مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کوهنوردی با کمترین آسیب

اگر در گروه افراد مبتدی و ناآشنا به مسائل کوهنوردی باشیم، این ورزش مفرح و خاطره‌انگیز می‌تواند دردسرساز شود. در نتیجه قبل از رفتن به کوه به این نکات توجه کنید.

ـ پوشش کوهپیمایان باید چند لایه باشد. به جای پوشیدن یک یا دو لباس ضخیم، از چند لباس نازک با امکان تعویض استفاده کنید.

ـ لباس زیر باید از جنس پلی‌استر باشد تا در صورت تعرق و مرطوب شدن با سرعت بالاتری خشک شود و از کاهش دمای بدن کوهنورد جلوگیری کند.

ـ یک جوراب نخی بپوشید و سپس یک جوراب حوله‌ای به پا کنید تا نرمی قابل قبولی برای کف پا و پیشگیری از دردهای استخوانی ایجاد کند.

ـ کفشی برای کوهستان مناسب است که مچ و قوزک پا را پوشش دهد و از آسیب‌ها محافظت کند.

ـ در سر بالایی نیازی به سفت بستن بند کفش نیست، اما در سرپایینی باید بند کفش محکم بسته شود تا از برخورد انگشتان پا به جلوی کفش و کبودی آن جلوگیری شود.

ـ در صورتی که چند نفری کوهپیمایی می‌کنید، به صورت خطی حرکت کنید و یک نفر هم به‌عنوان سر گروه که تجربه و آشنایی کافی و قدرت بدنی لازم را دارد، جلو بیفتد و پشت سر گروه، ضعیف‌ترین افراد و به سمت انتها افراد قوی‌تر قرار گیرند. آخرین فرد گروه، قوی‌ترین باید باشد تا افراد ضعیف را حمایت کند. دقیقا پا جای پای سرگروه بگذارید و در شیب تند به صورت اریب با چپ و راست رفتن، شیب مسیر را کاهش دهید و در عوض، مسافت را بیشتر کنید. به این روش،‌ دچار علائم ناشی از افزایش ناگهانی ارتفاع نخواهید شد.

محسن ریاحی‌پور

جام‌جم



لینک منبع :کوهنوردی با کمترین آسیب

کوهنوردی با کمترین آسیب - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../کوهنوردی-با-کمترین-آسیب‎Cachedکوهنوردی با کمترین آسیب. یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 06:02. با خنک شدن هوا کوهپیمایی و به تعبیری، سر زدن به ارتفاعات برایمان خوشایند می‌شود. تصویر کوهنوردی ... Images for کوهنوردی با کمترین آسیب 26 نکته طلایی برای‌ کوهنوردی بدون حادثه - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sport/.../26-نکته-طلایی-برای‌-کوهنوردی-بدون-حادثه‎Cached Similar8 ا کتبر 2015 ... در نیمه دوم سال با کوتاه شدن روز و سرمای هوا، حوادث کوه افزایش پیدا می‌کند. مواردی نیز بوده که .... مهر 1394 11:24. تصویر کوهنوردی با کمترین آسیب ... آسیب شناسی در ورزش کوهنوردی - هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی khmountold.ir/Default.aspx?ip=1060...&/آسیب...در...کوهنوردی‎‎Cachedجهت بررسی آسیب شناسی در ورزش کوهنوردی و محیط کوهستان لازم است بخشی از آسیب های متداول در رابطه با این ورزش را به اختصار بیان نماییم. آسیب شناسی زیست ... حفاظت از محیط کوهستان - انجمن دوستداران دماوندکوه www.damavandkooh.com/_حفاظت-از-محیط-کوهستان_70.aspx‎Cached Similarاگر چه ممکن است یک کوهنورد طبیعت دوست، نقشی در ایجاد و تشدید بسیاری از عوامل تخریب کوهستان نداشته باشد، ... برپایی کمپ با کمترین آسیب به پوشش گیاهی. آسیب های شایع در کوهنوردی - گروه کوهنوردی و صعودهای ورزشی سرزمین من www.sarzamineman.org/content.aspx?ArticleID=4‎Cached Similarنحوه درمان و برخورد با آسیب های زانو در هر آسیب زانو اولین امری که رخ میدهد بوجود آمدن ... سعی کنید برنامه را طوری طراحی کنید که کمترین زمان ممکن در این فاصله زمانی ... کوهنوردی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کوهنوردی‎Cached Similarکوهنوردی یکی از ورزش‌ها یا از جمله تفریحات است. برای برخی نیز کوهنوردی به عنوان شغل اصلی یا بخش الزامی شغل اصلی است. پیمایش مسیرهای فنی در کوهستان، با ... خرداد ۱۳۹۵ - تیم کوهنوردی غزال پابدانا mohamadzia.blogfa.com/1395/03‎Cachedتیم کوهنوردی غزال پابدانا - داستانهای صعود - تیم کوهنوردی غزال پابدانا. ... انواع گره ها ، انجام کارگاه حمایت فرود وصعود با طناب ، تغذیه در کوهنوردی ، چگونگی آمادگی جسمانی برای کوهنوردی ... پرداخته می شود تا کمترین آسیب به خود و طبیعت وارد کنیم . کد ساعت و تاریخ - تیم کوهنوردی غزال پابدانا mohamadzia.blogfa.com/?p=3‎Cachedکوه شاردو با ارتفاع 3270 یکی از قلل معروف شهرستان زرند و راور است بدین معنی که خط الراس آن مرز ... پرداخته می شود تا کمترین آسیب به خود و طبیعت وارد کنیم . انواع آسیب به محیط زیست - بام ایران ، 5610متر 5610m.com/tag/انواع-آسیب-به-محیط-زیست/‎Cached26 دسامبر 2016 ... ۱۳۹۵/۱۰/۰۶ /0 دیدگاه /در آموزش, آموزش طبیعت گردی, آموزش کوهنوردی /توسط ... به معنی رفتن به مقاصد گردشگری با برجای گذاشتن کمترین آسیب است.