مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ویتامینی که سلول های سرطانی را می کشد

به گزارش جام جم سرا به نقل از آوای سلامت ، تیم تحقیقاتی آمریکایی با دادن حجم زیادی از ویتامین ث شاهد تضعیف و کشته شدن ژن های جهش یافتهBRAFوKRASدر موش ها شدند.

این مطالعه که در مجله ساینس نیز نتایج آن به چاپ رسیده همچنین حاکی از آن است که جهش در این ژن ها منجر به شکل تهاجمی تر سرطان روده بزرگ می شود و به خوبی به درمان های فعلی یا شیمی درمانی پاسخ نمی دهد.

در مقابل اثر آنتی اکسیدانی ویتامین ث برخی از انواع آسیب های سلولی را به تاخیر می‌اندازد.

محققان دریافتند که در کشت سلولی موش، میزان بالای ویتامین ث یعنی معادل حدود 300 پرتقال منجر به اختلال رشد تومورهای کولورکتال می شود و جهش ژنهای یادشده را به تاخیر می‌اندازد. این تیم در حال حاضر امیدوارند که این یافته ها بتواند به توسعه درمان های جدید منجر شود.

سرطان روده سومین سرطان شایع در جهان و چهارمین علت مرگ ناشی از سرطان است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا، در سال 2011 میلادی 51 هزار و 783 نفر بر اثر این بیماری جان خود را در این کشور از دست داده اند.



لینک منبع :ویتامینی که سلول های سرطانی را می کشد

ویتامینی که سلول های سرطانی را می کشد - درمان - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../ویتامینی-که-سلول-های-سرطانی-را-می-کشد 9 نوامبر 2015 ... بررسی های جدید حاکی از آن است که دوزهای بالای ویتامین ث می تواند منجر به نابودی سلول های سرطانی مقصر در ایجاد سرطان روده بزرگ، شود. ویتامینی که سلول های سرطانی را می کشد | مجله اینترنتی زندگی سالم www.zendegisalem.com/ویتامینی-که-سلول-های-سرطانی-را-می-کشد/‎Cached10 نوامبر 2015 ... سلامت نیوز: بررسی های جدید حاکی از آن است که دوزهای بالای ویتامین ث می تواند منجر به نابودی سلول های سرطانی مقصر در ایجاد سرطان روده بزرگ، شود. چرا دوز بالای ویتامین C سلول‌ سرطانی را می‌کشد؟ – نوند سلامت www.navandsalamat.com/چرا-دوز-بالای-ویتامین-c-سلول‌-سرطانی-را/‎Cachedاین مطالعه نشان می‌دهد که ویتامین C‌ به‌سرعت به هیدروژن پراکسید شکسته می شود و گونه‌های فعال اکسیژن تولید می‌کند. سلول‌های سرطانی بسیار حساس به صدمه در مقابل ... ویتامینی که سلول‌های سرطانی را می‌کشد - پارسینه www.parsine.com/fa/.../ویتامینی-که-سلول‌های-سرطانی-را-می‌کشد‎Cached10 نوامبر 2015 ... بررسی های جدید حاکی از آن است که دوزهای بالای ویتامین ث می تواند منجر به نابودی سلول های سرطانی مقصر در ایجاد سرطان روده بزرگ، شود. ویتامینی که سلول‌ های سرطانی را می‌کشد - آریاهوم aryahome.ir/ویتامینی-که-سلول‌-های-سرطانی-را-می‌کش/ 11 نوامبر 2015 ... دوزهای بالای ویتامین ث می تواند منجر به نابودی سلول‌ های سرطانی مقصر در ایجاد سرطان روده بزرگ، شود. ویتامینی که سلول های سرطانی را می کشد | انجمن نگاه دانلود forum.negahdl.com/threads/64964/ ویتامینی که سلول های سرطانی را می کشد بررسی های جدید حاکی از آن است که دوزهای بالای ویتامین ث می تواند منجر به نابودی سلول های سرطانی مقصر در ... خوراکی هایی که با سرطان مبارزه می کنند - دکتر غلامرضا احتجاب dr.ehtejab.com/pages/default.aspx?mode=show&id=cancer...‎Cached Similarفولات از گروه های مهم ویتامین بی (VB) است می توان از بدن در برابر سرطان های کولون، ... موادی توسط تومور، که باعث آسیب به سلول های اطراف می شود، جلوگیری می کنند. سوسنگرد نیوز » ویتامینی که سلول‌های سرطانی را می‌کشد susangerdnews.ir/?p=611‎Cached11 نوامبر 2015 ... تیم تحقیقاتی آمریکایی با دادن حجم زیادی از ویتامین ث شاهد تضعیف و کشته شدن ژن های جهش یافتهBRAFوKRASدر موش ها شدند. این مطالعه که در مجله ... کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی با تغذیه صحیح ... fdo.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=169‎Cached Similarدر تمام این روش ها، سلول های سرطانی از بین برده می شوند. البته همراه با ... عوارض جانبی ناشی از درمان که بر تغذیه فرد اثر می گذارند عبارتند از: کاهش اشتها ..... مصرف بسیاری از انواع ویتامین ها و املاح حتی به میزان کم می تواند بسیار خطرناک باشد. مصرف ... ویتامین D شانس زنده ماندن زنان مبتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. hosamir.qums.ac.ir/portal/home/?.../ویتامین-D...سرطان...می...‎Cachedکارشناسان معتقدند که ویتامین D با ممانعت از تولید مجدد سلول های سرطانی بطور موثری آنها را می کشد. مشخص شده است ویتامین D که از نور خورشید ناشی می شود به ...