مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کمبود ویتامین D عامل ابتلا به زوال عقل

به گزارش جام جم سرا به نقل از مهر، میزان مصرف مورد نیاز ویتامین D ۸۰۰-۶۰۰ واحد است و غالب افراد بخصوص در سنین بالا میزان کمی از این ویتامین در بدن خود دارند. ویتامین D می تواند در پوست وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرد ساخته شود ولی زندگی شهری رایج معمولا اجازه تابش نور آفتاب به اندازه کافی را به ما نمی دهد. راه دیگر تامین ویتامین D مصرف مکمل های دارویی حاوی آن است. در افراد با رنگ تیره پوست تولید ویتامین D کاهش می یابد.

این نتایج بر اساس مطالعه بر روی ۳۸۰ فرد در مدت پنج سال بدست آمده است. محققین تعدادی از افراد با سن بالای ۷۵ سال را بررسی کردند که در حدود نیمی از آنها از لحاظ توانایی تفکر و حافظه به نوعی دچار اختلال بودند. مقایسه میزان ویتامین D خون این افراد نشان داد که در آنهایی که علائم زوال عقل و حافظه شدیدتر بود میزان ویتامین D هم کاهش بیشتری داشت. همچنین سرعت از دست رفتن توانایی های فکری و حافظه در گروهی که ویتامین D کمتری در بدن خود داشتند بیشتر بود.



لینک منبع :کمبود ویتامین D عامل ابتلا به زوال عقل

کمبود ویتامین D عامل ابتلا به زوال عقل - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../کمبود-ویتامین-D-عامل-ابتلا-به-زوال-عقل‎Cached Similar14 ا کتبر 2015 ... بررسی های جدید نشان داده است که کاهش قوای عقلی و حافظه که معمولا در سنین بالا دیده می شود در افرادی که سطح ویتامین D کمتری در خون خود دارند زودتر ... کمبود ویتامین D عامل ابتلا به زوال عقل - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../کمبود-ویتامین-d-عامل-ابتلا-به-زوال-عقل راه دیگر تامین ویتامین D مصرف مکمل های دارویی حاوی آن است. در افراد با رنگ تیره پوست تولید ویتامین D کاهش می یابد. کمبود ویتامین D عامل ابتلا به زوال عقل - عطنا | پایگاه خبری دانشگاه ... www.atnanews.ir/.../کمبود-ویتامین-d-عامل-ابتلا-به-زوال-عقل/‎Cached14 ا کتبر 2015 ... استاد علوم سیاسی. معماری ساختمان‌های شهری به گمانم تا حد زیادی ساختار شخصیت ما را بیان می‌کند. در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر که قدم می‌زنید، ساختمان‌های ... افسردگی و ویتامین D پایین، فاکتورهای اصلی زوال عقل است https://www.foodregime.com/.../510-افسردگی-و-ویتامین-d-پایین،-فاکتورهای-اصلی-زوال-عقل-است.html‎Cachedدانشمندان ارتباط بین زوال عقل و هر دو فاکتور کمبود ویتامین D و افسردگی را پیدا کرده اند. ... کافی از مواد مغذی ضروری ویتامین D استفاده نمی کنند خطر ابتلا به زوال عقل یا ... نتایج پژوهشگران دیگر عوامل خطر مانند استعمال سیگار، مصرف الکل، و سطح ... قلم نیوز | کمبود ویتامین D عامل ابتلا به زوال عقل qalamnews.com/1394/.../کمبود-ویتامین-d-عامل-ابتلا-به-زوال-عقل/‎Cached14 ا کتبر 2015 ... قلم نیوز »»». بررسی های جدید نشان داده است که کاهش قوای عقلی و حافظه که معمولا در سنین بالا دیده می شود در افرادی که سطح ویتامین D کمتری در خون ... کمبود ویتامین D عامل ابتلا به زوال عقل - شهر خبر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/8041154 15 ا کتبر 2015 ... کمبود ویتامین D عامل ابتلا به زوال عقل. بررسی های جدید نشان داده است که کاهش قوای عقلی و حافظه که معمولا در سنین بالا دیده می شود در افرادی که ... آثار ترسناک کمبود ویتامین D - بیتوته www.beytoote.com/health/.../horror-vitamind1-deficiency.html‎Cachedنتایج پژوهشی که در نشریه Neurology منتشر شد، سطوح پایین ویتامین D را با خطر بیشتر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر پیوند داد. بنابر این پژوهش، کمبود ... کمبود ویتامین D عامل زوال عقل و آلزایمر - مرجع طب سنتی ایرانی اسلامی ... ravazadeh.com/کمبود-ویتامین-d-عامل-زوال-عقل-و-آلزایمر/‎Cachedمحققان به تازگی دریافتند کمبود غلظت ۲۵- هیدروکسی ویتامین D سرم ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل به همه دلایل و بیماری آلزایمر را افزایش دهد. به گفته این محققان ... کمبود ویتامین D عامل ابتلا به زوال عقل - نکته آنلاین https://nokteonline.com/fa/news/.../کمبود-ویتامین-d-عامل-ابتلا-به-زوال-عقل 14 ا کتبر 2015 ... بررسی‌های جدید نشان داده است که کاهش قوای عقلی و حافظه که معمولا در سنین بالا دیده می‌شود در افرادی که سطح ویتامین D کمتری در خون خود دارند زودتر ... عوامل افزایش ابتلا به زوال عقل - شرکت داروسازی اسوه www.osvahpharma.com/.../عوامل%20افزایش%20ابتلا%20به%20زوال%20عقل بر اساس تحقیقات به عمل آمده افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند 53 درصد بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به دمانس قرار دارند. البته ویتامین D در برخی مواد ...