مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد

به گزارش جام جم سرا به نقل از مهر، افرادی که بیش از حد در مورد وزن خود نگران می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته و عزت نفس و رضایت بدنی پایین‌تری دارند.

بیش از ۱۹۰۰ جوان در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند. ۷۵ درصد آنها زن بودند و از آنها درباره‌ عادت وزن‌کردنشان سئوال پرسیده شد. پژوهشگران بیش از یک دهه، وزن و سلامت روانی شرکت‌کنندگان را مورد پیگیری قرار دادند.

«کارلی پاکانوسکی»، محقق اصلی پژوهش از دانشگاه مینه‌سوتا، در این باره می گوید: «زنانی که مکرراً خود را وزن می‌کردند، ۸۰ درصد درگیر رفتارهای کنترل وزن خطرناک بودند. چاقی نوجوانان، نگرانیِ عمومی است اما رضایت بدنی و نگرانی‌های مرتبط با وزن، منجر به اختلالات خوردن می‌شوند.»

برنامه‌های پیشگیری از چاقی باید از اینکه رضایت بدنی را بدتر کنند، اجتناب بورزند. درک اینکه رفتارهایی مانند وزن کردن خود چگونه بر جوانان اثر می‌گذارد می‌تواند مفید باشد.



لینک منبع :وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد

وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../وزن-کشی-مکرر-خطر-ابتلا-به-افسردگی-را-افزایش-می-دهد‎Cached Similar14 نوامبر 2015 ... نتایج پژوهشی جدید نشان می دهد زنان جوانی که مکرراً خود را وزن می‌کنند در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد - YJC www.yjc.ir/fa/news/5391651‎Cachedنتایج پژوهشی جدید نشان می دهد زنان جوانی که مکرراً خود را وزن می‌کنند در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/.../وزن-کشی-مکرر-خطر-ابتلا-به-افسردگی-را-افزایش-می-دهد/4436427 نتایج پژوهشی جدید نشان می دهد زنان جوانی که مکرراً خود را وزن می‌کنند در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. افرادی که بیش از حد در مورد وزن خود ... وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد - پورتال خبری www.myfreeweb.ir/.../وزن-کشی-مکرر-خطر-ابتلا-به-افسردگی-را-افز/‎Cachedوزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد : سلامت نیوز:نتایج پژوهشی جدید نشان می دهد زنان جوانی که مکرراً خود را وزن می‌کنند در معرض خطر ابتلا به ... وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد | نتایج - قطره www.ghatreh.com/news/.../وزن-کشی-مکرر-خطر-ابتلا-افسردگی-افزایش-دهد 30 نوامبر 2016 ... نتایج پژوهشی جدید نشان می دهد زنان جوانی که مکرراً خود را وزن می کنند در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. ا. گیلان آنلاین - وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد guilanonline.ir/index.php?mod=content&met=content_more&id... به گزارش گیلان آنلاین، افرادی که بیش از حد در مورد وزن خود نگران می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته و عزت نفس و رضایت بدنیِ پایین‌تری دارند. وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد - رسانه خبری ... tnews.ir/news/D14651915788.html‎Cachedکشاورزنیوز: به گزارش خبرنگار مهر، افرادی که بیش از حد در مورد وزن خود نگران می شوند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته و عزت نفس و رضایت بدنیِ ... وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد - پول نیوز tnews.ir/news/0ccc51919033.html «کارلی پاکانوسکی»، محقق اصلی پژوهش از دانشگاه مینه سوتا، در این باره می گوید: «زنانی که مکرراً خود را وزن می کردند، ۸۰ درصد درگیر رفتارهای کنترل وزن خطرناک ... وزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد tasalamati.com/e/vbvQM/‎Cachedوزن کشی مکرر خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. سلامت نیوز :نتایج پژوهشی جدید نشان می دهد زنان جوانی که مکرراً خود را وزن می‌کنند در معرض خطر ابتلا به ... اختلال افسردگی اساسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اختلال_افسردگی_اساسی‎Cached Similarتقریباً ۲۵۳ میلیون نفر(۳٫۶٪)در سراسر جهان در سال ۲۰۱۳ مبتلا به افسردگی اساسی بوده‌اند. ... به وجود آمدن اختلال افسردگی اساسی می‌شود و در سبب شناسی و چرایی افزایش ... افسردگی درمان نشده می‌تواند شما را در خطر بیشتری برای مرگ در سال‌های اول پس از ... ویژگی وابسته به سن و جنس: در کودکان ظاهراً در هر دو جنس به یک اندازه روی می‌دهد و ...