مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مضرات شست‌وشوی زیاد با صابون

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا، صابون‌های آنتی باکتریال اغلب حاوی مواد شیمیایی خشک است که آلودگی و کثیفی انباشت شده روی بدن را از بین می‌برد اما می‌تواند مانع از آن شود که بدن باکتری‌های مفید را تشخیص دهد.

«روبین چوتکان» از مرکز گوارش زنان در مریلند گفت: با استحمام روزانه، آن دسته از باکتری‌های موجود روی پوست که بدن را از آکنه و اگزما دور نگه می‌دارند از بین می‌روند. همچنین در بیشتر روزها حتی پس از تحرک و تعریق زیاد، آبکشی بدن برای شست و شو کافی است و نیازی به صابون نیست.

گرد و خاک و کثیفی موجب بیماری نمی‌شود اما از بین بردن مکرر باکتری‌های مفیدِ پوست ممکن است به سیستم ایمنی آسیب وارد کند اما البته در طول فصل شیوع آنفلوآنزا و سرماخوردگی افراد باید دقت بیشتری داشته باشند و به طور مرتب دست‌های خود را با آب گرم و صابون بشویند.

سال گذشته سازمان جهانی بهداشت (WHO)‌ گزارشی منتشر کرد که نشان داد عفونت‌های باکتریایی غیرقابل درمان در سطح جهانی بروز کرده و دلیل آن استفاده گسترده از ژل‌های آنتی باکتریال است.

در این گزارش تاکید شده که تعدادی از ویروس‌های عادی، جهش یافته و به نسخه‌های مقاوم به دارو تبدیل شده‌اند و در این شرایط از بین بردن یا کنترل آن‌ها سخت‌تر می‌شود.



لینک منبع :مضرات شست‌وشوی زیاد با صابون

مضرات شستشوی زیاد بدن با صابون - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5366848/مضرات-شستشوی-زیاد-بدن-با-صابون‎Cached23 ا کتبر 2015 ... استفاده از صابون به منظور پاک کردن میکروب‌ها از سطح بدن استفاده می‌شود ولی استفاده‌ی بی رویه از آن می‌تواند سیستم ایمنی پوست را مختل کند. مضرات شست‌وشوی زیاد بدن با صابون - ایسنا www.isna.ir/news/.../مضرات-شست-وشوی-زیاد-بدن-با-صابون‎Cached18 ا کتبر 2015 ... یک پزشک آمریکایی گفت: استفاده مکرر از صابون برای استحمام بیش از آنکه مفید باشد به بدن آسیب وارد می‌کند. مضرات شست‌وشوی زیاد بدن با صابون - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../مضرات-شست‌وشوی-زیاد-بدن-با-صابون‎Cached18 ا کتبر 2015 ... مضرات شست‌وشوی زیاد بدن با صابون. گرد و خاک و کثیفی موجب بیماری نمی‌شود اما از بین بردن مکرر باکتری‌های مفیدِ پوست ممکن است به سیستم ... مضرات شست‌وشوی زیاد بدن با صابون - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/1445168460560939 گرد و خاک و کثیفی موجب بیماری نمی‌شود اما از بین بردن مکرر باکتری‌های مفیدِ پوست ممکن است به سیستم ایمنی آسیب وارد کند. مضرات شست‌وشوی زیاد با صابون - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/مضرات-شست‌وشوی-زیاد-با-صابون/4448462 استفاده مکرر از صابون برای استحمام بیش از آنکه مفید باشد به بدن آسیب وارد می‌کند. صابون‌های آنتی باکتریال اغلب حاوی مواد شیمیایی خشک است که آلودگی و ... بایدها و نبایدهای شستشوی صورت با صابون - بنیتا www.mybenita.com/.../dos-and-donts-about-washing-face-with-soap‎Cached22 ژانویه 2017 ... شستشوی صورت با صابون یکی از راه‌های آسان برای پاک کردن آرایش است اما می‌تواند آسیب‌های زیادی را به پوست شما وارد کند. ... بسیاری از پزشکان معتقدند که شستشوی صورت با صابون برای پوست مضر است. اگرچه امروزه از ترکیب ... چرا استفاده از صابون برای سلامت پوست صورت مضر است - همراه با علم https://baelm.net/چرا-استفاده-از-صابون-برای-سلامت-پوست-صو/‎Cachedسوال بسیاری از بانوان این است که آیا استفاده از صابون برای پوست مضر می ... را تحمل کند بنابراین سعی کنید از صابون در شستشوی صورت خود استفاده نکنید. راهنمای شستشوی مو: آیا شامپو برای مو مضر است؟ - بامیلو بلاگ blog.bamilo.com/راهنمای-شستشوی-مو-آیا-شامپو-برای-مو-مضر/‎Cached7 ژانویه 2015 ... در اوایل دوره ی ظهور شامپو، آرایشگران انگلیسی صابون رنده شده را می ... غلظت زیاد (که تنها با افزودن بیشتر موادی مثل نمک طعام ایجاد می شود)، عطر و ... ژل و صابون آنتی باکتریال مفیدند یا مضر؟ - تبیان article.tebyan.net/.../ژل-و-صابون-آنتی-باکتریال-مفیدند-یا-مضر-‎Cached10 ا کتبر 2015 ... استفاده از ژل ها هم باید به زمان هایی که شستشوی دست با صابون و آب امکان پذیر نیست، محدود شود. ... استفاده زیاد از صابون آنتی باکتریال مضر است. پزشک ما pezeshkema - عوارض شستشوی زیاد با صابون ourdoctor.blogfa.com/post-122.aspx عوارض شستشوی زیاد با صابون. تاریخ : جمعه دهم تیر ۱۳۹۰ | 9:2 | نویسنده : دکتر مسعود اصغرپور. استفاده از صابون‌ها منجر به خشکی بیش از حد پوست و پوسته ریزی ...