مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۵ عادت خطرناک برای کلیه‌ها

به گزارش جام جم سرا به نقل از سلامانه، برخی عادت‌ها برای کلیه‌ها سم است و بهر است برای کاهش فشار وارده بر کلیه‌ها مراقب این عادت باشیم.


1-زیاده‌روی در مصرف گوشت قرمز

مصرف زیاد گوشت و به خصوص گوشت قرمز به معنی افزایش سموم و ضایعات در خون است. متخصصان توصیه می‌کنند روزانه و برحسب هر کیلو، از مصرف یک گرم پروتئین بیشتر تجاوز نکنید (یک فرد 60 کیلویی نباید بیش از 60 گرم پروتئین مصرف کند). این ماده غذایی را باید در حد متعادل میل کرد. بررسی‌ها نشان داده رژیم‌های پر پروتئین در درازمدت آسیب‌های غیرقابل جبرانی بر کلیه‌ها دارند.


2-عدم مصرف کافی مایعات

روزانه کلیه‌ها حجم زیادی از خون را تصفیه می‌کنند و حدود 2 لیتر آب همرا با ضایعات از بدن دفع می‌شود. کم‌آبی وقتی فردی مبتلا به نارسایی کلیه‌ها یا عفونت ادراری است بسیار خطرناک است. در این شرایط مصرف به اندازه آب می‌تواند به کارکرد مناسب کلیه‌ها کمک کند. در شرایط طبیعی مصرف بیش از 2 لیتر آب در روز فایده‌ای برای کلیه‌ها ندارد بلکه برعکس کار بیشتری به کلیه‌ها تحمیل کرده و باعث خستگی آنها می‌شود.


3-مصرف زیاد داروها

مصرف داروهای ضدالتهابی غیراسترئیدی مانند ایبوبروفن و داروهایی مانند آسپرین و پاراستامول برای طولانی‌مدت می‌تواند برای کلیه‌ها خطرناک باشد. این داروها در درازمدت آب‌رسانی به سلول‌های کلیوی را کاهش می‌دهند.


4-عدم توجه به فشارخون و دیابت

افزایش فشارخون و دیابت نوع دو دلیل اصلی نارسایی کلیه‌ هستند. این دو بیماری با آسیب‌رساندن به عروق و قلب، آب‌رسانی به سلول‌های کلیوی را کاهش داده و در نهایت باعث تصلب آن می‌شوند. متخصصان توصیه می‌کنند برای کنترل این بیماری‌ها دارو مصرف کنید و سالانه با اندازه‌گیری کراتینین خون از سلامت کلیه‌ها مطمئن شوید! فراموش نکنید اضافه وزن و چاقی هم می‌تواند تاثیر منفی بر کارکرد کلیه‌ها داشته باشد. در مصرف نمک هم حد تعادل را حفظ کنید و بیش از 6 گرم نمک در روز نخورید.


5-سیگار کشیدن

فلزات سنگین موجود در سیگار در درازمدت به کلیه‌ها آسیب می‌رساند. برخی تحقیق‌های علمی به اثبات رسانده احتمال ابتلا به نارسایی کلیه‌ها در سیگاری‌ها 4 برابر بیش از افراد غیرسیگاری است.



لینک منبع :۵ عادت خطرناک برای کلیه‌ها

۵ عادت خطرناک برای کلیه‌ها - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/430084/۵-عادت-خطرناک-برای-کلیه‌ها ۵ عادت خطرناک برای کلیه‌ها. افزایش فشارخون و دیابت نوع دو دلیل اصلی نارسایی کلیه‌ هستند. این دو بیماری با آسیب‌رساندن به عروق و قلب، آب‌رسانی به سلول‌های کلیوی ... ۵ عادت خطرناک برای کلیه‌ ها - صبحانه آنلاین | Sobhanehonline.com sobhanehonline.com/fa/news/80938/۵-عادت-خطرناک-برای-کلیه‌-ها 9 نوامبر 2015 ... ۵ عادت خطرناک برای کلیه‌ ها. افزایش فشارخون و دیابت نوع دو دلیل اصلی نارسایی کلیه‌ هستند. این دو بیماری با آسیب‌رساندن به عروق و قلب، آب‌رسانی ... 15 عادت خطرناک برای کلیه شما - صدای ایران sedayiran.com/fa/news/116916/15-عادت-خطرناک-برای-کلیه-شما‎Cached13 جولای 2016 ... گاهی حتی عادات رایج می‌تواند سبب آسیب به کلیه شود و وقتی نهایتا ... ۵. کمبود منیزیم – اگر به اندازه‌ی کافی منیزیم دریافت نکنید، کلسیم به ... این 5 عادت می توانند شما را از ابتلا به بیماری های قلبی نجات دهد - سلامتی salamati.ir/2017/05/14/این-5-عادت-می-توانند-شما-را-از-ابتلا-به-بی/‎Cached14 مه 2017 ... نتیجه نهایی این ۵ عادت خطرناک می تواند شامل مشکلات جدی ای مانند سکته ... آسیب های ناشی از این ۵ عامل تنها به قلب و عروق ختم نمی شوند و بر کلیه ها، ... 10 عادت بدنسازی خطرناک - مردمان www.mardoman.net/body/badhabits-2‎Cached10 عادت بدنسازی خطرناک بــرای از بین بردن اثر مواد شیمیایی، بدن سازها و افرادی کـه بــه ورزش های تناسب اندام مشغول ... توسط madmin ۵ خرداد ۱۳۸۷ تعداد مشاهده : 6,825 . بیست عادت بسیار خطرناک روزمره – رسانه دکتر سلامت https://drsalamatx.com/20-dangerous-habit-everyday/‎Cached1 نوامبر 2016 ... فهرستی از ۲۰ عادت خطرناک روزانه برایتان تهیه کردیم و توضیح می‌دهد که چرا این عادات ... خواب‌آلودگی، سوزش گلو، چشم‌ها، پوست و ریه‌ها؛ آسیب به کلیه‌ها و سردرد می‌شود. ۲. ... ۵. استفاده از ظروف پلاستیکی. بسیاری از ظروف پلاستیکی از ... ۸ عادت خطرناک که مغز را نابود می‌کند www.eghtesadnews.com/.../168672-عادت-خطرناک-که-مغز-را-نابود-می-کند‎Cached15 مه 2017 ... دراین گزارش قصد داریم به ۸ عادت خطرناک برای مغز ، و هم چنین چند توصیه عملی ... روزه متناوب یعنی این که ۵ روز در هفته به صورت معمول و همیشگی غذا ... نکته هایی در باره سنگ کلیه - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../tips1-kidneyy-stones.html‎Cached Similarنکته هایی در باره سنگ کلیه. سنگ کلیه بیماری جدیدی نیست. حتی می گویند، فرعون هم به بیماری سنگ کلیه مبتلا بوده و یکی از ویژگی های طبیب مشهورش، سینوهه، ... مشکلات خطرناک عادت ماهانه - تبیان article.tebyan.net/228914/مشکلات-خطرناک-عادت-ماهانه‎Cached19 نوامبر 2012 ... بیشتر مسائلی که خانم ها در طی عادت ‌ماهیانه با آن رو به ‌رو می‌شوند، کاملا طبیعی است. در واقع، بسیاری از دختران و زنان، یک روز با یکی از این مشکلات. 10+5 تا از عادت های اشتباه که پوست را خراب میکند و پیری زودرس می ... ► 6:00https://www.youtube.com/watch?v=RlVDQDn4BGE Jun 23, 2017 - 6 min - Uploaded by ُTop 10 Farsi آشنا تی وی در این برنامه قصد داریم تا شما را با 15 تا از عادت های اشتباه که باعث خراب شدن و چروک شدن پوست میشود آشنا سازیم . عادت های اشتباهی که شما را دچار ...