239-کودک-را-مجبور-به-غذاخوردن-نکنید.html‎Cachedکودک را مجبور به غذاخوردن نکنید ناهید ازغندی روانشناس کودک عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که والدین با کودکان خود دارند، غذا نخوردن و به اصطلاح بد غذا بودن کودک بوده ... کودکان را مجبور به غذا خوردن نکنید | تهران پرس tehranpress.com/fa/news.../کودکان-را-مجبور-به-غذا-خوردن-نکنید/‎Cached12 جولای 2014 ... یک فوق تخصص تغذیه به والدین توصیه کرد کودکان را مجبور به غذا خوردن نکنند. کودکان را به غذا خوردن مجبور نکنید - کودک و نوجوان - خانواده - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/35033/کودکان-را-به-غذا-خوردن-مجبور-نکنید 16 ا کتبر 2011 ... سلامت نیوز: محققان می‌گویند مادران نباید در خوردن غذا به کودکان اجبار کنند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از... هرگز کودکان را مجبور به غذا خوردن نکنید! - قانون | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/13876795 15 فوریه 2016 ... هرگز کودکان را مجبور به غذا خوردن نکنید! برای تشویق کودک به غذا خوردن ، از ظرف غذای مخصوص کودکان استفاده کنید.اگر کودک شما در مرحله ای از ... کودک را مجبور به غذا خوردن نکنید - باشگاه خبرنگاران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/9472756 15 نوامبر 2015 ... کودک را مجبور به غذا خوردن نکنید. غذا نخوردن و بدغذا بودن کودک مشکل بسیاری از والدین بوده که از آن گله مند هستند. ... ادامه خبر · جستجوگر خبر ... برخورد با کودک بدغذا، او را مجبور به خوردن نکنید - نی نی بان niniban.com/.../برخورد-با-کودک-بدغذا-او-را-مجبور-به-خوردن-نکنید?...‎Cachedوالدین باید از تحمیل سلیقه خود در انتخاب غذا برای کودک خودداری کنند و به کودک اجازه دهند از بین غذاهای متنوع، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کند.