مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد

به گزارش جام جم سرا ، دکتر سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اظهار اینکه افراد به طور روزانه به 10میلی‌لیتر آهن نیاز دارند گفت: میزان آهن در بدن از طریق آزمایش بیوشیمیایی خون مشخص می‌شود که در بیشتر مواقع با کمبود آهن ‌در بدن اشخاص مواجه هستیم.

وی در خصوص راههای درمان کمبود آهن ‌در بدن عنوان کرد: افرادی که با کمبود آهن مواجه هستند می‌توانند با مصرف مواد غذایی مانند جگر،گوشت قرمز و سبزیجات میزان آن را در بدن افزایش دهند.

صفوی افزود: اشخاص در صورت کمبود شدید هموگلوبین و آهن مجبور به استفاده از آمپول های آهن‌ساز و خون‌ساز هستند.

وی با بیان این که مصرف ویتامین c همراه با غذا به افزایش جذب آهن بدن کمک می‌‌‌‌‌‌‌کند ، تصریح کرد: افراد برای جذب بیشتر آهن، غذای خود را همراه با آب پرتغال میل کنند و یا از لیمو‌ترش و گوجه فرنگی که حاوی ویتامین c هستند در کنار غذای خود استفاده کنند.

این متخصص تغذیه در خصوص عوارض انباشته زیاد آهن در بدن اظهار کرد: افزایش بیش از حد و انباشت آهن در بدن باعث ایجاد مسمومیت، درد مفاصل، حالت تهوع و استفراغ می‌شود.

وی افزود: افرادی که با انباشت ماده‌ی آهن در بدن روبرو هستند باید استفاده از گوشت قرمز و سبزیجات را محدود و کاهش دهند.



لینک منبع :ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد

ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5368262/ویتامینی-که-جذب-آهن-را-بالا-می‌برد‎Cached25 ا کتبر 2015 ... وی با بیان این که مصرف ویتامین c همراه با غذا به افزایش جذب آهن بدن کمک می‌‌‌‌‌‌‌کند ، تصریح کرد: افراد برای جذب بیشتر آهن، غذای خود را همراه با آب ... ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/426328/ویتامینی-که-جذب-آهن-را-بالا-می‌برد افراد برای جذب بیشتر آهن، غذای خود را همراه با آب پرتغال میل کنند و یا از لیمو‌ترش و گوجه فرنگی که حاوی ویتامین c هستند در کنار غذای خود استفاده کنند. ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد | سلامت دیجیتال www.salamatdigital.com/ویتامینی-که-جذب-آهن-را-بالا-می‌برد/ 18 نوامبر 2015 ... ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد. با مصرف برخی از ویتامین ها می‌توان میزان آهن بدن را به تعادل رساند. دکتر سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه، با ... ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد https://puyesh.net/fa/news/48010/ویتامینی-که-جذب-آهن-را-بالا-می‌برد 25 ا کتبر 2015 ... وی با بیان این که مصرف ویتامین c همراه با غذا به افزایش جذب آهن بدن کمک می‌‌‌‌‌‌‌کند ، تصریح کرد: افراد برای جذب بیشتر آهن، غذای خود را همراه با آب ... ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد - سلامانه www.salamaneh.com/post/37538/ویتامینی-که-جذب-آهن-را-بالا-می‌برد 26 ا کتبر 2015 ... ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد. سلامانه : با مصرف برخی از ویتامین ها می‌توان میزان آهن بدن را به تعادل رساند. دکتر سید مرتضی صفوی متخصص ... موادغذایی لازم برای جذب آهن – چین چین chinchinco.com/2016/11/24/موادغذایی-لازم-برای-جذب-آهن/‎Cached24 نوامبر 2016 ... وقتی انباشت آهن بدن‌تان پایین باشد، آهن بیشتری جذب می‌کنید. ... از جمله موادی که سرشار از ویتامین سی هستند، میزان جذب آهن را بالا می‌برند درحالیکه ... چگونه می توان کمبود آهن را جبران کرد – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=27101‎Cached Similarغذاهای حاوی ویتامین C نیز جذب آهن غیر هِم را در صورتی که با یکدیگر در یک وعده مصرف ... بهداشت جهانی نشان می‌دهد، یک چهارم جمعیت دنیا از بیماری کم‌خونی رنج می‌برند. ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد | الو دکتر vista.ir/news/24968097 26 ا کتبر 2015 ... با مصرف برخی از ویتامین ها می‌توان میزان آهن بدن را به تعادل رساند. برای جذب بیشتر آهن در بدن ، چه کنیم ؟ - کلوب www.cloob.com/timeline/answer_14096_‎Cached Similar13 فوریه 2008 ... مصرف ویتامین ث و عدم خوردن غذاهایی که باعث میشن آهن جذب نشه .... ناشتا جذب آن را بالا می برد ولی احتمال حالت تهوع وجود دارد که بهتر است موقع خواب و ... ویتامینی که جذب آهن را بالا می‌برد - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1445764860288726 افراد برای جذب بیشتر آهن، غذای خود را همراه با آب پرتغال میل کنند و یا از لیمو‌ترش و گوجه فرنگی که حاوی ویتامین c هستند در کنار غذای خود استفاده کنند.