مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

لبنیاتی که همراه فست فود شما را معتاد می کند

به گزارش جام جم سرا به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند، برخی از مواد غذایی با اثرگذاری بر روی بخش‌‌هایی از مغز می‌توانند سبب اعتیاد افراد به آن نوع مواد غذایی شوند.

گفتنی است، از جمله این مواد غذایی پنیر است که، دارای یک ماده شیمیایی به نام «کازئین» است، که در محصولات لبنی یافت می‌شوند و می‌تواند سبب تحریک شدن گیرنده‌های مغزی شود.بررسی‌ها نشان می‌دهند، گیرنده‌های مغزی بر عواملی چون کنترل درد، اعتیادآوری و سیستم پاداش دهی مغز مؤثر است.

کارشناسان دانشگاه میشیگان بر این اساس اعلام کرده‌اند، غذاهایی چون پیتزا به دلیل وجود پنیر پیتزا حالتی بسیار اعتیادآور دارد و سبب اشتهاآوری فراوان در افراد می‌شود.

کارشناسان اعلام کرده‌اند، این نخستین گام در کنترل اشتها در جلوگیری از بروز چاقی در افراد است.

کارشناسان هوس مصرف مواد غذایی حتی پس از مصرف یک وعده غذایی کامل را نشان دهنده بروز اعتیاد به غذا در افراد معرفی کرده‌اند.

کارشناسان مواد غذایی حاوی مواد لبنی- پروتئینی را بسیار اعتیادآور به دلیل ترکیبات موجود در آن می‌دانند و بر این اساس به افراد توصیه می‌کنند، از خوردن غذاهای حاوی پنیر مانند پیتزا، همبرگر، چیپس و پنیر، لازانیا و غذاهایی از این دست اجتناب کرده و در عوض پنیر را به صورت طبیعی به همراه وعده‌های غذایی مصرف کنند، تا علاوه بر حفظ کلسیم دچار اعتیاد غذایی نشوند.



لینک منبع :لبنیاتی که همراه فست فود شما را معتاد می کند

Images for لبنیاتی که همراه فست فود شما را معتاد میکند لبنیاتی که همراه فست فود شما را معتاد می کند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../لبنیاتی-که-همراه-فست-فود-شما-را-معتاد-می-کند‎Cached3 نوامبر 2015 ... کارشناسان موادغذایی حاوی مواد لبنی- پروتئینی را بسیار اعتیادآور به دلیل ترکیبات موجود در آن می‌دانند. لبنیاتی که همراه فست فود شما را معتاد می کند - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../لبنیاتی-که-همراه-فست-فود-شما-را-معتاد-می-کند 3 نوامبر 2015 ... کارشناسان موادغذایی حاوی مواد لبنی- پروتئینی را بسیار اعتیادآور به دلیل ترکیبات موجود در آن می‌دانند. پایتخت - لبنیاتی که همراه فست فود شما را معتاد می کند! www.paytakhtpress.ir/fa/.../لبنیاتی-همراه-فست-فود-معتاد-می-کند‎Cached4 نوامبر 2015 ... کارشناسان موادغذایی حاوی مواد لبنی- پروتئینی را بسیار اعتیادآور به دلیل ترکیبات موجود در آن می‌دانند. و بر این اساس به افراد توصیه می‌کنند، از ... شامپوهایی که شما را معتاد می کند - onvansho onvansho.ir/result/شامپوهایی-که-شما-را-معتاد-می-کند.html چیزهایی که می تواند شما را معتاد کند های مغزی که احساس خوبی را در مغز به . لبنیاتی که همراه فست فود شما را معتاد می کند لبنیاتی که همراه فست فود شما را معتاد می کند ... کدام غذاها معتاد میکنند؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/167356/کدام-غذاها-معتاد-میکنند/ 9 دسامبر 2016 ... مجله اینترنتی 24خبر: شما از زیاده روی در مصرف یک نوع غذا غافل شده اید و این به قیمت ... شکر و قندی که همراه چای استفاده می کنید کم کنید و البته اگر ... کدام غذاها معتاد میکنند؟ لبنیات این گروه غذایی سرشار از کلسیم است و برخلاف ... تغذیه ی مناسب وقتی تب می کنید - تبیان article.tebyan.net/291321/تغذیه-ی-مناسب-وقتی-تب-می-کنید‎Cached5 ژانویه 2015 ... معمولا داشتن تب باعث بی اشتهایی فرد می‌شود به طوری که لب به غذا نمی‌زند. ... به همراه میوه های تازه و آبداری مانند گلابی، سیب، انگور، پرتقال، آناناس، ... این مواد غذایی اعتیادآور هستند! - تبیان article.tebyan.net/193015/این-مواد-غذایی-اعتیادآور-هستند-‎Cached4 ژانویه 2012 ... صنایع تولید کننده‌ی مواد غذایی به محصولات خود موادی اضافه می‌کنند که مانند مواد مخدر عمل می‌کند. ... اعتیاد به فست‌فود از مادر به فرزند منتقل می‌شود. بلاهایی که با خرید پنیرهای باز فله ای سرتان می آید/ پنیرهای باز با ... khabarland.com/.../بلاهایی-که-با-خرید-پنیرهای-باز-فله-ای-سرتان-می-آید-پنیرهای-باز-با-طعم-آلودگی-و-میکروب-1‎Cached3 ژوئن 2017 ... فروش شیر فله ای در لبنیاتی ها ممنوع است/بلاهایی که با خرید پنیرهای باز ... اخبار پزشکی ، اگر معتاد به فست فود هستید؟ بخوانید : اعتیاد به مصرف فست فودها خطرات جدی را برای افراد به همراه دارد. ... های طلایی و مفید برای کنکوری ها/ پنیرهایی با طعم آلودگی و میکروب/کارهایی که شما را مستعد جوش و آکنه می‌کند ... وب سایت رسمی دکتر شاهین نریمان - نتایج جستجو - پنیر پیتزا www.drnariman.com/Search.aspx?T=پنیر%20پیتزا‎Cachedپنیری که معمولاً در طبخ پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد، پنیر موزارلای با رطوبت پایین می باشد که به راحتی ذوب ... لبنیاتی که همراه فست فود شما را معتاد می کند!